dinsdag 29 juli 2014

Afgelopen zaterdag toch maar even een paar uurtjes weggegaan

Zolang ik op mijn scooter bleef geen probleem , maar stapte je af, dan was het niet te houden, de temperatuur behaalde die dag meer dan 36 graden........het zou minder gaan worden, maar helaas het milder weer gaat ons voorbij, overal regen, maar hier nog steeds warm, het mag van mij echt minder , want je doet langer hoe minder..


Je wil er  op uit, want het seizoen is langzaam aan het aflopen, met dingen die gebeuren, rondom hier, en !!!! waar ik met mijn scooter naartoe kan.....en je komt de mooiste plekjes tegen..
Zoals deze Vandrahem, deze is van een vriend van ons

Dit zijn meestal oude herenhuizen en boerderijen


Met schitterende tuinen
De straat feesten beginnen , in verschillenden dorpen en steden, en als dat allemaal achter de rug is, dan eind augustus gaan de lichten aan, en dan valt Zweden, weer in zijn winterslaap....

En dan zie je een bordje langs de weg..............Loppis......en jij rijdt dan een paar km over een grint weggetje en komt dan hier terecht.....





Bij een meneer, die in zijn achtertuin een dorpje voor zichzelf heeft gebouwd en een kleine smederij, waar hij zijn pensioen in door brengt, en 1 maal per jaar zijn buren uitnodigt om een loppis te houden....


Door naar Bollnes , waar in het oude treinstation, veel dingen gebeuren, deze keer was het een loppis in de oude smederij
Deze meneer maakt van hout de meest mooie speelgoed, was er erg van onder de indruk

De loppis was gereorganiseerd voor de buitenlanders, en zo hun waren aan te bieden, één dame uit Irak, weefde de meest mooiste kleden, zie links............

 Zo op naar het volgende , naar de glasblazerij, waar van oud glas nieuw glas word gemaakt.


Dit is Anny Jernberg, geboren in Falun, (web-site), het is leuk om op haar site te kijken, want daar zie je hoe ze van een oude fles, nieuw leven inblaast in een ontwerp van haar zelf.



er is zelfs een hoekje ingericht voor de kinderen, zodat de ouders op hun gemak, door volgende zaal heen kunnen lopen,

waar.....kunst te zien is van....oa. Hans Strand



Het hangt er allemaal schitterend, groot en ruim en licht.
Hier en daar nog wat nostalgie
en een foto tentoonstelling

in elke kamer kon je op je gemak gaan zitten en zo genieten van de foto´s en schilderijen,
Er was nog veel meer te doen die dag in Bollnes, maar helaas moest ik vluchten voor de hitte....

Zo ik hoop van de week er nog op uit te kunnen, maar dat hangt af van het weer, en hoe warm het is....

Fijn week allemaal groetjes Joke

13 opmerkingen:

baukje zei

Wateen prachtige foto's weer Joke, echt genieten. Gr Baukje

Betteketet zei

Wat een heerlijk blog heb jij toch. Het zit er voor mij helaas even niet in (vooral financieel) maar als ik kon reizen, stond Scandinavie erg hoog op de verlanglijst. Dankzij jouw leuke blog lijkt het toch of ik er echt ben, dus ik zit lekker mee te genieten.

Jammer dat het nou te warm is om wat te doen, 36 graden is wel weer erg veel. Gelukkig krijg je op je scooter nog wat frisse wind om je heen. Geniet er maar van zolang het kan.
Groetjes Betty.

feltfree på Åsly zei

Groot gelijk om er even op uit te gaan. Het is ook zonde om zo'n mooie loppis te missen. Geweldig hoor!

ria vogelzang zei

Heerlijk, wat een mooie foto's! Dank dat je ons laat meegenieten, Joke!
Sterkte met de warmte daar; dat was ook niets voor mij..
Groetjes uit een iets koeler Nederland, Ria.

quilting Jeannet zei

Oh, Oh, het ziet er wel heerlijk uit met al die "Loppissen"doe mij er een paar.......Zweden lijkt me zo geweldig Joke, ondanks dat ik weet dat het ook niet allemaal ideaal is met name in de winter.

tiny zei

Wel heb je ondanks de warmte een hele mooie rondrit gemaakt en laat je ons mee genieten van een stukje Zweden.Groetjes tiny

Lida zei

Bedankt zit heerlijk te genieten van jouw foto's en wou dat ik met je mee kon! Geniet toch maar van de dagen dat je erop uit kan trekken, nog maar één maand en ze gaan weer in de winterslaap!
Knuffel
Lida

mieke zei

Ik krijg dfotoos niet geladen !
Volgende keer beter.
Waar wij zitten is het ook errrrrruuuuggg aan de temperatuur ! ppppffff.
groetjes

Paula zei

Het is hier ook erg warm en ik kan er steeds minder goed tegen.van morgen even een stukje gefietst maar het viel erg tegen.ik heb veel kracht verloren de laatste weken,en dat slaat toe op je zwakste plekken. Dus voor mij linker been en arm.vanmiddag een fijne rit met de auto gemaakt en later erg lekker gegeten in een restaurant waar we graag komen. Jij ook nog sterkte deze dagen

Hannie de Beer zei

Ondank de hitte,(hier gelukkig wat minder, en wateroverlast) last je ons toch weer leuke dingen zien! Het is toch beter, om gewoon te doen waar je zin in hebt, dan heb je toch minder last van de hitte.
Maar wel rustig aan !

Shirley zei

Heb weer genoten van de foto's en het verslag, wat erg dat de hitte zo blijft hangen he, het werkt verlammend, maar er is nog hoop! Prachtige werken van de kunstenaars, en zo'n mooie omgeving, dank je voor het delen!

Gonny zei

Het is veel te lang geleden dat ik de blogs gelezen heb. Zeker die van jou want ik geniet ALTIJD van het mooie land/gebeuren!!!!
Hier in Limburg zit ik vrij veel binnen met regelmatig de "propeller" aan. Het is dan nog een beetje uit te houden. Op internet/weersverwachting geven ze telkens aan dat het over een paar dagen wat koeler wordt. Helaas kloppen de voorspellingen de laatste tijd niet. Het regent dan wel af en toe maar daardoor wordt de lucht alleen maar vochtiger en benauwder. Ook de honden en katten zijn zeer loom en bewegen zo min mogelijk....

zenuwpees zei

Er is daar bij jullie veel moois te zien groetjes Marie-Claire