donderdag 31 december 2015

Vanuit Zweden willen wij, iedereen vanavond een goed uiteinden

en voor 2016 veel liefde ,geluk en vooral gezondheid, en veel creativiteit .

In Januari begin ik weer met bloggen , maar ik wil met deze foto´s afscheid nemen van 2015.

Gisteren was ik met Margit , naar een tentoonstelling in Gävle , en bij binnekomst , zag ik deze grote peperkoekenhuis! en dat was heel indrukwekkend.


De architect en ontwerpster is Margareta Persson.
Bouwtijd: van de 1ste oktober -29 novemner 2015.
Houdbaarheid: 29 november 2015 tot 3 januari 2016.

Het Paleis heeft 25 kamer.
'
En dit was het bak materiaal wat nodig was om dit peperkoekenhuis te bakken.

60kg meel.
12kg suiker
6 liter slagroom
8kg boter
20kg decoratie suiker

300 gelatine baaldjes
en 200 verschillende gareneringen.

Kaarsen omhumsel gemaakt door Hannie de Beer , wat ik als kerstcadeau van haar kreeg.

En met deze kaars wil ik afscheid nemen van 2015 , en hij blijft door branden in 2016, voor  al mijn vrienden, die afscheid hebben moeten nemen van hun geliefdes, en voor iedereen die een moeilijke periode tegemoet gaat  in 2016.

Ook wil ik iedereen bedanken voor hun lieve kerstgroet.

Gelukkig uiteinden en voor morgen een goed begin!

Tot volgende jaar

Liefs vanuit Zweden Joke en Angus 


15 opmerkingen:

Chris zei

Wat een pracht en knap om zoiets te maken. Je hebt weer genoten gisteren, dat is duidelijk!
Jullie ook een goede, warme en gezellige avond Joke!!

Jessie zei

Wat een kunstwerken, voor 2016 alles goeds voor jullie tweetjes!

Jeanny zei

Mooi einde van dit jaar en veel goeds voor 2016 wensen wij jullie!
Liefs uit Sittard.

feltfree på Åsly zei

Wat een kunstwerk zeg. Mooi.
Voor jullie ook de beste wensen in goede gezondheid.
Liefs Frederika

qm zei

de beste wensen voor 2016.
prachtig, die peperkoekhuisjes.
ook je je lichtje is erg mooi, elke keer weer genieten als het brandt...
fijne jaarwisseling
groet

Petra zei

prachtige foto's Joke.. eveneens een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2016 gewenst!
lieve groet, Petra

Simonne Valenberghs zei

Wat een mooi peperkoekenhuis is dat zonde om op te eten .
Ik wil jullie ook veel geluk en gezondheid wensen voor 2016
Groeten van Simonne en Jef.

Bezig Plus zei

Lieve Joke en Angus, wij wensen jullie een fijne avond en een veilig, gezond, liefdevol en creatief 2016 toe,
Wintergroetjes van Harry en Anje.

Irene Pieters zei

Een schitterend kasteel, wordt het later verdeeld onder kinderen? Wat zal het een werk geweest zijn om het te maken!
Fijne jaarwisseling voor jullie beiden en een gezond en afwisselend Nieuw Jaar!

margaquilt zei

Wens jou ook alle goeds maar bovenal een gezond 2016 toe.
groeten
marga

Maya zei

Fijne jaarwisseling en een gezond 2016!

martine zei

Veel geluk en gezondheid voor jullie in het nieuwe jaar.
Lieve groet Martine

Janny de Roo zei

Ook namens ons, een fijne, gezellige jaarwisseling en alles wat maar wenselijk is voor 2016 !!

Liefs, Janny

Hannie de Beer zei

Sorry, nu pas zie ik dit bericht . Een geweldige creatie zo'n peperkoekhuis! De jaarwisseling is voorbij, maar mijn goede wensen voor een mooi en gezond 2016, leuk opmijn lichtje terug te zien!

zenuwpees zei

Het peperkoeken paleis is prachtig groetjes Marie-Claire