dinsdag 8 oktober 2013

Zo daar ben ik dan weer even.......

Rare week, niet veel gedaan en toch wel wat dingen gedaan. Het weer was prachtig, maar helaas veel pijn, maar dat stopt me niet om toch wat dingen te doen.

Voor de club zit ik nu 4kantjes te haken, voor een gebreide deken voor de loterij in januari...
heb voor mijzelf wanten zitten haken......
 weet eigenlijk niet of ik ze mooi vind, vind ze vreemd......

en van de week was ik op de website van Lindenvrouw
waar ik deze schitterend sjaal zag, en dacht weet je wat ga er aan beginnen....
met de wol van mijn wanten, heb hem 2 maal uitgehaald want het patroon kwam niet tot zijn recht met de haaknaald die ik gebruikte maar ik ben het er nog steeds niet mee eens dus denk dat ik er mee ophoud, en in Nederland de wil ga kopen die beter is voor dit patroon....

En dan staan mijn bloemenpracht nu op.............205
en ga ze straks uitleggen en kijken wat ik er van kan maken, heb al een ideetje in mijn hoofd ...

en dan hebben we afscheid genomen van onze Alfa, we hadden een advertentie op de Alfs site gezet, je kan hem komen weghalen voor 1000kr, want als we hem bij het autokerkhof hadden moeten brengen hadden we 4500kr moeten betalen.

Nu we kregen een paar mailtjes, de meest wilden hem op de weg houden, maar dat zou teveel geld kosten, dus deze meneer die hem nu heeft gekocht , gaat er mee racen, dus onze Alfa blijft voortbestaan. We hebben hem 15 jaar gehad , maar het is vreemd om hem niet meer voor de deur te zien staan.

Fijne week allemaal groetjes Joke




23 opmerkingen:

  1. Jij heb intussen niet stil gezeten zie ik.
    Toch een fijne dag ondanks je pijn.
    Sonnja XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Joke, ik vond het al zo stil op je blog en vroeg me af of je in Nederland zou zijn. Je bent heel druk bezig geweest zie ik en niet alleen voor jezelf. Mooie lapjes voor de deken. Je wanten geven een beetje het effect van bloeduitstortingen. Als sjaal staat het garen mooier, maar is misschien te dik voor dit patroon. Het zal soepeler vallen met dunner en zachter garen. Ik ben benieuwd hoe je de gehaakte blokjes gaat verwerken.
    De Alfa krijgt nog een drukke oude dag. Wel vreemd om voor 1000 kronen afscheid te moeten nemen. Gaan jullie nu ook niet meer naar Torsång voor de Alfaclub?
    Fijne week, kram!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je op deze manier de alfa kwijt kon.
    De wanten....de duimen lijken erg lang en hadden misschien iets schuiner mogen zitten.
    Makkelijker gezegd, dan gedaan !!
    Het verloop garen is wel leuk.

