donderdag 10 juli 2014

Zo dit is mijn eerst vakantie week, en hoe heb ik die doorgebracht!

nu met warm weer, de temp loopt op naar 30gr. op het moment, dus de scooter van stal en Jookje, is niet meer thuis.

Nee , nee mijn vakantie is nog lang niet om, het begint net, maar ik wil jullie even een idee geven, wat er zoal te doen is tijdens de zomer maanden hier..................

Afgelopen maandag naar Bollnes, had in de krant gelezen, dat Barbro Ager een tentoonstelling had in de bieb daar....Nu moet je je nooit veel voorstellen, als je dit leest, want meestal krijg je een teleurstelling, en dat was het ook, niet het werk, maar wat er hing. Ik, zei tegen de dame! waar is de rest van de tentoonstelling, .Hoe zo! de rest, dit is het, we hebben geen plaats, een cultuur huis, en bibliotheek en geen plaats,,,,,,,,,,,,,,,,,,maar ja!



 Overal in Bollnes, vind je kunst...
zo ook dit Maria Beeld...


 Op naar de volgende tentoonstelling, dat was in de hembögdegården,
buiten waren wat heren aan het werken, en ik sprak er een aan, en vroeg wanneer het open was, zodat ik er eens binnen kon kijken: Een meneer pakte de sleutel en ik kreeg een privé rondleiding (daarover meer laten op mijn Zweedse site) maar hier wat  indrukken..

Dit is een weefgetouw is van 1 boom is gemaakt


Schitterend handwerk overal

en op het terrein stond deze schuur, en daar was een tentoonstelling van Quilts, Ann-Christine Tielinen uit Valskog...
dit zijn moeder een dochter, in 2012 heb ik al eens over ze geschreven..
Ook dit jaar waren de quilts weer schitterend..


Woensdag heb ik 100 km gereden op mijn scooter, veel loppisen aan gedaan...

en over deze schitterend achter weggetjes gereden, je waant je alleen op de wereld, je komt geen auto tegen..en je geniet van het uitzicht overal..........
aangekomen in Ljusne Hyttan..
..waar sinds 2 jaar lokale handwerk- lieden, hun handwerk verkopen... Er zit echt heel veel moois tussen,





Ook is er een klein museum ... hier heb ik al eens over geschreven op mijn Zweedse site ( klik hier)
Zo we gaan door naar de volgende locatie.. hier worden veel oude fabrieken gebruikt, door lokale artiesten, en zo ook dit gebouw..


En nu donderdag.... eerst naar Norrala, naar Ringa gård..
Waar je gezellig koffie kon drinken, en waar weer alles te koop was, van lokale handwerksters.

en toen zei mijn maag, knor, knor, op naar Albertina in  Skärså, dat weer open is voor de zomermaanden en waar je de heerlijkste vis kunt eten,

Dit is een klein vissersdorp dat de hele zomer leeft...
als je door het dorp heem loopt, kan je af en toe zo een huisje binnen stappen, om te bezichtigen, want daar bevind zich dan een loppis...veel van deze huisjes zijn de zomer huisjes, van mensen die in de grote steden wonen.

en zo las ik in de krant dat een paar dames ,uit de omgeving hun schilderijen tentoonstelde (schrijf later hier over op mijn Zweedse site..
'
, oa Tina Persson uit Rengsjö, (die daar aanwezig was), en ik daar even gezellig mee heb staan praten. Dit zijn haar schilderijen.

en deze waren van anderen dames,
Op de terug weg, kwam ik langs de glasblazerij.. Dit jaar staat Irina My Lindqvist , ze maakt schitterende dingen..


Zo dit was mijn eerste week, er staat veel op het programma, gelukkig dat het mooi weer is, en dat ik er veel op uit kan.

Tot volgende week dames, zo gauw ik weer wat uitstapjes heb gemaakt, dan zal ik jullie laten zien, hoe de Zweden vakantie vieren, en wat er zoal te doen is, als je hier vakantie wilt houden...

