dinsdag 22 april 2014

Mijn reis door de Zweedse brei patronen is geindigd

in een merklap die 2 meter 25, lang is geworden................. Dit project ben ik gestart op 26 februari 2014 en beëindigt op 20 April 2014

Deze patronen waren  studiemateriaal van oude brei patronen ,gevonden in vele museums rondom in Zweden.

De patronen zijn vastgelegd  door Britt-Marie Christofferson in 1985.

Helaas is hij te lang om een foto van te nemen, dus dames wil je hem zien, dan zullen jullie in oktober naar Veldhoven moeten komen, waar ik hem tentoonstel....

Hier gaan we dan, van onder naar boven.....
Het eerste patroon was van een heren uit Bjuråker, Hälsingland, deze trui bevind zich in het museum in Hudiksvall.
 Het 2 de patroon, is een herentrui ,ook uit Björåker, deze trui is eigendom van Bjuråkers hembygdsförening.


Het 3de patroon , zijn patronen uit Järsvö, patronen uit een dames trui. Deze truien bevinden zich in Hudiksvall museum en in privé bezit
Het 4de  patroon, zijn 2 patronen uit Ljusdal, deze truien bevinden zich in het museum van Hudiksvall.
Het 5de patroon, is van een trui uit Alfta, deze trui bevind zich in het Nordiska museum in Stockholm.

Het 6de patroon, zijn patronen van Märta Stina Abrahamsdotter, de trui bevind zich in het Länsmuseet-Murberget, in Härnösand ,waar ook de deken is.

Alle patronen uit Dalarna


patroon uit Gagnef Dalarna
patroon uit Floda Dalarna
patronen 7 zijn uit Dalarna, uit verschillenden districten
Patroon 8 is uit Skåne, Oxie härad .


 Patroon 9 is uit Halland

Patroon 10, is een patroon uit Gotland

Patroon 10, is een patroon uit Gotland
en hier eindigt mijn reis, door de Zweedse breipatronen. Ik zal het missen, maar ben alweer met een nieuw project gestart, maar daar over later.

Ik zal eerdaags op mijn handwerk site, een heel verhaal schrijven, met de truien erbij, zodat jullie kunnen zien, waar de patronen vandaan zijn gekomen.

Fijne dag allemaal groetjes Joke








27 opmerkingen:

  1. Nog steeds in sprakeloze bewondering!!
    Voor je schitterende borduurwerk natuurlijk, maar niet minder voor jouw doorzettingsvermogen en tempo, Joke.
    Echt, ik heb grote bewondering voor jouw kunnen, doen en willen!
    Lieve groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Joke, onvoorstelbaar mooi. En oktober gaat lukken hoor, maar misschien heb je hem in mei ook al bij je?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi Joke, prachtige patronen. ben benieuwd in oktober. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een grandioos mooi werkstuk! Natuurlijk kom ik naar Veldhoven om het gehel te kunnen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super mooi en wat een top tempo weer. Echt een waanzinnig leuk project.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend Joke! Ik hoop echt dat ik hem in Veldhoven kan bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oohh Joke, Hoe krijg je het voor elkaar! Ik zit vol bewondering te kijken hier! Wat een enorme lap, en zo mooi!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is hij mooi. Ben vast van plan om hem in oktober te komen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw geweldig. De zweden kunne trots op je zijn, dat je hun mooie patronen zo mooi uitgevoerd hebt.
    Wat zeggen de Zweden er trouwens van??

    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joke wat een fantastisch project was dit, ik heb je steeds gevolgd en er erg van genoten. Het is echt een schitterend werk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig ik heb er geen woorden voor en zo snel.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje, slaap jij nog wel eens ??
    Het ziet er heel mooi uit.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joke proficiat de merklap is gewoon prachtig groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joke, dit was een ontzettend leuk project. Het is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En het is een prachtige rondreis door creatief Zweden geworden. Schitterend. Ik heb oktober in mijn agenda genoteerd. Deze wil ik graag in het echt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In één woord: fantastisch!! Wat een geweldig mooi en bijzonder project! En zo snel gemaakt... Ben diep onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Enig!! Zo bijzonder, alleen al de idee om die motieven te nemen.
    Gefeliciteerd met je werk, Joke!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een pracht van een lap, een kunststuk!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat een prachtig werkstuk heb je gemaakt. De kleuren spreken tot de verbeelding. Warme groet,Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Joke. Ik ben benieuwd. Als ik het goed heb begrepen kom je niet in Mei naar Veldhoven.Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterend project is dit, het is een juweeltje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterende borduurwerk< Joke!
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is hij mooi geworden. Ik zit hier te zuchten van bewondering.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Met open mond heb ik je borduurwerk zitten bekijken. Ik heb er maar een woord voor...GEWELDIG!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita