zondag 15 september 2013

Bezemsteek haken

Afgelopen donderdag heb ik me aangemeld bij de hemsljöden in Söderhamn, waar elke donderdag avond dames zitten te handwerken, en deze avond, was er een kleine cursus van bezem steek haken, door Margita Lundvall (zie hier artikel in de krant).

Nu was meteen verkocht van deze oude techniek, ik weet dat ik het 40 jaar geleden ooit eens heb gedaan, maar er nooit verder mee gewerkt heb.
Voorkant kussen
Nu ligt er een kussen in mijn huis, en ben meteen begonnen aan een anderen,
Het is weer eens wat anders, en een leuk werkje om bij de TV te doen.
en dit is de achterkant.
Ik wens iedereen een fijne zondag toe, groetjes Joke


19 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat een leuke steek Gezellig zo'n clubje. Jij ook een fijne zondag.

foekie's fashion zei

Mooie steek is dat en je breit ook netjes hoor. Groetjes van Joke

feltfree på Åsly zei

Het ziet er erg leuk uit. Dat moet ik eens beter onderzoeken.
Fijne dag

Ineke Hulzebos zei

Het is een prachtige steek, vond je het moeilijk, of had je het gelijk onder de knie?

Groetjes, Ineke

tiny zei

Ziet er prachtig uit. Heb er nog nooit van gehoord. Groeten Tiny

Chris zei

Oh wat leuk Joke. Nooit gezien. En volgens mij gaat dit ook snel met zo'n 'bezemsteel'.

Our photos zei

Schitterende Kussen!
Groetjes, Sonnja

Lenie zei

Wat een prachtig kussen joke.

Groetjes

Lenie

Mon jardin en ik zei

Wat mooi is dat geworden Joke. Ik heb meteen gezocht op You Tube en daar staat een heel goed filmpje hoe je het moet doen. Ik ga het proberen. Het ziet er zo leuk uit en het is weer eens wat anders.
Kram
Anje

marga zei

leuk toch al die verschillende technieken.
Groeten
Marga

GRANNY'S HOUSE zei

Ziet er mooi uit, mag je ons leren als je weer hier bent ;-)

Knuf Ines

petronella zei

Het lijkt wel een beetje tussen haken en breien in. Ziet er leuk uit! Je toppen voor Verdanda zijn allemaal erg mooi geworden! Sterkte met alles!

baukje zei

Nog nooit van gehoord, lijkt me erg leuk om te doen en het resultaat is in ieder geval prachtig. Ik ga er eens op googelen.....

Corina zei

wat leuk! Ik heb het wel eens geprobeerd, maar er niet echt iets mee gemaakt.

Lida zei

Wat is dat kussen leuk geworden en ook je twee ziet er zo gezellig uit!
Veel plezier ermee! Knuffel
Lida

Ans zei

Wat leuk Joke, ik heb het ook geprobeerd, maar kan het nog niet echt onder de knie krijgen. En jij gaat gelijk als een speer.

Gonny zei

Je hebt inderdaad de smaak goed te pakken dat je al een kussen af hebt.
Mooi/leuk effect dat strepen patroon.

ellen zei

Ja dat is een leuk werkje en lekker snel!
Vorig jaar was het bij ons op de bee ook ineens een rage toen Angele , van de quiltpuzzel, het demonstreerde.

Dekenstikster zei

Wat een leuk kussen en leuke steek.
Groetjes, Wilma