dinsdag 11 maart 2014

Zo weer een stukje verder met mijn Zweedse

borduur/breipatronen.....

Deze keer zijn het de patronen van Järsvö
Deze trui is gebreid in 1838, en bevindt zich in een privé collectie.
Deze trui is gebreid in 1830 en bevindt zich in het Hälsingland museum in Hudiksvall
Dit zijn 2 patronen die ik samen heb gebracht in één gedeelte
Vanaf de zwart/rode zigzag , zie je het patroon van de eerst trui, en daar boven zie je een gedeelte van de 2de trui, dat eindigt met dezelfde zig/zag.

Ik ben nu bezig met het patroon uit Ljusdal..


Vanmorgen zijn de hechtingen uit mijn rug gegaan, moet het even rustig aan doen tot vrijdag , want het was nog iets open, dus nog even dicht getapet....

Wens jullie allemaal een hele fijne week toe, het is stralend weer hier, dus daar ben ik even van aan het genieten

Groetjes Joke



13 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een kunstwerk wordt dit weer Joke. Sterkte met je rug. Groetjes Tilly

Jeanny zei

Het is een pracht van een borduurwerk Joke,
Liefs.

Tony zei

Hallo Joke. Hij wordt mooi.Groetjes Tony

AnitaS zei

Wat wordt dit weer mooi. Je hebt zulke leuke ideeen voor je borduurwerk.

Lida zei

Prachtig, meis wat wordt dat een schitterende borduurlap! Maar ja met al die mooie oude patronen bij de hand en jouw mooie borduurkunde is het natuurlijk niet anders mogelijk! Ik geniet er gewoon van als ik ernaar kijk en zou hem graag eens helemaal zien! Knuffel
Lida

Chris zei

Wat wordt dit weer mooi, maar ook interessant. Ik ben het helemaal met Lida eens!

Guusje, zei

Wat is dit ontzettend mooi. En sterkte met je rug.

foekie's fashion zei

Wat een prachtig uniek borduurwerk,zo is er geen tweede en goede kleurtjes op de juiste plek. Knap hoor. Groetjes van Joke

Ineke Hulzebos zei

Hoi Joke, wat wordt het mooi!!! En ik heb wat blogs van je gemist, alsnog een spoedig herstel gewenst.

Liefs, Ineke

Rian, zei

Wat maak je toch prachtige dingen, Joke. Zo mooi.
Hoop dat je rug snel genezen is, en dat je niet te lang op de uitslag hoeft te wachten.
Liefs,
Rian

Hannie de Beer zei

Mooi, en heel bijzonder om de oude breipatronen om te zetten in borduurwerk!
Het wordt een prachtig werkstuk!

Mon jardin en ik zei

Vind het zo'n fantastisch idee van je om de breipatronen om te zetten in borduurwerk. Het wordt heel mooi.
Het beste met je rug.
Kram
Anje

Willy zei

Prachtig Joke.
Dit is echt genieten.
Je deken met gehaakte randjes worden ook mooi.
Fijn weekend,