vrijdag 2 augustus 2013

Een dagje met zijn 3en opstap......

en ja wat ga je dan doen!!!!!!!!!!! loppisen...................... het was een regenachtige dag maar dat mocht de pret niet drukken, je moet nu snel zijn, want het seizoen loopt af,nog 2 weken en dan is het over,................

Dit soort km. afstand stenen zie je door heel Zweden staan, deze is van 1785.
Deze keer hebben we de route Bollnäs Edsbyn genomen, we zijn tijd te kort gekomen, om ze allemaal te bezoeken..............................

Maar goed daar gaan we dan we gaan op weg naar Ryggesbo loppis, Marianne- och Allan Elfstrand begonnen 11 jaar geleden in een klein huisje....
rechts beneden, aan het meer, en 5 jaar geleden opende ze dit.........................
Boven staat Marianne en beneden staan Margit en kom even niet op haar naam
 er was letterlijk weer van alles te koop, een paradijs voor verzamelaars, en ook voor mij, maar dat zien jullie later , aan het einden van mijn verhaal...............
 Wat ik vind is dat als je de meeste loppisar binnen loopt, dat dat al een museum op zichzelf is, want meestal is het een oude winkel, of een deel van een boerderij, of een woonhuis, zo ook hier.
 en zo hebben we er vele bezocht vandaag................

En ja wat heb ik dan allemaal gekocht deze week....................
Een bed voor Simba, een handdoek -hanger, en voor €1 alpaca wol

En een bord voor Angus, zoals vele van jullie weten doet Angus elke jaar de Vasaloppet en daar zijn borden van uitgegeven, we hebben er al 10, maar deze had hij nog niet, het is een jubileum bord van 50 jaar Vasaloppet. En dan in het midden een Zwitserse muziek doos, en een Dalarna paardje en een breikoker.
in de doos zit dit, en dat kan je eruit halen en daar onder bevind zich de muziek doos,
5 nieuwe theedoeken, 3 doekjes, leuke cadeaus, en 4 tomten kleedjes, daar is al bestemming voor..
en dit weef getouw voor €3
Nu dames mijn week kan niet meer kapot, nu nog weven leren...................

Zo de zomer is weer begonnen, scooter staat weer voor de deur, die is weer gezond verklaard, na 2 weken, dus we gaan weer opstap. Volgende week ga ik terug naar Karin, die dame met al dat mooie textiel, kijk er naar uit.

Fijn weekeinden allemaal liefs joke , ga nog even genieten van de laatste loodjes van de Zweedse zomer.

Ps.Angus moet straks even naar mijn camera kijken want we hadden wat dingen verandert, want ben niet blij met de foto´s.







16 opmerkingen:

Our photos zei

Leuke spulletjes heb je gekocht!
Fijn weekend, Sonnja

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk om te zien waar je allemaal naar toe gaat! Leuk hoor, lopissen kijken!
Veel plezier met je aankopen!

Mon jardin en ik zei

Wat heb je weer een goede oogst gehad. Fijn dat je weer op stap kunt met je scooter. Geniet nog maar van de mooie zomer. Overigens vind ik augustus ook en fijne maand. Kreeften, surströmming, bessen plukken.... Heerlijk. Hier is het veel te warm zelfs in de schaduw en we zitten dus weer binnen.
Kram
Anje

Rian, zei

Oh, wat was het leuk om weer naast je te lopen. En wat heb je weer prachtige dingen gekocht Joke, daar heb je toch wel een speciale neus voor, volgens mij.
Geniet er maar van zolang het kan hoor.
Warme (pfff) groet

tiny zei

Mooi tochtje hoor, en wat leuke dingen heb je weer buit gemaakt. Ik vind je foto's mooi hoor, maar ja ik ben maar een leek. Fijn weekend Tiny

baukje zei

Wat een paradijsjes heb je weer bezocht en wat een leuke koopjes gescoord! geniet lekker van de zomer.

feltfree på Åsly zei

Je hebt weer erg veel leuke aankopen gedaan. Dat weefraam is grappig zeg. Succes met weven Frederika

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je mooie dingen gekocht. Angus zal ook wel blij geweest zijn met het bord voor zijn verzameling. Die muziekdoos is helemaal super.
Groeten, Joke

quilting Jeannet zei

Wat leuk! een weefgetouwtje, kom maar langs als je in Ned, bent, leer ik je weven!

Tony zei

Hallo Joke, Wat leuk dat weefgetouwtje. Het is leuk voor de hep.Groetjes Tony

Hannie de Beer zei

Geweldig weer! Wat een leuke aankopen!

Gonny zei

Leuke handdoek-hanger! Simba kan er met de winter lekker zacht en warm bij liggen, nu is de koele grond en de schaduw lekker....
Lekker dat je je gang weer kunt gaan nu de brommer terug is!

Willy zei

Oh Joke, stel we gaan in de zomer, dan moeten we zeker een lege aanhanger meenemen voor alle spullen die ik zou willen kopen. Veel plezier als je er weer op uit trekt. Ik geniet zo wel met je mee. Fijne zondag!

marijna zei

Wat ik zo leuk vind, is dat de gebouwen waarin de loppis te koop is, net op musea lijkt. Ziet er heel sfeervol uit.

mieke zei

Leuk zo'n uitdragerij !
En jammer dat je al kunt zeggen, dat over 2 weken het seizoen voorbij is.
grtjs Mieke

Willeke zei

Lekker even bijgelezen! (en GENOTEN)

groetjes,