maandag 6 juni 2016

Zomer is in aantocht

Het is weer zo ver, de vlooienmarkten en tentoonstellingen beginnen weer

4 Juli had het dorp Grönviken in Lingbo zo een dag, vele van de huizen daar hadden hun spulletjes buiten staan
en !!!! kom even niet op haar naam, hadden hun huis opengesteld voor het publiek, waar ze haar kunst en handwerk lieten zien 

Dit is haar oma, ze vertelde ze werd jong weduwe en bleef achter met 4 kinderen en zij maakt kant  en zo verdiende zij haar geld.

Dit is een van de mutsjes die haar oma heeft gemaakt

Dit is een sjaal die haar oma gedragen heeft en geborduurd in zwart werk, zij zelf heeft er schilderijen van gemaakt.

Dit is het kerkje in Lingbo, daar even gewandeld en van het uitzicht genoten
Dit is de kerk bel
Ik kan me altijd verbazen over de mooie graven op de kerkhoven, er staan schitterende kunstwerken, zoals deze kruizen.

Plus de gebouwen, kunstwerkjes op zichzelf
Dit stond leeg, zou het zo willen kopen..

Dit was het uitzicht.
Toen door gereden naar Ljusne, waar een kennis van mij Ann-Caroline Breigh. een tentoonstelling georganiseerd heeft voor lokale kunstenaars.
Wil je meer zien klik dan hier op
 Fijne dag allemaal groetjes Joke







5 opmerkingen:

Hans Hegeman zei

Mooie plekken weer.

Annie Kingma.Bonnema zei

Een mooie dag, en weer mooie foto's op je blog
Fijne nieuwe week,
Groetnis Annie

Janny de Roo zei

Je hebt je weer goed vermaakt en wat die oma betreft: ik kan me een slechter beroep voorstellen.....!

Hannie de Beer zei

Dat wordt weer een mooie en sfeervolle zomer, echt genieten zo!

zenuwpees zei

Mooie foto's en handwerkjes Marie-Claire