zondag 25 augustus 2013

24 Augustus, een open dag bij de Filtmakeriet in Kilafors

Wol dat ik heb gekocht, en het begin van een handschoen
De dag begon koud, toen we wegreden was het 5 graden, maar langzamerhand werd het warmer, en toen Angus me daar afzette, en ik nog even 15 minuten moest wachten totdat we naar binnen konden, kon heerlijk van dit uitzicht genieten.(artikel of de Filtmakeriet)

Inmiddels was Margit ook aangekomen, en toen we in de rij stonden om naar binnen te gaan hoorde ik een bekend taal Belgisch, en ja dan raak je meteen aan de praat, Het waren 2 heren die in Ockelbo een BB begonnen zijn, met een koffie-shop en een Yoga...Sam Lorens is Costume/Interior en Graphic Designer (web-site) en ze zouden contact met me opnemen, zodat ik eerdaags eens wat over hun kon gaan schrijven en we hebben afgesproken dat we gezellig een dagje koffie zouden gaan drinken en over ons handwerken zou praten, want ze waren daar zeer geïnteresseerd in.

Maar gaan jullie mee naar binnen...........
We werden welkom geheten door Veronica en toen kon de pret beginnen....
Elin Westlund
Er waren verschillende textiel artietsen oa.  Elin Westlund, haar heb ik  al eens ontmoet , toen ik haar  bezocht in haar winkeltje  in Långhed(zie artikel hier)ze weeft schitterend, en heeft een hele aparte techniek dat me aanspreekt.

Dit is haar werk.
Naast haar stond Barbro Ager, Barbro kende ik al, toen ik mijn quiltclub nog had in Söderella en ik een tentoonstelling had, heb ik haar uitgenodigd met ander quilters, om gezellig mee te tentoonstellen , dus het was leuk om haar weer eens te zien.
Dit is Barbro en links zie je Sam uit België, met daar achter zijn moeder.
Barbro is een artiest die veel doet, van quilten, tot borduren, tot zeefdrukken....(web-site)
Ook waren er 2 dames uit Kilafors Ingrid Persson en Maj-Lis Östlund die hun brei en haak techniek lieten zien.
Bij deze dame heb ik nog een nieuwe techniek geleerd voor handschoenen.
 een stukje verder stond deze dame die wol borduren liet zien.
Links zie  je net de anderen jongeman uit België.
Een stukje verder daar zat Erik Torstensson..
Hij bewerkt vilt tot de meest leuke diertjes en schitterend poppen....
Er werden demonstraties gehouden, van allerlei technieken, het was een heerlijke dag, met veel nieuwe ideeen.

Er was volop uitverkoop, en ja dan kan je het niet laten, dus met een kleine buit thuis gekomen..

Nu nog de inspiratie. het was een dag met een goud randje, alleen jammer dat ik halve wegen een verschrikkelijk hoofdpijn kreeg, (ik denk van de lucht in de fabriek) en de wereld om me heen draaide en dat ik naar buiten moest, en zieker en zieker werd, en toen ik thuis kwam meteen naar bed moest, met 38 gr koorts, ben nog steeds niet in orde, dus ik kruip weer terug in bed.'

Maar misschien moest ik wel ziek worden, en daar gaan zitten voor frisse lucht,  want ik moest  op Angus wachten , die me weer zou ophalen, en daar ontmoette ik toch nog een paar leuke mensen, waar ik even heb mee zitten praten, en opeens kwam daar een Hollandse auto aan, en wie stapte daar uit Gemma met haar vriendin, een Nederlandse die hier een BB hebben, en die had ik al heel lang niet meer gezien, dus ook dat contact is weer hersteld, dus het heeft zo moeten zijn.

Maar deze dag kunnen ze me niet meer afnemen, heb genoten.

Fijne zondag allemaal groetjes Joke en dit verhaal zal hoop ik nog veel staartjes hebben....









20 opmerkingen:

Tony zei

Hallo Joke, het ziet er daar leuk uit.Ik zie niet goed wat je gekocht hebt, vilt?

Beertje Zonn zei

Hallo Joke,
Jammer dat je ziek werd.
Maar je heb gelukkig toch nog wat van kunnen zien en met bekende kunnen praten.
Sterkte, Sonnja

AnitaS zei

Wat een leuke da weer. Jammer dat je ziek werd. Gaat het al weer beter?

Hilda zei

Zolang er aan die staartjes geen muisjes zitten klinkt dat wel goed. Jammer van die hoofdpijn maar daar in tegen heb je een leuke dag gehad met vele leuke mensen om je heen. Zag er verder zeer gezellig uit.

Hannie de Beer zei

Leuke dag! Jammer van de hoofdpijn, maar je hebt in elk geval genoten!

mieke zei

Dat klinkt als een super dag, met heel veel bekenden.
Jammer van het ziek worden.
Beterschap.
grtjs Mieke

GRANNY'S HOUSE zei

Van zulke dagen kan je bijtanken.
Nu weer snel beter worden
!

Knuf Ines

Ineke Hulzebos zei

Fijn dat je zo hebt genoten, maar wel jammer dat je zo ziek werd. Hopelijk gaat het wat beter?
Fijne dag

Annelies zei

Wat zul je hebben genoten !

feltfree på Åsly zei

Wat was daar vel leuks te zien. Hopelijk dat je weer opgeknapt bent. Leuk ook die ontmoetingen daar. Genieten alom dus.
Groetjes en beterschap hoor Frederika

tiny zei

Geweldig wat een mooie open dag, jammer dat je halverwege hoofdpijn kreeg, maar ook dat heeft z'n nut gehad anders had je waarschijnlijk Gemma niet getroffen. Beterschap en hartelijk bedankt dat je ons zo mee laat genieten. Groetjes Tiny

Irene zei

Wat vreselijk jammer, dat je je zo naar begon te voelen, want het was een prachtige dag, denk ik. Leuke ontmoetingen met andere creatieven, schitterende materialen gekocht en dan ook een nieuwe techniek. Het heet nalbindning. Wij zagen er al voorbeelden van liggen, toen we er met de HZG groep waren. Ik vond bij de Hemslojdwinlel van Slatergaten een boekje hierover. Ik wil er deze winter ook mee aan de gang - het lijkt wat op haken uit de verte. Maar het is een soort vlechten met een houten naald. Ben benieuwd naar jouw succes (of zie ikdaar al een beginnetje op de foto?).
Van harte beterschap en geniet nog maar na van al het leuks van deze dag!

Marjan zei

Wat een geweldig verslag van een bijzondere dag! Hoop dat je je inmiddels wel weer beter voelt.

Noor zei

Wat een leuk verslagje van een heerlijke dagje! Hopelijk ben je weer wat opgeknapt zodat je met al je mooie nieuwe spulletjes lekker kunt freubelen. Warme groet, Noor

quilting Jeannet zei

Wow, wat een heerlijk inspirerend daagje is dat geweest Joke! Dat heeft een mens wel eens nodig af en toe

Annelein zei

Nederland is idd mooi... maar Zweden... daar wilde ik als tiener al naar toe... en ik hoop ooit er een vakantie door te brengen...

Annelein zei

Ohhhh... lees net pas het laatste stukje van dit bericht... lekker onder de wol en even goed uitrusten... beterschap!!!

Chris zei

Goeiemorgen Joke. Je hebt weer iets om van na te genieten. Wat een verschrikkelijk leuk idee om zoveel mensen bezig te zien met ieder hun eigen techniek en handwerk. Jullie zullen wel genoten hebben, dat kan niet anders. En natuurlijk ook leuk om oude bekenden tegen te komen en nieuwe mensen, de Belgen, te ontmoeten. Dagdag, hele fijne dag!

marijna zei

Dit moet toch een walhalla voor je geweest zijn! Ziet er allemaal heel erg leuk een gezellig uit. Leuk al dat gevilt.

Hermie zei

wat superleuk, dit bericht heb ik ook gemist, zoiets wou ik ook wel bewonderen in het echie.