zondag 5 april 2015

En konstrunda i Tierps kommun under Påskhelgen


Gisteren was ik in lövstabruk, en schitterend landhuis  van de Fam de  Geer, (hier heb ik over de fam. geschreven) waar op het moment de kunstronden aan de gang is tot 6 April.

Ik ging daar naar toe omdat mijn vriendin Kerstin Andersson, daar met 5 anderen dames op het moment een schitterende quilt tentoonstelling hebben, in de orangerie, een schitterend locatie, maar wat was het koud daar.
Maar gaan jullie mee naar binnen............

Dit was het hoekje van mijn vriendin Kerstin Andersson,uit Gävle, ze heeft daar haar quilt shop, Pastellen.(ze staat in het midden met die leren jas aan ) ze maakt schitterende quilts, en zij en de 5 anderen dames hebben een cursus gevolgd bij Mirjam Pet Jacobs, uit Holland.


Dit zijn Kerstin haar quilts, haar thema was water.
 Judy Dooland Kjellin uit Gävle
Monica Danielsson Bichels
Vera Holmgren
Anna Jennische
Yvonne Kervinen







Zo nu verlaten we de quiltshow, er was veel te doen...
Hantverkets Hus

Hier stelde uit., Mita Bromark, Lill Lundgren en Susanne Thurfjell.
er was te koop van handwerk tot houtwerk
schitterend weefwerk en breiwerk
Gunilla Jansson met haar schilderijen.


En Håkan Karlsson.

Even verder op zag ik dit sign, Marianne Skoglund
en hele leuke dame, wie schitterende schilderijen maakte.

 Toe ik terug naar de auto liep, hoorde ik schitterend orgel muziek, ik had geluk de kerk was open, ik ben al 4 keer op dit landhuis geweest, maar nog nooit de kans gehad om er naar binnen te gaan, als je met een busreis mee gaat, word je erg beperkt wat je daar allemaal ziet.

Het was een zeer geslaagde dag wou vandaag terug gaan, want er was nog veel meer te zien, maar helaas het sneeuwt, had gisteren geluk, tussen de regenbuien en hagel buien heb ik toch nog veel gezien, dus was het de 180 km reis waard.....

Vandaag voetjes omhoog en bijkomen van gisteren.

Fijne paas allemaal groetjes uit een koud Zweden ,


15 opmerkingen:

Ineke zei

Wat mooi

foekie's fashion zei

Wat een mooie locatie en bijzondere quilts, en dan nog al dat andere moois. Een welverdiende reis hoor. Fijne Paasdagen.

Gerlily zei

Prachtig Joke. Wemochten weer even mee genieten. Wat zul je toch blij zijn met je rijbewijs en autootje. Fijne Paasdagen verder.

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel veel moois en kunst.
Mooie reportage.
Brr sneeuw met Pasen, hier is het zonnig, maar nog frisjes.
Leuk dat je mijn blog gevonden hebt
Fijne dagen nog.
Groetnis Annie

marijna zei

Pittig uitstapje heb je gemaakt. Maar zo te zien was het de moeite waard. Volgens mij heb ik een tijd terug iets op de TV gezien over die fam. de Geer. het huis in Stockholm herkende ik daar door. volgens mijn praten zijn nazaten nog steeds een beetje Nederlands.Oei, nu weer sneeuw bij jullie!

Hannie de Beer zei

Een heel bijzondere locatie met fraaie werken! Leuke reis heb je gemaakt. Jammer dat het weer slechter werd.

feltfree på Åsly zei

Mooi hoor. Je hebt prachtige quilts laten zien. Grappig dat ze dan ook nog cursus van een nederlandse quiltster heeft gehad.









Else zei

Heerlijk om even mee te genieten van al het moois wat je tegen kwam! Fijne 2e paasdag, groetjes uit een nat Nederland

Miriam zei

Een goede tweede paasdag en mooi om te zien!

Hilda zei

Je hebt weer een heerlijke dag gehad, Kun je nog een poosje van nagenieten. Wij hadden gisteren heerlijk weer. De tuinman heeft de voortuin gedaan en de andere gast heeft een begin voor sjaal gemaakt. Wat is het toch lekker om andere mensen aan het werk te zien. Verder heerlijk snert gegeten. Eetbaar voor iedereen. Met of zonder een gebitje:)

Elma zei

Het verhaal van Hilda komt mij heel bekend voor, het mooiste vind ik nog dat ze nadat wij eindelijk vertrokken waren nog een flink eind gehaakt heeft aan haar kantsjaal. Een prachtige paarse kleur van Alpacawol, zo had ik eer van mijn werk om het begin te maken.
Joke dat was een prachtige dag en je ben al een echte km. vreter.

Willy zei

Prachtig Joke, zo kan ik heerlijk bij de kachel meegenieten, behalve van de orgelmuziek dan.
Fijne dag,

Guusje, zei

Wat ontzettend mooi dat moet genieten zijn geweest.

Chris zei

Op hoeveel staat je kilometertellertje nu Joke?? Je rijdt wat af joh.
Mooie, hele diverse tentoonstelling is dit. Behoorlijk modern ook. Heb je nog iets leuks gekocht?

petronella zei

Wat fijn dat je zo van je auto kan genieten! Ben zelf nog steeds bij dochter(s) in NL!