zondag 24 mei 2015

Elk jaar rondom deze tijd, is er in Forsa Folkshögskola

een tentoonstelling, van de leerlingen die dat jaar een cursus hebben gedaan, helaas mochten daar geen foto's genomen worden, maar   elk jaar word het minder en minder, wat er tentoongesteld word, plus dat er niet meer gefotografeerd mag worden,(klik hier dan zie je een filmpje van de mode show van dit jaar!)
Dus maar naar de weverij  gegaan , en helaas stond daar ook veel minder dan de voorgaande jaren. Maar vind het toch wel interessant om te zien hoe van dit:
Zo ziet de draad spanning eruit...
dit is de kant waar ze weven...
en dit is het afgewerkte product,





Ik blijf het schitterend vinden om te zien, maar ik zou gek worden, als ik die draden eerst moet spannen, heb dan ook veel bewondering voor deze dames.
Er kon ook gewinkeld worden:
Dit is Viola uit Gnarp, ken haar al jaren, bij haar kocht ik veel quilt stoffen, maar sinds kort verft ze ook haar eigen wol.
En ja, deze dame wou ik op de foto, want ze heeft een vest aan, met de patronen doe ik heb geborduurd, zij lieten ouden technieken zien.
er was veel kleding van linnen te koop .
Dit is het joderen weven....ze gebruiken veel afval materiaal....
 Zo dat was het het weer voor vandaag, wens iedereen een hele fijne Pinkster toe, vandaag opruimen en 2 dagen rusten, en dan dinsdag ga ik naar een meeting van een opvang centrum, waar ik wat materiaal ga brengen, voor kaarten en kijken wat ze daar doen.

Groetjes vanuit Zweden




















7 opmerkingen:

baukje zei

Prachtig, prachtig dat weefwerk. Dat heb ik nog nooit geprobeerd ook maar niet aan beginnen lijkt me, ik heb al zoveel handwerk hobbys. En wat je zegt, die draden spannen....ik moet er niet aan denken.....

feltfree på Åsly zei

Wat heb je weer veel leuks gezien. Mooi dat weefwerk, staat altijd nog op mijn ønkelista

Bezig Plus zei

Wat jammer dat het ook in Zweden minder en minder wordt met dit mooie werk en de kunde daarvan....
Pinkstergroetjes Anje.

Gerlily zei

Wij zijn vorig jaar naar het Textielmuseum geweest, dat was ook zo ontzettend leuk om de machines in bedrijf te zien. Maar net watje zegt, zou gek worden van al die draadjes. Oh, dat garen ziet er geweldig uit. Daar zou ik wel eens in willen graaien. Een hele fijne tweede Pinksterdag.

caro zei

Prachtig, je komt aan één leven tekort.... Fijne dagen! Met groet, Caro

Hannie de Beer zei

Leuk bezoek! En wat mooi die geverfde wol. Natuurlijk heb je wat gekocht!

Chris zei

Ik zou ook helemaal kukeleku worden van dat draden spannen! Maar wel verschrikkelijk mooi om naar te kijken!