zaterdag 3 oktober 2015

Waarom is het zo stil hier in Zweden....

Nu dit is de reden mijn kamer..... ik kon er niet meer in !!! alles stond boven op elkaar. en had geen overzicht meer...............
Een paar maanden geleden hoorde ik;dat er een Nederlandse timmerman hier in de buurt woonden, en die heb ik opgebeld en Jan kwam meteen alles opmeten! Hij beloofde me dat hij tussen de 28ste en de 5de oktober zou komen, dus voordat ik naar Nederland ging, heb ik mijn hele kamer leeg gehaald...... ik dacht nu kan wel een weekje zonder, maar helaas werd deze datum opgeschoven, nu is het misschien de 12de!!! Maar ja ik miste mijn kamer, geen computer, niks, dus ik werd boos (hahahah) en Jookje en boos! dus dat betekent!  dat ik nu langzamerhand alles terug aan het zetten ben
 En !ik  er achter kom, dat met weinig veranderingen, ik nu een kamer heb, waar ik een bal in kan geven, en meteen een logeerkamer kan creeren als er een vriendin komt.............
hier komt over de hele wand een nieuwe boekenkast.
 Ik ben al mijn garens aan het sorteren, want uit alle doosjes hoekje en gaatjes, komt garen wat ik de loop der tijd gekocht heb in de loppisar, en kom dingen tegen waar ik totaal geen weet meer van had

 ben al mijn schuineband op klossen te binden, heb daar een rek voor en dat komt schuin aan mijn plafon te hangen,

ben al mijn bandjes , en lintjes op kartonnetjes te draaien zodat ik overzicht heb.

Inmiddels zijn de plannen voor mijn kamer 4 keer verandert, maar nu als Jan komt!!! weet ik hoe ik het wil hebben....
De komende week ga ik al mijn dozen, stofjes etc uitzoeken, en dan heb ik weer eens overzicht wat ik allemaal heb verzameld in de jaren

.Plus dat ik nu van alles een foto´s maak, en dan een boek aanleg, met alle wat ik heb, en weet waar ik het gezet heb, zodat ik niet meer mis kan grijpen

Ik weet één ding, ik heb een verzamelwoede, !!!! ik denk dat dat komt, omdat vroeger als ik ergens was, ik dacht moet dat nu meenemen, want de hele winter kom ik niet in die winkel, borg het op, en vergat het dan weer!

Nu dames tot over een paar weekjes, 



8 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Heel herkenbaar. Mijn DH heeft een oom, die wordt "de Collectioneur" genoemd (de verzamelaar, maar dan sjiek). Maar volgens mij zit het in de genen. DH en ik zelf ook, zijn ook collectioneurs. DH op modelauto en -treinen gebied. Beiden op boeken, boeken en boeken. En ikke nog op stofjes en ander crea-bea-dingetjes. Maar ook papier voor mijn stamboom-onderzoek. Dus ons huis raakt ook vol. En dus gaan we ook opruimen. Heerlijk om weer ruimte en lucht te krijgen.

mams logboek zei

Leuke tip die foto's ! moet ik iets mee doen ;-)

Ans zei

Dit is zo herkenbaar Joke! Volgens mij zijn alle handwerksters verzamelaars want je kunt altijd alles wel ergens voor gebruiken. Je koopt het, bergt het op en inderdaad, je vergeet het weer. En als je het nodig hebt, denk je, ik weet zeker dat ik het heb, maar waar heb ik dat ook al weer neergelegd. Ik vind het een goed idee van je om alles vast te leggen in een fotoboek, erg handig, misschien ook voor mij wel een goede inspiratie, bedankt! Groetjes

Paula zei

Heerlijk is dat om alles weer eens in je handen te krijgen. En te kijken wat je nog allemaal hebt. Ik ben het van liever lee ook aan het doen alles is na de verhuizing zo goed mogelijk op geruimd. Maar daarna zijn er heel veel lapjes bij gekomen en die ben ik nu ook langzaam aan het ordenen kost mij erg veel energie. Gaat dus erg langzaam. Ik ben er ook over aan het nadenken om mijn kamer te veranderen, maar ik weet niet of onze zoon die daar bij moet helpen er op zit te wachten zelf kan ik het niet meer. Mijn hele bureau moet dan een kwart slag gedraaid worden. Ik wacht rustig af op het juiste koment om het hem te vragen. Succes verder en ern fijn weekend

Jessie zei

Joke dit is heel herkenbaar, enkele weken geleden heb ik ook mijn kamertje onder handen genomen. Bandjes, kantjes, knoopjes alles gesorteerd, en nu voor het grijpen.
Ik las net dat je een club gaat beginnen, veel succes, zelf heb ik de club al 16 jaar en geniet nog steeds!

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat zal je straks alles mooi op regel hebben, en zo weer een nieuwe verzameling aanmaken.
Lapjes garen en bandjes, knoopjes hebben we toch allemaal graag in voorraad.
Succes met alles.
Groetnis Annie

Tony zei

Hallo Joke. Bij mij zit het ook in de genen.Ik ben wel jaloers op je kamer. Op die van mij kun je niet lopen en ik ben altijd alles kwijt.Groetjes Tony

feltfree på Åsly zei

Het zal wel een handwerkdames gegeven zijn om overal wat te hebben liggen. Hier hen ik ook zo het een en ander verzameld. Toch komt het ook geregeld weer van pas. Dan heb ik net dat ene bandje nodig die er al jaren lag. Handig ;-)