Fijne week allemaal groetjes Joke





21 opmerkingen:

Lida zei

Wat ben jij lekker vakantie aan het houden en wat laat je veel moois zien! Prachtig al dat handwerk en dat glas, helemaal wow!
Geniet maar van je zomer, knuffel
Lida

Hannie de Beer zei

Een buitengewoon goed begin van je vakantie! Mooie locaties die je bezocht.

Ineke zei

Wow, echt een handwerk/toeristische tour, prachtig!!!

Liefs, Ineke

Tilly zei

Wat een leuke vakantieweek is dit geworden,en prachtige handwerken te zien,geniet van alles. Groetjes Tilly

Hilde zei

Er is veel moois te zien zo dicht bij je huis, zo'n uitstapjes geven een echt vakantiegevoel, zeker als het zomerweer is.

marga zei

Leuk hoor jij hebt een goede start gemaakt met jou vakantie. Yvon geeft ook al zo´n mooi verslag over Noorwegen. het is gewoon genieten van al dat mooi´s dat jullie ons laten zien. Volgens mij is het gelukt om wat warmte hier heen te sturen want vandaag is het hier in Twente toch een portie benauwd maar oke alles beter dan al die regen van de laatste twee dagen.
Groeten.
Marga

baukje zei

Ik zou bijna even de oversteek maken als ik jouw verslag lees. Wordt vast wel vervolgd.

Berkeboom zei

Wat een mooie creaties en foto's laat je zien. Geniet maar fijn van je vakantie. Groetjes Gré

Jeanny zei

Wat fijn dat het zulk mooi weer is en dat je er lekker op uit kunt. Het is genieten aan je foto's te zien.
Liefs

Irene Pieters zei

Wat een heerlijke uitstapjes allemaal. Je laat ons zulke mooie dingen zien, je krijgt zin om mee te gaan! Geniet vooral van het fijne weer en ga er lekker op uit.

Saskia Smit zei

Ik krijg zin om naar het noorden op vakantie te gaan! Nu nog de rest hier overhalen...

Janny de Roo zei

Je hebt weer heerlijk genoten zie ik en wij mochten er een graantje van meepikken. Mooie reportage Joke.

groetjes, Janny

Mon jardin en ik zei

Hmm, dat noem ik nou echt vacantie vieren. Wat heerlijk dat je er zo op uit kunt. Zweden is zo fantastisch om in de zomer vakantie te hebben.
Hier regent het en is het zo koud dat we de kachel aan hebben. Zit je in Frankrijk nota bene. De brocantes van afgelopen zondag vielen letterlijk in het water.
Hoop voor jou dat je nog lekker verder kunt toeren en wij mee mogen genieten.
Kör försiktig!
Kram
Anje

tiny zei

Wat een leuke vakantie week heb jij gehad. Heerlijk dat we even mee mochten. Doe het wel kalm aan , en ben benieuwd wat je de komende week uitspookt. Fijn weekend Tiny

Anny zei

Wat een heerlijk blogje! Ik krijg er direct een vakantiegevoel van. Wat een gezellige week heb je achter de rug.

feltfree på Åsly zei

Wat een mooi ritje. Ik moet wel lachen om je eerste opmerkingen. Ja ze weten van niets al gauw iets te maken in Scandinavie. :-) In Noorwegen gaat dat net zo. Wij weten inmiddels beter Joke :-)

mieke zei

Lekker genieten en ons veel leuks en moois laten zien.
grtjs Mieke

Paula zei

Fijn dat je er weer op uit kan , leuk om dit mee te lezen van je eerste week vakantie

Guusje, zei

Wat een geweldige week heb je gehad en zoveel gezien. Mooi hoor.

Tony zei

Hallo Joke. Bedankt voor de paardjes.Groeten Tony

zenuwpees zei

Bedankt Joke om ons rond te leiden allemaal prachtige handwerken groetjes Marie-Claire