dinsdag 25 maart 2014

Had zondag avond weer eens een van mijn slaaploze nachten.............

 en toen kregen mijn handen opeens zo een energie, dat ik niet meer te stoppen was, maar kwam er achter dat mijn patroon van slag is geraakt............want kon mijn patroon niet vinden en dacht ! ach wat maakt het uit..............en dit was het resultaat van die nacht..........
Kreeg gisteren de uitslag van het stuk huid dat ze hebben weg gehaald, het was basalioom kanker.

Gelukkig konden ze alles weg halen bij me, maar nu moet ik dus echt alles in de gaten houden, en als ik een plak zie, die meteen moet laten behandelen.

Wat is dat:

Basalioom

Het basalioom is de meest voorkomende kwaadaardige huidaandoening. Het ontstaat in de onderste cellaag van de opperhuid en overmatige blootstelling aan zonlicht of vroegere röntgenbestraling kan een rol spelen. Er zijn meerdere vormen van het basalioom. Het kan gaan om een glazig bultje op de huid of om een wondje dat maar niet wil genezen, herhaaldelijk open gaat of bloedt. Het gedrag van een basalioom is veel vriendelijker dan dat van de andere huidkankers.

Behandeling

Over het algemeen verdient chirurgische verwijdering (excisie) de voorkeur. Dit kan meestal poliklinisch onder lokale verdoving. Er kan echter ook gekozen worden voor bestraling. Dit komt met name in aanmerking op plaatsen waar chirurgische verwijdering tot ongewenste cosmetische resultaten zou leiden (bijvoorbeeld op de neus of lip). Ook een combinatie van operatie en bestraling kan een mogelijkheid zijn.

Zo ga vandaag met Margit een dagje opstap, het is schitterend voorjaarsweer hier  in Zweden, en daar moeten we van genieten....

Fijne dag allemaal groetjes Joke

27 opmerkingen:

  1. Het kan aan mij liggen, maar ik schrik toch wel van het woord kanker. Terwijl jij er tamelijk lakoniek over doet. Althans zo komt het op mij over. Verder lezend blijkt dat het gelukkig een milde vorm is. Maar de schrik blijft. Let goed op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent behoorlijk op dreef met je deken. Mooi wordt ie.
    Je moet onregelmatigheden dus ontzettend goed in de gaten houden.
    Belangrijk. Fijn dat dit in elk geval weg is.
    Lieve groet Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad, ben je niet erg geschrokken?
    Maar je nachtelijke arbeid is schitterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die nachtelijke uurtjes waren goed besteed hoor. Heerlijk fleurig en vrolijk. Mailtje is al gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo heeft een slapeloze nacht toch een schitterend resultaat... Ga er maar lekker op uit in het mooie weer - even de zinnen verzetten na deze nare ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heftig nieuws Joke. Fijn dat het weggehaald kon worden. Je deken wordt prachtig. Lieve groetjes van Gerda!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig kun je dit proces goed in de gaten houden!Het is ook zo'n groot woord he? Kanker. Ooit had ik borstkanker. Dat is al bijna 24 jaar geleden... Soms zijn dit soort zaken heel goed te beheersen. Ik leede dat ik het gelukkigst was met de dingen van alle dag. Dus gewoon doorgaan met de dingen die je het liefst doet. En : je dekentje wordt erg lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is schrikken, nu maar goed je huid inspecteren. Je nachtelijke arbeid ziet er prachtig uit.
    Liefs Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je deken is mooi,en dat woord kanker is niet fijn om te horen maar je zal wel goed onder controle gehouden worden ,ik moet nog 5keer een nabehandeling krijgen en dan regelmatig op controle.Ik wens je veel sterkte en geniet van elke dag,ik probeer dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De slapeloze uurtjes hebben wel een goed resultaat opgeleverd. Wat betreft de huidkanker, in 2000 ben ik voor het eerst hiermee geconfronteerd en is het chirurgisch weggehaald (was aan de zijkant van mijn gezicht). Vorige week ben ik voor de 6e maal geweest, ik herken het nu meteen, het wordt heel gericht verbrand met stikstof wat erop gespoten wordt. De korstjes zijn al afgevallen.Dit is de meest voorkomende vorm en de minst kwaadaardige, dus goed opletten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je deken wordt mooi!

    Mijn ouders hebben ook allebei deze vorm van huidkanker. Mijn vader al een jaar of 8 en mijn moeder nu 2 jaar. Ze gaan nu ieder jaar op controle en meestal wordt er dan wel weer een klein plekje gevonden wat weggeschaafd of gebrand wordt....verder hebben ze er absoluut geen last van, alleen oppassen met de zon en altijd royaal zonnebrand smeren (maar dat is eigenlijk voor iedereen goed...)

    Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat ze alles weg hebben kunnen halen. Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan is het toch goed geweest wat de arts gedaan heeft. Dus vanaf nu alles goed in de gaten houden.
    Fijn dat je een hobby hebt waar je veel plezier aan beleeft.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi wordt je deken. Gelukkig is deze vorm van kanker goed te genezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat alles is weggehaald van die nare plek. Je deken wordt prachtig!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie deken. En wat heftig hoop dat het allemaal goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig is basalioom goed onder controle te houden. Gewoon blijven opletten.
    Je deken wordt prachtig, een pronkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gelukkig is basalioom goed onder controle te houden. Gewoon blijven opletten.
    Je deken wordt prachtig, een pronkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het zit ook niet mee, wel positief dat alles weggehaald kon worden. Waar een slapeloze nacht al niet goed voor is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een uitslag, gelukkig kon alles weggehaald worden nu goed op blijven letten. Je deken wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend wordt je deken!
    Het allerbeste met je gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. niet zo leuk Joke, gelukkig hebben ze alles kunnen weghalen. Goed in de gaten houden dus.Je randjes zijn wel mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een naar bericht joke. Gelukkig dat ze alles weg hebben kunnen halen. Goed alles in de gatenhouden.

    Groetjes lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed, dat het zo is afgelopen. Nu moet je er van uitgaan, dat het hier bij blijft?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi joke ik schrik echt even van je bericht wat rot voor je
    ik hoop echt dat alles goed gaat komen . maar ze hebben alles weg gehaald dus komt het goed sterkte voor je
    liefs corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige haakwerk, fijn dat dit lukte! Schrikken van uitslag, maar gelukkig goed te behandelen; waren de andere klachten ook maar zo makkelijk te verwijderen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je nachtelijk werk is heel mooi ,ik was even verschoten toen ik las wat je voorhad ,zorg goed voor je zelf Groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita