vrijdag 6 mei 2016

Vällkommen på konstrunda i Hudiksvall och Nordanstig 2016


Hallo weer eens een berichtje uit Zweden, ben jullie een beetje ontrouw, want ben met facebook begonnen, en waar ik blij om ben, want heb eer veel oude vrienden gevonden, uit plaatsen waar ik heb gewoond, dat ik een heel gelukkig mens ben. Vele contacten hersteld van 40 jaar terug, en familie gevonden.

Plus dat we in de verbouwing zitten, dus veel tijd heb ik niet over.....

Maar gisteren een vrije dag en ben met mijn vriendin Margith opstap gegaan, gaan jullie mee. Het weer in Zweden is op het moment +19 dus het was genieten.

Aan de kunstronden van dit jaar doen 34 kunstenaars mee, dan kan zijn van textiel keramiek, schilders, en smeden..... helaas kan ik ze dit jaar niet allemaal bezoeken, wat ik vorig jaar wel heb gedaan, dus zet er wat fotos tussen van vorig jaar.
 Dit is Barbro Wahlqvist woonachtig in Iggesund.
 (Link)
Zij maakt keramiek..

kleding

en Schildert.
Dit is Ulla Florén uit Iggesund
zij maakt de meest mooi keramiek
Deze heb ik vorig jaar bij haar gekocht.

Dit is werk van Britta Nenzén , Iggesund

Zij werkt met jeans stof, ze zijn echt schitterend en heel apart.
Dit is Dieter Kluge , een schilder geboren in Berlijn, en in 1949 verhuisd naar Zweden. Op het moment is hij bezig, het leven de schilderen uit die jaren . Zij wonen in Hudiksvall.

zoals hij het zich herinnert uit die tijd, de scheiding tussen oost en west.



Dit is zijn vrouw Christina Kluge, een begaafd textiel kunstenares.


Dit is een dagboek wat Christina heeft gemaakt, van zakken van jeans.
Het weer was schitterend, +19, en toen kwamen we hier aan.
Dit is het zomerhuis van Eva Ellingsen,

Ze vertelde me, dat ze was lab-analiste  geweest , maar wou een verandering in haar leven maken, en is op een weefcursus gegaan en niet meer omgekeken, en heeft van  een hobby werk gemaakt

Deze hebben we gisteren allemaal bezocht,
Deze stellen ook tentoon, en heb deze vorig jaar bezocht, dus zet ze erbij dat zijn jullie in de buurt (grapje), dan weten jullie waar jullie naar toe kunnen
Birgitta Larsson in Jättendal

Birgitta Larsson
Ulla Windblad, textiel in Harmånger

Ulla Windblad
Margareta Erwald keramik Hudiksvall

Margareta Erwald
Gunilla Schelin, Glasfusing en ...in Jättendal

Janine Stoor , Schilderes in Gnarp


Janine Stoor
Zo dit was een kleine impressie wat er deze dagen hier in Zweden gebeurt.

Ik kom nu alleen nog maar op mijn site terug, als er wat gebeurt, en of ik iets af heb!!

Tot ziens allemaal en hoop jullie ook tegen te komen op facebook

Fijne dag allemaal groetjes Joke

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie werken zijn daar allemaal te zien, hier bij ons in de kempen zijn er dit weekend ook kunstroutes en ik doe er aan mee met een tentoonstelling van mijn werk in de gemeentezaal van ons dorp ik vind het heel spannend want zoveel heb ik nog niet laten zien van wat ik maak nik ben heel benieuwd naar de reakties.
    Ik wens je nog een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de foto's, zodat we mee kunnen genieten!
    Groetjes Sonnja

    http://suzi7.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, klein? Maar schitterend! Jammer dat we niet in de buurt komen. Jij kunt weer volop genieten. Leuk dat je zoveel personen hebt ontdekt op Facebook . Daar ga ik maar niet aan beginnen .
    Succes met de verbouwing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was genieten! Dank je wel dat je ons via de fotos hebt mee laten genieten.
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat wij ook even weer Zweden mogen proeven, wat een mooie tentoonstellingen heb je bezocht en prachtige foto's gemaakt. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige tentoonstelling, zelf heb ik een week op Facebook gezeten. Ben er gauw weer af gegaan, vind het jammer van de tijd die je erin moet steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maken die dames prachtige dingen. Leuk dat je genoten hebt en ons laat mee genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow, daar komen ontzettend mooie dingen langs zeg, dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Was weer genieten en wat fijn dat het ook bij jou mooi weer is, hier al echte zomerse dagen gehad met temperaturen van plus! Maar nu gelukkig minder heet en nog steeds aangenaam. Jouw dag was geweldig en wat leuk dat je nu samen kunt gaan! Fijne dag, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat je niet alles zelf hebt kunnen zien... want dat zou echt genieten zijn geweest.
    Wat zijn er toch veel KUNSTenaars

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita