zaterdag 6 juni 2015

Mijn dagje uit 5 Juli 2015

Op het moment is het nog steeds najaarsweer , we denken dat de zomer in aan tocht is!  en af en toe mogen we dan even aan een mooie dag ruiken!, maar voor de rest is het regen en koud..............en mijn lichaam laat me dan ook in de steek, want regen en Joke gaan niet samen....dus als ik dan eens wakker word en de zon staat hoog aan de hemel, dan ben ik weg, en dat was gisteren...............was al heel vroeg opstap met swiffie.....

Het nadeel is, dat alles hier is gesloten tot 12 uur, ik heb het gevoel dat de Zweden hun dagen dan ook pas na 12 uur begint! en overal is het even stil, je ziet geen mens.... en je hoort de toeristen dan ook vaak klagen , wat denken ze ! dat als je hier om 10 uur staat, tot 12 uur wacht, dus gaan ze weer verder, nu dat overkwam mij dus ook.... en zo eindigde ik in Österbybruk, en wat heb ik genoten.

Op het moment is daar een tentoonstelling van Ludmila Pawlowska, "Beautiful", over het hele landgoed staan werken van haar, zowel binnen als buiten,
 dus viel met mijn neus in de boter, dit was en dagje met een goud randje, want ik was hier nog nooit geweest, en wat is het daar schitterend, dus het staat op mijn lijstje van terug gaan, van de zomer, als alles open is.....
  (artikel op mijn kunst web-site) 

Ook voor het inwendige mens, heb ik deze dag goed verzorgd...
het koste een fortuin, maar wat was het lekker, ree op een bed van portsaus , heb in jaren niet zo lekker gegeten..................

ja als het mooi weer is , dan is Zweden mooi en dan kan je genieten........maar je moet snel zijn, want 6 weken,  na midzomer is alles weer dicht...

Fijne dag allemaal groetjes uit Zweden

11 opmerkingen:

  1. wat een prachtige plaatjes.. kan me indenken dat het een dag met een versierd randje was.. een fijn weekend gewenst, groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Joke
    wanneer is de beste Tijd om zweden te bezoeken ?mijn vriendin wil volgend jaar naar zweden gaan en ik ga waarschijnlijk mee dan kan ik je eens een bezoekje brengen! zou wel leuk zijn.
    Groetjes Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die ree in portsaus......dat ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi weer, Joke. Krijg je niet een gevoel van "haast hebben, want het duurt maar even" ?? Zo'n korte zomertijd, en je wil zoveel mogelijk zien en doen...
    Maar je hebt in ieder geval kostelijk gegeten :)
    Groetjes uit een zonnige maar winderige Betuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een heerlijk dagje. Hier gaat het net zo met het weer. We moeten maar volop genieten van die zonnige dagen
    Fijn weekend Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan me goed voorstellen dat je fijn buiten gaat genieten als het even kan, want het is wel erg kort mooi weer daar in het hoge noorden...... Wat ziet je hapje er heerlijk uit......
    Zomerse groetjes vanaf de Noordzeekust,
    Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zweden staat nog op ons lijstje voor een vakantie maar of het er ooit van komt?????
    Fijn weekend.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig weet jij gewoon dat je er als de kippen bij moet zijn om te genieten van alles wat er nu geboden wordt."Werken"komt dan later wel weer....Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een leuk uitje gedaan. Volgens mij doen de Zweden het gewoon rustig aan. Haha... Lekker eten! Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad beautiful! Wat mooi , zijn het textielwerken? Je viel echt met je neus in de boter! Ofwel kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er prachtig (en lekker!) uit! Wat zal jij genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita