zaterdag 13 juli 2013

Vrijdag de 11 Juni, was het schitterend mooi weer...............

ja jullie snappen het al, ik was weg, heb schitterende dingen bezocht maar daar over later, eerst dit.

In Ljusne, daar zag ik een loppis, nu jullie weten onderhand dat ik die niet voorbij kan rijden, en daar trof ik 2 dames, een moeder en dochter, die een zomeropruiming hielden, in hun garage
 Wat een paradijs, en toen ik met de dame in gesprek kwam, bleek ik ze te kennen , van de naai-vereniging in Ljusne.

Ze vroeg waar ben je naar opzoek!!!!!!! nu ja handwerk spulletjes, en toen begon mijn reis door een paradijs, want Karin, dat is haar naam, haalde heel veel moois uit haar eigen huis, en heb daar zeker meer dan 2 uur doorgebracht, en met een telefoon nummer in mijn zak, om eerdaags terug te komen, en op mijn gemak, al hun handwerk te bekijken, want ze heeft niet alleen veel van haar zelf, maar van haar moeder,oma, maar van vele generaties terug, en overleden familie leden, Ze vertelde ook, dat de jongeren generatie van hu familie , daar geen interesse in had, en dat ze veel weg geschonken hadden aan de goed doelen loppisen. Dus dit word een bericht met een vervolg.

Dit is Karin, met een loper van Hardanger, en daar zaten ook een paar kleine tafelkleedjes bij..
Schitterend van kleur, en wat een schitterend handwerk....
 Borduurwerken in alle soorten technieken...............
Dit is Näversöms........... in allerlei soorten en maten en patronen, een hele aparte techniek....
Open borduurwerk............................
Borduren met wol................
Kruissteekjes met hardanger........................
 Kerstkleden gemaakt door 3 verschillende generaties................en een lampenkap overtrek.....

Ze liet me schitterend beddenlinnen zien, die door 3 generaties gemaakt zijn......
Karin zei ook; ze hebben koffers vol liggen, wat nog nooit gebruikt is...............

Ik heb ook nog wat moois mee genomen, kon het niet weerstaan.............
 Dit schitterende tafelkleed............................
 met servetten, en een waszak voor in de badkamer geborduurd door haar moeder.

Fijne zondag allemaal, en geniet van het mooie weer, hier is het schitterend, en daar geniet ik dan ook van, en heb jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel te vertellen, heb tentoonstellingen bezocht, mooi kerkjes bezocht, een schitterend huis, wat nu op de Unesco lijst staat, en nog veel een veel meer.

Liefs Joke en allemaal bedankt voor een bezoekje aan mijn site, ik kom gauw weer bij jullie langs, maar probeer zoveel mogelijk te genieten van het mooie weer, en ben dan ook vaak weg, met of zonder Angus.










21 opmerkingen:

  1. Het komt vast door die lange winters dat er zo veel gehandwerkt is. Hoe kun je de verleiding weerstaan niet van alles te kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat veel moois heeft ze je laten zien. Ja het handwerk staat hier ook erg hoog in het vaandel.
    Groot gelijk om van dat mooie weer te genieten. Nu moeten we vitamine D verzamelen nietwaar.
    Fijn weekend.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Joke, wat doe je me aan!!!!Al dat mooie tafellinnen en borduurwerk, ik zit hier toch te genieten achter mijn computer. En je hebt helemaal gelijk hoor, lekker genieten en buiten zijn. Zeker bij jou is het maar zo kort dat het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Joke, dit is echt smullen, wat een prachtige werkstukken heb ik voorbij zien komen, je treft het wel. Geniet nog maar lekker van dit zomerse weer, want voordat je het weet ligt er weer een pak sneeuw.
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Joke het is ongelooflijk wat jij daar allemaal tegen komt. Het is maar goed dat wij dat niet hebben. Ik kan nu al niet meer lopen op mijn werkkamer. Het is wel leuk allemaal. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was geweldig Joke 3 generaties handwerken. Het ziet er prachtig uit. Leuk dat je Karin nog kende ook. Geniet van het mooie weer, fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, what a lot of beautiful stitching!
    I could spend hours in there!
    Enjoy your weekend (:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige handwerken! Daar kan ik ook uren naar kijken.

    Heel fijn weekend, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een moois zeg, helemaal super. Geniet jij maar lekker van het mooie weer, doen wij hier nu ook!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh prachtig! Daar kan ik zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een rijkdom Joke. En natuurlijk hartstikke leuk om zo iemand te leren kennen en haar privé dingen te mogen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo, dat is een schitterende verzameling.Genieten maar.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een berg handwerken, ongelooflijke hoeveelheid.
    Geniet maar volop van het mooie weer, kunnen wij hier gelukkig ook momenteel !
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat kwam er veel moois langa op di blogje. Näversöm vind ik mooi om te zien maar het maken.... Heb het wel gedaan maar het is beslist niet mijn techniek.
    Wat een fantastisch uitje was dit weer voor je. Geniet maar van het mooie weer. Doen we allemaal maar in het noorden heb je het nog meer nodig dan wij.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hej Joke, ik wilde ook al schrijven, wat een berg moois. Zie dat Jeanny hetzelfde heeft. Onvoorstelbaar veel handwerk. Fijne zondag, kram!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. All of the needlework is beautiful. Weather is hot here. It sounds like you are haveing good weather.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige handwerken, je moet gedacht hebben dat je in het paradijs was ;-)

    Groetjes Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie handwerkjes Joke. Geniet maar van het weer en de vele lopissen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toeval bestaat niet, wat een geweldige ontmoeting ik zou er zeker weer heen gaan. Mooie handwerken heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Joke, ik ben ook weer terug. en zit nu een beetje bij te lezen. Ik wou dat erbij geweest was, heerlijk al dat handwerk bekijken en vooral ook voelen. Je wordt er wel hebberig van. Verkochten ze dat allemaal ? groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig al dat handwerk! D\t zal genieten geweest zijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita