woensdag 27 mei 2015

Tussen de bedrijven door.....

probeer ik ook te borduren,

Op het moment, ben ik Zweedse kerst patronen aan het verzamelen, en zoals je ziet hoe groot de verandering is , in vormgeving, dan is het leuk om er een studie van  te maken.....
De 2 patronen onderaan, zijn van ongeveer 1930, en je ziet de Dalarna paardjes, hoe die in de loop der tijd als patroon veranderen
ik probeer oude en nieuw patronen samen te voegen, bv dat onderste patroon is uit 1932 en dan kan je zien een patroon van later datum , het er meteen een ander vormgeving heeft
Het middelpatroon, is een patroon,uit 1932, vind ze eigenlijk een beetje eng!!! en er boven zie dat de patronen alweer veel vrolijker worden.


2 Juni heb ik een afspraak in Wij tuinen in Ocklebo, zij willen mijn werk tentoonstellen, ik vind dit een hele eer, dat mogen jullie gerust weten. Wie had gedacht dat Swiffie mij zoveel geluk zou brengen.

Het is voor mij een hele nieuwe ervaring, om na 12 jaar opgesloten gezeten te hebben in huis , nu weg te kunnen gaan, wanneer ik wil, en mensen te kunnen ontmoeten , wanneer ik dat wil, en niet meer afhankelijk te hoeven zijn , van anderen.

En van de week afscheid genomen , van mijn paardje, 10 jaar lang heeft zij me goede dienst bewezen, en heeft  ze me op de meest mooie plekjes gebracht, Zij was mijn vrijheid tijdens de zomer maanden, en nu heeft Swiffie dit overgenomen!.

Ik kreeg haar van Angus toen ik 50 werd,ik weet nog dat ik bang was, ! 50 en dan nog een scooter! en dan op mijn 60ste werd ze vervangen door Swiffie! wat zal ik doen als ik 70 word! mijn vliegbrevet halen hahahahaah grapje!

  Fijne dag allemaal groetjes Joke


20 opmerkingen:

Chris zei

Ja, nu heb zomer èn winter de vrijheid om op stap te gaan en ook om al je mooie handwerkte vervoeren. Wat leuk Joke, die kerstpatroontjes en de veranderingen daarin. Ook weer heel anders natuurlijk dan hier. Ik denk dat je begint een beetje èchte Zweedse te worden (de goeie dingen dan hoor!).

Wilma Kuin zei

Haha... laatbloeier noemen we dat!
Wat is je borduurwerk prachtig en de uitleg geeft net even meer...

Birgitte aka Bietje zei

Wat heerlijk dat de Zweden dankzij Swiffie ook kunnen genieten van je handwerk. Dat ze nu eindelijk kunnen zien wat voor prachtigs jij allemaal maakt. Iets wat wij (verre) Nederlanders natuurlijk al LANG wisten.
Op je 70e hoef je natuurlijk niet meteen voor je vliegbrevet op te gaan. Je kunt ook eerst een vrachtwagenrijbewijs halen. Handig voor die GROTE tentoonstellingen met heel VEEL werk van je. Dat niet in een keer in Swiffie past.

Shirley zei

Lachen, een vliegbrevet, ik zie jullie al samen een vliegtuigje uitzoeken :-)

quiltlodge gerda zei

Nou, ik vind dat jij hun een eer doet hoor. Je vertrouwt ze toch al dat prachtige werk van je toe.
Heerlijk dat je nu lekker met Swiffie alle kanten op kunt. Lijkt me wel moeilijk om je scooterrijder weg te doen. Ik heb dat met onze auto's ook altijd. Moet ik altijd even een traantje weg pinken als ik hem bij de dealer achterlaat en in de nieuwe weg rij. Voelt een beetje als verraad. Wateren sentimentele muts hè.
Groetjes

Bezig Plus zei

Wat een goed idee om eens een lap met oude en nieuwere patroontjes te maken. Het verschil komt echt goed uit zo....
Wordt prachtig!
Heerlijk dat je je nu zo vrij kunt voelen enne gefeliciteerd met je tentoonstelling in Ocklebo. Opdat er nog maar veel mogen volgen...
Steekjesgroetjes van huis tot huis, Anje.

Guusje, zei

Wat een mooi borduurwerk laat je weer zien en je hebt helemaal gelijk het frame is helemaal geweldig. Jammer om afscheid te nemen van je trouwe maatje maar je hebt er natuurlijk een prachtige Swiffie voor teruggekregen. Heerlijk.

Ineke zei

Heerlijk om zoveel vrijheid te hebben met Swiffie. En inderdaad een hele eer dat ze werk willen tentoonstellen!
Mooie borduurtjes!
Liefs, Ineke

Simonne Valenberghs zei

Dat ziet er weer mooi uit,hier staat mijn handwerk op een laag pitje het beeldhouwen doe ik nog wel en ik ben ook begonnen met te leren sokken breien.Groetjes uit de kempen.

Our photos zei

Je borduurwerk is prachtig!
Veel plezier met je Swffie.
Groetjes, Sonnja

Carolien zei

Wat leuk, weer een tentoonstelling! Gefeliciteerd. Vond het ook heel leuk om jouw werken te zien in Veldhoven.

Wat zijn die kerstmotiefjes leuk, dat wordt vast ook weer een topstuk!

Geniet van je vrijheid, heerlijk!

Fijne dag en groeten, Carolien

Hilde zei

Goed idee om oude en nieuwe patronen te combineren.
Swiffie is een "compagnon de route", heerlijk om zo op pad te kunnen gaan!

marijna zei

Ohhh, wat mooi je borduurwerk. Leuk om te zien hoe patronen in de loop van de jaren veranderen. Heerlijk gevoel vav vrijheid voor jou. mMijn vrijheid is nu beperkt, kan nu even geen auto rijden. Komt wel weer.

Antje uit Urk zei

Wat een gezellig berichtje weer! Lief die borduurpatroontjes en vliegen..wie weet!
groetjes

mieke zei

Mooie borduurpatroontjes.
n Blitse scooter.
Maar Swiffie is wel iets ' handiger '.
grtjs en fijn weekend Mieke

feltfree på Åsly zei

Prachtig dat borduurwerk. Ziet er al helemaal kerstig uit.
Fijn toch dat je zoveel plezier van je Swiffie hebt. Ja in de landen waar wij wonen, zit je snel wat meer opgesloten als je afhangt van openbaar vervoer

Gerlily zei

Super leuk voor je Joke en we gaan het zien wat voor vervoermiddel je hebt als je 70 wordt. Nog een heel fijn weekend verder.

chrisje zei

Weeral mooie borduurwerkjes!
Groetjes, Chris

Marjan zei

Geweldig leuk, al die kerstpatroontjes. En je ziet inderdaad duidelijke verschillen. Geniet maar lekker van je autootje!

Janny de Roo zei

Het is heel anders borduren, dan wat je gewend was Joke, maar niet minder mooi denk ik. Een mens wil ook wel eens iets anders toch...? Wat Swiffie betreft: Grosse Freiheit Nummer Eins !!