donderdag 4 juli 2013

Gisteren was het weer een loppis dag.....................

en er zijn er veel open op het moment,het is allemaal niet bij te houden, maar  Ingela en ik waren vroeg op stap,en hebben weer genoten en heb weer heel wat leuke dingen gevonden.

Ik ben toe aan een nieuw servies, en toen ik deze borden van Bror Eric artikel tegen kwam, dacht ik dat staat best gezellig als ontbijt bordjes, en het is weer eens wat anders.

De Zweden zijn gek op borden, en wat er ook aan borden uitgebracht word per jaar, is ongelofelijk,

Deze borden vertellen een sage over Zweden:

 Deze borden waren allemaal maar €1, dus zo krijg je een interessant servies bij elkaar, dat allemaal een verhaal verteld.
en ik heb weer 2 nieuwe paardjes de rechter had ik al een paar weken geleden gekocht, dat is van dezelfde serie, waar ik zaterdag op de loppis de onderleggers van gekocht had.

en het rechter paardjes is een Avestahäst. Elke keer als ik nu een paardjes tegen kom, dat anders is, koop ik hem voor mijn verzameling. O dames wat is zomer toch leuk in Zweden, wou dat jullie er gisteren bij waren geweest, wat een schitterend textiel allemaal, het word gewoon weg gegeven.

Fijne dag allemaal , het regent vandaag, maar is nodig voor de tuin, want wat is het warm geweest.

Groetjes Joke











26 opmerkingen:

  1. Oh soms ben ik wel jaloers op jou leven in Zweden,....
    Wat heb je prachtige bordjes,..
    Het paardje had mijn broertje vroeger op de slaapkamer staan,...
    Hier in Nederland geloof ik altijd een oranje,..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heeft het gisteren geregend en vanaf vandaag komen er nu wat heerlijke zonnige dagen aan! Wat een leuke borden en wat zal dat gezellig staan op je tafel! De paardjes zijn hartstikke leuk en zo mooi beschilderd, leuke aanwinsten voor je verzameling!
    Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die borden. Ik ben gek op sprookjes en sage's.
    Die pastels die Bror heeft gemaakt... Prachtig die geheimzinnige sfeer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke paardjes gekocht voor de verzameling Joke.Ga je dan ook altijd weer zo blij naar huis met de schat onder je armen???

    Lieve groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Joke, wat erg dat ik er niet bij was!!!! Ik kan oud textiel niet laten liggen..... En die borden, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je laat ons in iedergeval meegenieten, maar erbij zijn is en blijft leuker.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat je ons weer laat mee genieten Joke. Je hebt weer mooie dingen aangeschaft.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat er zoveel is om van te genieten. Mooie aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke borden zeg. Je hebt weer erg veel leuks gevonden.
    Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk om zoveel mooie spulletjes te zien, blijf er maar lekker van genieten, wie weet kom ik eens naar Zweden speciaal voor de Loppissen.
    Groetjes en fijne zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie borden heb je gevonden. Die met de naaimachines zijn zo apart.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Joke....heb je kastruimte genoeg....of gaan de oude nu naar de kelder voor een rommelmarktje ergens.....Geniet van deze tijd Joke....!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je zo genoten hebt, en weer wat leuks op de kop hebt getikt. Geniet ervan het is zo weer donker!!
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk snuffelen op een loppis en dan naar huis gaan met leuke dingen. En als het dan ook nog een warme en gezellige dag was.... Tja dan ben je een gelukkig mens. En dan ook nog boffen met een regenbui zodat je niet zelf met water hoeft te sjouwen.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb even zitten genieten van je leuke verslagen op je blog, fijn dat het weer een beetje beter met je gaat, de borden vind ik prachtig!
    Geniet lekker van wat je doet, fijn dat we zo mee mogen genieten van de mooie dingen die er te zien zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele aparte bordjes heb je gekocht.
    En de paardjes zijn ook weer leuk.

    De rommelmarkten hier, hebben vaak echt rommel.
    De mooie spullen liggen op een antiek markt en daar weten ze de prijzen !
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke spulletjes heb je weer aangeschaft. was een leuke dag voor je . groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk hoor, die bordjes! Ik had bij een Emmeus-winkel in Boras ook zoveel "speciale gelegenheids"-bordjes gezien. Ik heb genoten van onze (helaas korte) tijd in Zweden, we komen nog wel een keertje teug!
    Groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De bordjes met de naaimachientjes zijn leuk om op te hangen, ja en de paardjes daar ben ik verliefd op. Mooie aankopen weer, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hej Joke, wanneer ga je weer? Kon ik maar met je mee!;) Leuke bordjes heb je gescoord, zo smaakt het ontbijt nog lekkerder. Je weet ook steeds weer van die leuke paardjes te vinden. Het wordt al een hele verzameling. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alleen al voor al die heerlijke loppissen zou je naar Zweden willen. Wat heb je weer mooie dingen in de wacht gesleept, Joke.
    Ik doe vrijwilligerswerk in een kringloop, en wil je wel geloven dat ik mijn handen vast- en mijn portemonnee dicht moet binden? Er is altijd wel íets wat je mee zou willen nemen. Maar met mijn kleine huisje moet ik zeer streng selecteren. Ben ik effe blij dat mijn eierdopjes en vingerhoedjes zo weinig plaats nodig hebben?
    Liefs,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie borden, die met de machines prachtig het is gewoon leuk om hiervan te eten. De paarden zijn beide beauties.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha, de warmte is nu lekker hier aangekomen, eindelijk! Dus daar gaan wij van genieten.
    Ik herinner me ook van die borden in de loppissen toen ik bij jou was. Dit zijn erge leuke, ook die met de machientjes er op. Je krijgt dus een stal vol paardjes!! Enig. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke aankopen!
    Zo'n looppas zouden we hier eens moeten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gek ben ik op mooie bordjes, helaas laat ik niet veel stuk vallen en ben voorlopig nog niet aan nieuwe toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Joke, het is weer fraai vooral het paardje met de klaprozen. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita