donderdag 16 april 2015

We waren vamorgen vroeg opstap

 Het is vreemd dat ik nu Angus eerst ergens naar toe rijdt, maar in Ocklebo, heb je een

groot elanden park, en daar wou Angus vanmorgen afgezet worden. We waren vroeg dus ben even meegegaan,en we hadden geluk, want ze begonnen net de elanden te voeren...
(de hele reportage over de elanden verschijnt eerdaags op de Zweedse site.

Zo toen heb ik Angus achtergelaten, en ik ben naar Monica gegaan.

Monica ontmoete ik vorig jaar op de markt in Ockelbo waar ze dit verkocht, ik was onder de indruk, wat ze aan het doen was.



.Dit is een patroon uit Ockelbo. (Monica heeft ook een web winkel, klik hier)

 In 1835-1916. woonde daar Jonas Hallberg, die handgemaakte stempels maakte, druk logs............Deze stempels konden gebruikt worden, om met olieverf te werken, op wollen en katoenen stoffen.

De patronen die werden gedrukt, waren vaak bloemen en bladeren en loops. De motieven werden direct uit de houten stammen gesneden of gevormd door metalen strips of pennen. De collectie prenten logs worden beschouwd als uniek.

Het is daarom ook schitterend, dat zo een oud motief weer in een nieuw jasje word gestoken.. en zo bewaard blijft voor de toekomst.

Ze heeft me uitgenodigd voor een heerlijk lunch in Wij trädgården in Ocklebo.
een schitterend landhuis, dank je wel Monica voor de heerlijke lunch.

Toen terug naar Monica haar huis, had mijn werk bij me, en ze was erg onder de indruk.
Monica gaat proberen me te helpen, of ik rondom Ockelbo , mijn werk kan laten zien.

Maar nu Monica en ik contact hebben, denk ik dat we een lange vriendschap tegemoet gaan, want Monica houdt ook van quilten.

Ze heeft een druk leventje, maar ik weet zeker dat ze een paar uurtjes de tijd zal vinden dat we samen aan de slag gaan.

Heb haar beloofd om PP te leren.

Zo nu ga ik me de voetjes omhoog, morgen een rustdag, en zaterdag sta ik me een vriendin op een 2dehandsmarkt.

Fijne dag allemaal groetjes Joke




 

7 opmerkingen:

Rian, zei

Wat heb je toch leuke contacten, Joke. En wat een prachtig stempelwerk!! Zo fijntjes!
Ben benieuwd naar de elanden :)

Tony zei

Hallo Joke. Ik zie dat het goed met je gaat. Leuk die elanden. Groetjes Tony

feltfree på Åsly zei

Leuk om zo weer nieuwe contacten op te doen. Die toch oh zo belangrijk zijn hier in het hoge noorden

Sylvia Kaptein-van Meijer zei

Nog steeds lekker bezig, dus. Fijn dat je nu zelf overal naar toe kunt rijden... veel meer vrijheid, toch?
Groetjes Sylvia Kaptein

marijna zei

Leuk dat jij nu Angus weg kunt brengen. Mooi borduurwerk!

Chris zei

Dat was dus feest voor jullie beiden! Je krijgt hoe langer hoe meer contacten, ontzettend leuk!!!

mieke zei

Gezellig, weer een nieuw contact erbij.
Het is een heel leuk /mooi motief dat ze op de lopers en servetten enz heeft staan.
grtjs Mieke