    Sucees met de vierkantjes en de bloemetjes.
    groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die sjaal gewoon afmaken, is best leuk geworden en voor van de winter leuk bij je wanten! Je gaat weer als een trein met je vierkantjes, straks maak jij in je eentje al een deken en moet de rest er samen een maken!
    Afscheid nemen van een auto is altijd lastig zeker als je er zo lang plezier van hebt gehad, maar dat hij nog niet wordt gesloopt is wel fijn! De mijne wordt gelukkig ook hersteld en niet gesloopt daar ben ik ook blij om!
    Heel fijne dag en plezier met je blommetjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Joke, wat heb je veel geproduceerd. Jeetje.
    Lastig afscheid, van zo'n trouwe vierwieler. Hier gaat het net zo met de auto's.
    Ik ga trouwens op de vrijdag naar Veldhoven en hoop even een bakkie te kunnen doen.
    groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Joke,
    Niet zo veel gedaan, zeg je... nou, ik vind van wel hoor. Welke naalden je ook gebruikt, er is vast iets bijzonders mee. Wat een produktie weer. Triest wel, als je zo je trouwe karretje ziet verdwijnen, maar hij mag nog een poosje meedoen, en dat is fijn om te weten. Ben zo benieuwd wat je met de bloemen gaat doen, en je wanten lijken me heerlijk warm, maar het kleurverloop komt niet zo mooi uit; ik denk dat je daarom zegt: "Hmm... vind ik dit leuk?" En de deken voor de club wordt ook vast een succes.
    Liefs van mij, en ik hoop dat de pijn weer een beetje wil zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Joke! Wat enig die doos vol met bloemen. Je bent weer hard aan het haken, echt leuk. Heb je ze al uitgelegd? Die wanten zijn inderdaad anders dan anders, maar als ze lekker zitten, is er niks mis mee hoor.
    Tja, dat is even afscheid nemen van de Alfa na al die jaren. Maar wat goed dat iemand hem is komen ophalen.
    Fijne dag en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je goed bezig ondanks dat de pijn soms overheersend wordt, ik ken helaas dat gevoel, sneu voor, je ik hoop dat je toch genoeg afleiding in je bloemen en andere handwerk vindt, voor sjaals en omslagdoeken gebruik ik een grotere naald dan voor geschreven, misschien helpt dat, succes ermee en houdt je goed!
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent en blijft lekker bezig, alles is beter dan niets doen, daar wordt niemand beter van.
    Hier is weer vanalles aan de hand, maar dat mail ik nog wel een keer.

    Knuf Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon afmaken je sjaal! En wat gezellig die doos met bloemen. Ik zou zeggen, doe wat je kunt, daar voel je jezelf meestal het beste bij! En ja, een afscheid is nooit fijn, al is het een auto!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je komt de winter wel weer door. Beterschap met de pijn.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet zo veel gedaan.....dat vind ik dus niet, wat een productie in je bloemen en dan nog wanten haken, een sjaal proberen, lukt vast nog wel hij ziet er wel heel mooi uit. Afscheid van jullie Alfje, ja dat hoort erbij, hij sluit z'n dagen op een mooie manier RACEN!!!. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Joke wat een productie, ondanks je pijnen!!!
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vervelend van je pijn joke maar wat fijn dat je toch doorgaat met je hobby. Sterkte.

    Groetjes lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als ik die wanten zie dan kan bij jou denk ik de winter wel komen.
    En zo'n heerlijk sjaal daar is toch niets mis mee.
    Jammer dat je afscheid moet nemen van een auto die je jaren van hot naar her heeft gebracht maar het moet allemaal wel veilig blijven en als dat niet meer gaat dan moet je stoppen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een heerlijke doos met bloemen, fijn dat de alfa nog een poosje in 'leven' blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij hebt niet stil gezeten. Toch vind ik de wanten wel mooi, maar de duim lijkt wel wat lang. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toch nog veel gedaan voor iemand die niet veel doet! Hahaaaa... Maar gelijk heb je , gewoon door gaan. Wat een hoeveelheid rondjes heb je gehaakt! DAt kan een grote sprei worden! Ach... jullie auto weg! Doet best pijn he? Maar ja, eens....Wij hadden dat met onze vorige auto die we 13 jaar gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig dat breien en haken nog gaat. Inderdaad een prachtige sjaal. Ben gisteravond ook weer eens gaan breien. Volgende week ben ik op zaterdag in Veldhoven. Kijk naar je uit. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo heeft iedereen zijn eigen idee over wel of niet veel doen. Lieve help Joke wat heb je weer veel gedaan ondanks de pijn.
    En daar gaat dan je trouwe autootje. Wel leuk dat hij noet meteen naar de schroot gaat maar nog even een nieuw leven heeft.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heb je Alfa voor zijn vertrek wel even een bedank klopje op het dashboard gegeven?
    Erg he? Dat doe ik altijd als er een auto wordt ingeruild
    (hihihi niet verder vertellen hoor)

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dapper hoor, dat je toch zo lekker doorgaat met van alles en nog wat! En je bloemenpracht wordt echt indrukwekkend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een verrukkelijke bak vol bloemetjes, ik word al blij als ik de foto zie! Ik denk dat dit een hele mooie deken gaat worden, maar ook de deken van de 4-kantjes!
    Je auto weg is niet leuk, vooral als je er zo aan gewend bent!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita