maandag 11 mei 2015

Even een sluier op liften................

Hier ben ik mee bezig voor Växbo linnen, (link) heb in het najaar een uitnodiging,gekregen van Hanna,  om daar over mijn werk te komen praten .

Hanna vroeg of ik wat voorbeelden, op haar linnen kon maken,en kreeg linnen mee van Hanna ,uit hun fabriek.ben dus aan de slag gegaan, maar merkte meteen dat  hun linnen niet 4kant van draad is, dus het patroon vervormt, word langer in de lengte, en smaller in de breedte.
Zoals jullie kunnen zien in deze 2 voorbeelden
In dit kleedje valt het niet zo op, omdat het patroon schuin loopt, maar meteen even een vrije steek uit geprobeerd, en dat werkt.
dus op dit stuk linnen ga ik nu van alles uitproberen in de zomer, wat we zoal kunnen doen op hun linnen.

In ieder geval kerstkaart gaat goed, heb hier gewerkt met rijst-steek.

Jullie zien zit niet stil, en daarom ben ik zo weinig op mijn blog, heb zoveel ideeen in mijn hoofd, dat ik er meteen aan wil beginnen, als dat idee op komt,

Fijne dag allemaal vanuit Zweden, groetjes Joke en wil je van de natuur genieten, er staan weer veel fotos op Angus zijn site.

Ps: Heb een vraagje, heeft iemand van jullie Zweedse kerstpatronen!,  die ik kan verwerken in mijn kerst merklap!, zo ja kan ik dan met jullie ruilen voor !!!!!!!!!! Alvats heel hartelijk bedankt.











7 opmerkingen:

Bezig Plus zei

Wat een leuke opdracht Joke, jammer dat het linnen niet zo geschikt voor de kruissteek is.... maar bij jou is het in goede handen en je gaat vast heel mooie werkjes maken.... deze zien er al schattig uit!
Groetjes van huis tot huis, Anje.

feltfree på Åsly zei

Wat leuk om daar aan mee te werken. En je hebt al weer een oplossing voor het linnen. het ziet erg mooi uit.

Groetjes Frederika

Mary zei

Al always your stitching is beautiful.
Hugs from Illinois, USA

marga zei

Ik moet je teleurstellen maar aan patronen kan ik je niet helpen.
Groeten uit een warm Twente.
Marga

Anny zei

Tja, als een stof niet een gelijk aantal draden heeft in de lengte en breedte komt een patroon vaak niet zo goed uit. Lastig hoor! Dus nu op zoek naar patroontjes waarbij dat niet zo speelt.

quiltlodge gerda zei

Weet ie dat ik het bij die sterren wel mooi vindt dat uitgerekte. Leuke opdracht heb je gekregen. Ik zal eens op internet kijken of daar Zweedse kerstpwtronen op staan. Heb jij het al geprobeerd in het Zweeds?

quiltlodge gerda zei

Joke ik vond een blog met oude Zweedse kerstpatronen. Misschien kan je die mevrouw eens een berichtje sturen.
www.merklapperie.blogspot.nl
Of google op Jeanny's merklapperien.
Heel veel succes!