zondag 30 juni 2013

Gisteren was het weer zo ver....................

 Zweden begint weer te leven, 2 maanden lang is er van alles te beleven, en dan gaat alles weer de winterslaap in, dus van deze tijd moet je genieten; dus jullie zullen weinig zien of horen van me, alleen zal ik jullie laten mee genieten, wat ik allemaal aan het doen ben.

Loppis in Segersta over de Millennium brug,Angus heeft me daar afgezet , hij ging vogeltjes kijken en ik kon op mijn gemak gaan snuffelen.

Over de hele lengte van de brug is elk jaar een loppis (tweede handsmarkt), het is echt een heel gezellig gedoe. Er is letterlijk van alles te koop en ook veel textiel.





Helaas elke jaar stormt het, en vaak regen, maar gisteren alleen storm, en de zon stond hoog aan de hemel, nu ik heb daar weer een paar heerlijk uurtjes doorgebracht en kwam met leuke dingen thuis.
Dit was mijn aanwinst.Delfts blauw geven ze gewoon weg hier, deze bloempot was €3 en het is een grote heb er al een paar van.
 Hier kan je over Segersta lezen op mijn Zweden blok, (klik op de tekst) maar hier even een indruk van de kerk daar,
voor Zweedse begrippen , een vrij modern kerk, met weinig poeha.

Toen belde Angus waar hij was, hoosde het van de regen, ik zeg u ben klaar, kom me halen dan gaan we nog wel wat doen.

Nu in onze nieuwe auto, want ja dames we hebben hem, hij is donderdag geleverd....
op weg naar het vliegveld, waar Angus 35 jaar geleden heeft gewerkt,waar een open dag was van vliegtuigen, en word daar parachute gesprongen nu. en Angus ga me even een rondleiding, van hier gebeurde toen dit en dat ....................
 nu toen werd het tijd voor de inwendige mens, en in Mo heb je een klein paradijsje van rust , waar je heerlijk koffie kunt drinken en waar ze een leuk winkeltje hebben.
dit was weer een dag met een goud randje............................

Fijne zondag allemaal groetjes Joke




25 opmerkingen:

Hermie zei

super,super, wat was ik graag een vliege geweest op je schouder, had ik lekker mee kunnen kijken.

Annelies zei

Als ik dat handwerkmateriaal zie zou ik zo zelf willen graaien.
Fijne zondag !

Corina zei

Oh wat heerlijk! Geniet van de Zweedse zomer.

martine zei

Wat heerlijk zo'n markt. Mooie spulletjes zag ik liggen.

feltfree på Åsly zei

Heerlijk genieten dus van al die mooie dingen op de loppis.
Fijn dag Frederika

GRANNY'S HOUSE zei

Het is weer rondom genieten bij jou en lief dat je het met ons deelt.

Knuf Ines

mieke zei

Ooohh mooie en leuke ' dingen ' heb je weer gezien en gekocht.
Dat blauw/wit potje, daar had mijn moeder een overpot van.
Die gebloemde lap, dat lijken wel bloemetjes van Marjolein Bastin.
Veel plezier er van. grtjs Mieke

annemieke zei

Prachtig en dat je ons zo lief mee laat genieten....

Else zei

Dat was een heerlijk dagje uit met mooie schatten weer naar huis!

Ineke Hulzebos zei

Dat was zeker genieten! En je hebt prachtige dingetjes gekocht!
Fijne zondag

AnitaS zei

Geniet dus maar extra van die 2 maanden. Zo te zien lukt het je wel.

Janny de Roo zei

zo zijn ze er niet veel..dus genieten zo lang het kan !

Shirley zei

wat een prachtige dag, en hele mooie foto's, genieten!

tiny zei

Dat is dus je aanwinst van de loppis markt, vroeg het op je andere blog, maar heb dus al antwoord. Gezellig hoor, en je hebt er weer van genoten.
Mooie auto hoor, veel plezier ermee. Groeten Tiny

Tony zei

Hallo Joke, het is hartstikke leuk die loppissen. En je hebt er weer bij bij. De doek met klaprozen vind ik super. Groetjes Tony

Hannie de Beer zei

Leuk, om samen met jou over de brug te wandelen, en onze ogen uit te kijken.

jolie zei

De houten doos is ook schitterend.

Willy zei

Alsof ik er even bij was Joke, heel gezellig!

Mon jardin en ik zei

Heerlijk om op zo'n markt te mogen rondlopen. Het verbaast me hoeveel textiel er aangeboden wordt. Dat is hier echt anders. Ik ben er altijd naar op zoek maar het zijn of kleren of een handelaar met oude textielen en waanzinnige prijzen.
Geniet van de zweedse zomer.
Kram
Anje

Lida zei

Wat een heerlijke Loppis en wat een gave buit! Je bent weer goed geslaagd en het was een prachtig dagje ertussen uit! Geniet van de zomer, knuffel
Lida

Jessie zei

Leuke aanwinsten heb je gekocht!

Anny zei

Geniet er maar lekker van!

Guusje, zei

Wat een mooi handwerk en wat hebben jullie een mooie nieuwe auto. Geniet maar deze maanden.

Chris zei

Wat leuk, die loppis op de brug! Wil ik ook meemaken....
Enige auto Joke, ik hoop dat jullie daar erg lang en veel plezier van zullen hebben.

petronella zei

Al weer wat leuke uitstapjes gehad dus. Gezellig!