donderdag 31 juli 2014

2 Weken geleden, moest ik naar Gävle

en ja als ik daar dan ben, kan ik zo genieten van deze stad er is veel te doen...en te zien, over veel heb ik al geschreven op mijn Zweedse web-site,  maar gaan jullie mee........... hebben jullie je wandelschoenen aan...


We beginnen aan de voet van het muziek theater wat aan de voet van een brede weg staat, dat door midden is gedeeld met een schitterend park. waaronder dit beeld van Kasper staat..
Zweden doet veel aan zijn parken en begraafplaatsen, het is een eldorado aan planten, ze worden, begin Juni beplant en dan zo rondom september , gaat alles de kassen weer in, vele planten zijn dan ook ettelijke jaren oud ..de parken zijn de Zweedse trots, er worden voor 6 maanden speciaal personeel aan genomen, om deze parken te onderhouden, het is een werkje dat veel Zweden begeren...


ook bevindt zich deze schitterende fontein............
Zo nu even naar Kerstin een kennis van me die een quiltwinkeltje heeft..........in de oude stad..
Ook daar is het leuk vertoeven, echt een stukje oude Zweden............

Op weg naar het gevangenis museum, ontdekte ik een nieuwe loppis, deze winkel zie er altijd schitterend uit hier, ze doen niet onder voor een warenhuis....

nam deze route, langs het water, je hebt totaal geen idee dat je door een stad heen loopt

Dit is het Stad slot,dat nu in gebruik word genomen door bedrijven

en naast dit slot staat de gevangenis,dat nu een museum is, helaas ging het pas om 12 uur open en ik wou nog wat ander dingen doen, voordat Angus me ophaalde, dus het staat op het lijstje doen

ik kon wel even deze foto maken, het museum is dus boven..


 Ook kwam ik nog langs deze schitterende kerk...., waar ik net over heb geschreven op mijn Zweedse web-site, en even heb zitten genieten van een schitterend orgel concert, en een stille mis, en voor mijn geliefde even en kaarsje op heb gestoken, ik kan zo tot rust komen, in zo een kerk, de stilte en de rust....en dan ook nog kunnen genieten van al het moois wat er te zien is....

Toen werd het tijd om naar de plek van ontmoeting te gaan , waar ik Angus me op zou halen, en dat gebeurde door dit schitterende park, Gävle Boulognerskogen , waar veel kunst te zien is, (zie mijn Zweedse website)

Dit bos/park ligt aan de voet van de kerk..
door het hele park, zie je deze borden, die de historie verteld van vroeger en hoe het eruit heeft gezien,
Jullie zien het begon donker te worden, ik was net op tijd op de plaats van ontmoeting toen de hemel open barstte, maar het was weer zo een dagje,  waarvan ik volop heb genoten..

Nu als het wat minder warm word, moet ik mijn ID kaart ophalen, en dan hoop ik dat ik naar het gevangenis museum kan................

Fijne dag allemaal, het is gelukkig wat minder warm, wou erop uit, maar er staat zo een storm, dat ik maar thuis blijf.............

Fijne dag allemaal groetjes Joke


9 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de gezellige wandeling! Het is gemakkelijk wandelen hoor zo in mijn luie stoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie wandeling, dank je! Wat fraai toch die stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In zweden is ook veel mooi's te zien.
    En nu wat minder warm dan is het toch helemaal goed.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was weer een mooi wandeltochtje Joke. Leuk dat je ons telkens weer meeneemt.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige wandeling en ik heb genoten, heb de foto's van Kasper gekopieerd kan ik mijn DH laten zien hoe hij er uitziet, hahah
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Ja, Zweden blijft ons wel trekken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's bedankt groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita