vrijdag 30 mei 2014

Weer terug

maar het was geen leuke vakantie..............en inmiddels een jaartje ouder......

Het begon al in Zweden, een treinreis die er normaal 2 uur over doet, deed er die zaterdag 4 uur over,want ze waren met de spoorwegen bezig, en bij aankomst in Holland, hetzelfde in Holland.... maar we waren er , mijn vakantie kon beginnen....en toen ik terug kwam, lag heel Zweden plat, er rijden haast geen treinen, dit kan duren tot woensdag, en ik kwam om 5 uur aan, en ik was pas om half 1 thuis. Gelukkig voelde Angus zich een beetje beter, dat hij me kon ophalen in Gävle, dat meer dan een uur rijden hier vandaan is.....

 Terwijl ik in Holland was werd Angus in het ziekenhuis opgenomen, hij zei: blijf maar in Holland want ik kom er over 2 dagen uit, en als het langer is, dan kan je altijd terug komen!...we dachten na thuis komst dat het goed ging, nu vergeet het maar, Angus reageert niet op de medicijnen,zijn pols vliegt alle kanten op, en zijn aritmia , is 2 maal zo erg,  en gisteren is hij weer opgenomen, hij belde net, dat hij daar een paar dagen moet blijven...dat ze hem weer gaan proberen op anderen medicijnen te zetten.....

Nu hoe was mijn tijd in Holland!!!

Maandag naar het Amc waar ik toch een klein beetje hoop op had gezet, bij de genetische kliniek, maar helaas, omdat het allemaal zo duur is, en ik geen nazaten heb, en als ze er achter waren gekomen wat ik had, en omdat ik in Zweden woon, en de behandeling dan niet doorgezet kon werden, ging ook deze deur voor me dicht....

Nu woensdags moest ik mijn tanden laten schoonmaken, ik laat dat altijd doen in Holland, goedkoper, en ik vertelde dat mijn kiezen los zaten, en er al 2 uitgehaald moesten worden, ik zeg kijk even naar de onderste, ze zegt, ik maak meteen een afspraak bij mijn vader, en dat was maandag, wat blijkt nu, mijn kaakbeen is aan het verdwijnen, dus de kies zat er los in, hij zegt;die moet eruit!dus meteen gedaan, maar Joke zou Joke niet zijn als er weer wat bij kwam, ik leek wel of ik de bof had, en woensdag, terug naar de tandarts, en ja hoor, Joke had een :

Alveolitis ontstaat tussen 1 en 3 dagen na de extractie. De incidentie ligt tussen 0,5-5% maar kan oplopen tot 38% indien er sprake is van een geïmpacteerde derde molaar in de onderkaak.
Men vermoedt dat alveolitis ontstaat door lokale fibrinolyse van de bloedprop in de sulcus. In de literatuur worden meerdere factoren genoemd die kunnen bijdragen aan het ontstaan van alveolitis, namelijk:

  • Bacteriën die een rol spelen bij de afbraak van de bloedprop
  • Moeilijkheidsgraad van extractie
  • Trauma tijdens extractie
  • Roken
  • Hormonen: alveolitis komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen
  • Leeftijd: alveolitis komt het vaakst voor in de leeftijdscategorie 20-40 jaar. (Eventuele confounder: veel extracties van derde molaren in deze leeftijdscategorie).
  • Inadequate wondspoeling na extractie
  • Hier kun je verder lezen mocht het je ooit eens overkomen.
  •  
  •  
en daar heb ik nu nog last van, en er zit weer een kies los!!

Nu ik dacht want kan er nog meer verkeerd gaan!! nu ze zijn er nu achter dat ik heb Lymfoedeem (info) en met die info kon ik naar huis, in Nederland, zou ik hulp krijgen, hier in Zweden, bekijk het maar! dus ik sta met mijn rug tegen de muur!

Dus jullie zien, ik heb mijn pakkie met dokters weer achter de rug.......

Ik heb dan ook niet veel kunnen doen, maar gelukkig wel een paar leuke dagen er tussen gehad....

Toen ik uit het Amc kwam, heb ik een dagje Amsterdam gepakt....en even langs mijn geboortehuis gelopen,
het is helemaal verbouwd (huis op de hoek) het staat tegen over het oude stadhuis in Amsterdam...
en in het verlengde van de damstraat, vond ik een leuke winkel met schitterende stoffen en dit leuke wandkleed......in de zijstraatjes van Amsterdam, vind je de leukste winkels....

Ik ben een dagje met Marjan opstap geweest....
we zijn naar het Volendammer museum geweest, (daarover later)
Chris gezien, ging 2 maal mis, een maal moeten afbellen, omdat ik naar de tandarts moest, en toen ze de woensdag kwam, moest ze meteen taxi chauffeur spelen, om me terug te brengen......

En ik heb een heerlijk weekeinden gehad bij Ellen en haar man Pat, waar ik altijd zo vriendelijk word ontvangen .en vol gestopt word met liefde. Ee vriendschap van meer dan 10 jaar nu, wat met een oproepje begon op de internet, eenzame quiltster in zweden zoekt.............. Dank je wel Ellen en Pat
Maar voordat ik naar Ellen ging, eerst even Den Bosch aangedaan en Wietske en haar man opgezocht, in hun nieuwe winkeltje....(daar ga ik eerdaags over schrijven op mijn vriendenblok)
Wat een vriendelijke mensen , en wat een ontvangst, koffie stond klaar, en schuif maar aan, heerlijk dat we weer zo een quilt/handwerk winkeltje terug hebben in Holland, en ik kijk dan ook uit, om daar vaak op bezoek te gaan........Ik wens jullie heel veel succes toe...

Jullie zullen nog even moeten wachten met de foto´s van mijn handwerk, ik neem even een paar dagen rust, ik hoop Angus te kunnen bezoeken, maar op het moment regent het heel erg, ik moet een km lopen naar de bus, en dan een uur op de bus, en overstappen, heb al een paar kennissen gebeld, om te vragen of ze me even konden brengen, nu je doet alles voor hun! we staan altijd klaar voor iedereen, maar nu je hen nodig hebt, dan hebben ze het opeens zo druk!!!

Zo leer je je vrienden kennen!!!!

Ik wens iedereen een fijn weekeinden toe, liefs Joke en ga heerlijk borduren, wat heb ik dat allemaal gemist in Holland , wat ben ik blij dat ik weer in mijn eigen huisje ben,  met de kat, en nu maar hopen  dat het mannetje ook weer gauw thuis is.............





27 opmerkingen:

Rian, zei

O Joke, wat een verhaal. Zoveel ontmoedigingen op medisch gebied, en dan de zorg om Angus. Is dat allemaal vanaf dat hij de skitocht niet mee kon maken? Je hebt elkaar zo nodig in alles, vooral als je zo op jezelf woont. Heel erg, dat er niemand was om je even te rijden. Inderdaad.... vrienden-in-de-nood-honderd-in-een-loot. Maar hoe komt dat nu dat je kaak aan het verdwijnen is? breekt het bot zich af? Wat heb je toch een hoop getob.
Maar fijn dat je toch een paar hele leuke dagen ook hebt gehad. En nog GEFELICITEERD met dat jaartje!!!
Hoop dat Angus snel weer naar huis kan.
Liefs en een knuffel vanuit de Betuwe.

Gerlily zei

Lieve Joke, meid wat een ellende. Gelukkig zo af en toe nog een speldenprik geluk op je dagen in Nederland. Wens je veel sterkte en beterschap voor Angus. Knuffel.

Hilda zei

Joke, wat een verhaal. Mail is onderweg naar je.

Annelies zei

Weer terug, maar wat een verhalen. Sterkte en beterschap voor Angus. Doe het rustig aan.

Nina-hobbysite zei

Tjonge wat een vervelend gebeuren allemaal. Het zit je niet echt mee. Ik wens Angus en jij heel veel beterschap. En geniet van je huis en van het weer.

Gonny zei

Vakantie is er voor de ontspanning!! maar nee, voor Joke HELAAS niet....
Gelukkig toch nog mooie gezellige dagen met vrienden gehad!
Auto rijden doe ik 'graag' en ik zou je graag een plezier willen doen maar voor ik bij je ben is Angus hopelijk al weer thuis!
Voor jullie beide: Een spoedig herstel gewenst!!

Kiekplaotiesenzo zei

o,o, wat vervelend allemaal Joke! het zit je niet mee..... hoop dat Agnus gauw weer bij je is en nu maar lekker borduren. groetjes van Diny

Lenie zei

Joke wat een vervelende berichten allemaal zeg. Ik wens je veel sterkte en hoop dat Agnus weer snel bij je thuis is.

Lieve groetjes.
Lenie

qm zei

wat spijtig dat het allemaal zo gelopen is Joke...had je zo graag wat betere berichten gegund. en dan Angus ook nog naar het ziekenhuis, het komt allemaal weer tegelijk. sterkte en beterschap.
lieve groet

qm zei

wat spijtig dat het allemaal zo gelopen is Joke...had je zo graag wat betere berichten gegund. en dan Angus ook nog naar het ziekenhuis, het komt allemaal weer tegelijk. sterkte en beterschap.
lieve groet

Mon jardin en ik zei

Toen ik zag dat je er weer was dacht ik: he gezellig Joke weer terug. Maar toen ik je verhaal las .... Wat een narigheid. Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. En beterschap voor Angus. Het zit niet mee voor jullie. Gelukkig heb je je handwerk als afleiding.
Het aller beste voor jullie beiden.
Stor kram
Anje

Mieke van Minnen-Kanis zei

Joke toch. Wat een pech en tegenslagen. Met je eigen gezondheid en die van je man. Wens jullie beiden, van harte beterschap en hoop dat het nu allemaal, met de goede kant op gaat. Wat jammer dat je van je vakantie niet meer hebt kunnen genieten. hartelijke groeten Mieke

Ineke zei

Oh Joke, wat erg allemaal, eerst Angus en daarna jij, niets blijft je bespaart hé? Heel veel sterkte met alles en beterschap voor jou en je man.

Liefs, Ineke

Hannie de Beer zei

Wel een pech toch! Maar gelukkig ook mooie momenten! Beterschap met de ontsteking en ook voor Angus!

Shirley zei

Wat een vette pech allemaal! Arme jij, nu ook al zorgen om Angus (en hij vast ook enorm om jou), en dan ook afhankelijk zijn van anderen voor vervoer, nou, als Zweden in Nederland was, had je wel vriendinnen genoeg die je wilde rijden. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

not so zen -quilts in Paris zei

Joke , wat akelig al die zorgen om jullie gezondheid . Ik wil je een hart onder de riem steken wat Angus betreft : mijn man heeft ook een arythmie en wordt daar sinds 3 jaar met succes voor behandeld via medicijnen . Het is inderdaad tasten in het begin en er zijn zo een paar maanden voorbij voordat er een beetje lijn in komt . En het gaat ook gepaard met veel moeheid ... Sterkte Joke en Angus , er zijn van die jaren dat het allemaal niet meezit !

feltfree på Åsly zei

Nou weer een heel avontuur. Gelukkig dat je nog wat leuke uitjes hebt kunnen maken.
Zo af en toe kun je je in een ander land erg alleen voelen nietwaar.
Veel beterschap toegewenst voor Angus en jij sterkte met de kaak en je gebit.
Liefs Frederika

petronella zei

Het was weer geen rustige "vakantie"! Leuk dat je nog even bij Ellen was! En beterschap voor Angus!
Sterkte!!

Wietskes Quilts zei

Wat ontzettend vervelend voor je Natuurlijk wist ik dat Angus ziek is maar dat er zo'n bak narigheid over jou heen kwam toen je bij ons op bezoek was, had je nooit kunnen weten. En het was zo gezellig!!!!!

Sterkte en ik duim voor jullie beiden hoor.
groetjes
Wietske

mieke zei

Jeetje, wat een hoop ellende.
Sterkte met de tanden.
Ik hoop voor je dat je toch nog vervoer naar het ZH kunt regelen.
En beterschap voor Angus.
grtjs Mieke

Jessie zei

Een jaartje ouder? Van harte gefeliciteerd,beterschap voor jullie beiden!

tiny zei

Wat een verhaal en vervelend dat Agnus ook nog in het ziekenhuis beland terwijl jij hier zit, en nu ook weer daar is. Hoop dat ze de medicijnen gauw op regel hebben en dat hij naar huis mag. Ja en dat er niemand is die je even naar het ziekenhuis wil brengen is toch wel het toppunt. Heel veel sterkte geniet weer van je huisje, kom kom maar bij van al die vervelende dingen waar je dan uiteindelijk niet verder mee komt. Dikke knuffel Tiny

Guusje, zei

Jeetje het zit jullie ook niet mee. Ik denk aan jullie en wens jullie veel sterkte en beterschap voor Angus. Gelukkig heb je toch nog een klein beetje kunnen genieten toen je hier was in nederland was.

Anita zei

Och Joke, het zit je/jullie toch niet mee. Dan mogen we toch wel blij zijn in Nederland met de afstanden. Want bij jou is alles ver. Jammer dat je zoveel naar dokters moet in Nederland. En dan met van die nare dingen, brrr. Heel veel sterkte voor jullie beide en ik hoop dat Angus weer snel bij je is.

Paula zei

Heel veel beterschap voor jullie alle twee.

Miriam zei

Wat een ellende! Ik heb hierboven gelezen dat Angus gelukkig (tot de operatie) thuis is. Veel sterkte voor jullie alle twee!

zenuwpees zei

Das ne hele boterham Joke hoop dat het met jullie beiden beter gaat groetjes Marie-Claire