maandag 23 mei 2016

Barbro Skalman

Het begon allemaal met het woordje loppis! dat langs de weg stond, reed op naar dit mooie huis, en ontmoeten Barbro...
Op de tafel in de loppis lagen quiltjes, Barbro vertelde me dat ze van quilten hield, en of ik wat van haar werk wou zien, en dan kon ze meteen me het huis laten zien, wat van haar man zijn voorouders was.

Nu dat werd een dubbel feest, toen ik binnen kwam, gingen we terug in de tijd

Dit is het plafon,

een droom van een kast

achterin een tussen kamer
dit is een kaarsen door uit 1710


Dit was de klederdracht jurk van haar zuster die is overleden , het is te koop voor €800, met alles erbij tot de juwelen aan toe , ik zei ook tegen Barbro alleen het al zien hangen aan de deur is al een kunstwerk.
en dan is Barbro een schitterende quiltster, op het moment werkt me ze met oude Jeans

ze vertelde dat ze werkte bij het rode kruis, en alle jeans die binnen komen, koopt zij op

en maakt de meest mooi dingen.
kon het dus niet weerstaan en heb deze tas bij haar gekocht.
Dank je wel Barbro, voor het heerlijk uurtje dat ik bij je heb gehad, hoop je in de toekomst nog eens te mogen ontmoeten!

2 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Wat een feest om ook even bij haar in huis te mogen kijken. Mooi!!!!

zenuwpees zei

Wat men met oude jeans broeken allemaal kan maken en het is mooi