donderdag 18 april 2013

Teveel gedaan ..................maar 2 heerlijke dagen gehad, dus even een paar dagen rust......

 Dinsdag was ik met Margit opstap, we kwamen tijd te kort, we zijn in Bollnäs gebleven, waar Margit woont.

We hebben alle loppisen afgelopen, maar die dag niets gekocht, maar in deze mooie kerk , is sinds 2 weken een Vintagehuset geopend.

 (Meer over Bollnäs hier http://zweden-johanna.blogspot.se/2013/04/bollnas.html en daar vindt je  ook .Helene haar website

 En wat vond ik achter die deur, nu je loopt met open mond rond, het is niet alleen een schitterende kerk uit 1368, maar Helena heeft er ook een leuke zaak van gemaakt waar je ook nog gezellig koffie kunt drinken.

Dit is zoal te koop bij Helena:




 Prachtig oud textiel, maar ook schitterende vintage kleding:
 maar ook modern:
Oud en nieuw naast elkaar.

En gisteren ben ik met Ingela opstap gegaan:

 Heb al eens over deze winkel geschreven, maar ze hebben sinds kort de winkel uitgebreid naar dit: www.mansesdesign.se



 En ze verkoopt ook leuke kussen,
  Maar kijk eens wat een leuk idee, van oude matten:
 En Ingela zijn natuurlijk naar de loppis geweest, daar gezellig koffie gedronken, en natuurlijk wat dingetjes gekocht.


Vond 10 schitterden zwarte lijsten, met oude prenten van Söderhamn, jullie zien één borduurwerk heb ik er al in! Vond wat stukjes textiel, 2 schitterende schaartjes, en een naalden koker.

Ook kreeg ik van Ingela deze schitterende map met oude brei patronen, denk dat het er wel dan 50 zijn, heb ze nog niet geteld. ontworpen door Britt-Marie Christofferson, patronen van verschillende districten, in Zweden.
Wat ik er mee ga doen, ik ga ze omzetten in borduurpatronen, dus dat word denk ik mijn volgende project, moet alleen even gaan denken, in wat voor kleuren.

 Als je mooi werk van haar wilt zien ga dan naar deze  web-site
Ook  kreeg ik, nog van Ingela, een tas vol met stofjes voor het goede doel
Ingela haar huis staat nu te koop, ze gaat verhuizen naar de stad, dus gelukkig raak ik haar niet kwijt , wel als buurvrouw, maar niet als vriendin (denk nu niet naast de deur, want het is nog 2 km hier vandaan) dus als jullie een huisje willen kopen, dat van haar staat te koop.

 Ik ga even een paar rust dagen nemen, en in het weekeinden kom ik weer gezellig bij jullie op bezoek.

We hebben 2 dagen schitterend weer gehad, en nu regen, nu dan snappen jullie het al.

Fijne dag allemaal groetjes Joke




16 opmerkingen:

  1. Mooie aankopen heb je gedaan. Die breipatronen zijn prachtig om in borduurwerk om te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joke, gezellige leuke uitjes. Mooie patroontjes.
    Ik heb ook even binnen gekeken in het huis van Ingela. De badkamer zou ik veranderen, maar verder kan ik er zo in ;)
    Kram,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vondsten heb je weer gedaan. Die breipatronen zijn ook mooi. Je kunt weer vooruit.
    Fijn dat het regent dan verdwijnt tenminste de laatste sneeuw en het is goed voor de planten. En na regen komt zonneschijn en lente.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waauw, je kwam ogen te kort zeker, ontzettend leuke aankopen gedaan en nu even pas op de plaats en goed uit rusten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets moeten we hier nu ook hebben, maar ja, een mens kan ook niet alles hebben, dus geniet ik maar van jou aankopen en uitstapjes.
    Lekker rustig aan doen, nog even en je bent hier en na mijn vakantie gaan we even gek doen :-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie aanwinsten! Heerlijk hoor, een paar van zulke dagen. Nu even rustig nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Joke, dat huis van Ingela! Van binnen en van buiten zo mooi! Gelukkig dat ze niet ver uit jouw buurt gaat wonen. Doe haar maar de groeten van mij!
    Wat bijzonder, dat vintage in die kerk. En je hebt mooie lijstjes op de kop getikt voor je borduurwerk! Enig. Dagdag met een lach!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk logje en schitterende aankopen heb je gedaan!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Joke. Wat een schitterende map met patronen. We kunt ze heel goed overzetten in kruissteek. Dat heb ik al diverse keren gedaan.Ook weefpatronen kun je goed omzetten in kruissteek.Ik kan je niet adviseren in kleuren ikzelf borduur meestal in felle kleuren. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al die bezienswaardigheden Joke! Zo'n oud Zweeds kerkje hebben wij ooit meen ik Frankrijk(in de buurt van Honfleur) gezien. Schitterend al dat houtwerk! En die zwart/wit breipatronen om te zetten naar borduurpatronen is een geweldig leuk plan. Ben benieuwd naar jou kleurkeuze..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's en wat zul je hiervan genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een eldorado! Hier wil ik wel eens winkelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je prachtige spullen gezien. lekker van genieten nu met de beetjes omhoog.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellige dagen dus en geweldig mooie dingen gezien en wat lief die cadeautjes, die patronen zijn perfect terecht gekomen!
    Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zijn gezellige dagen geweest, en je hebt een hoop inspiratie opgedaan. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kan begrijpen dat jullie gezellige dagen gehad hebben. Wat een moois allemaal. Rust er maar lekker van uit.
    Wat zou ik graag je buurvrouw worden Joke. Hoop voor je dat je een leuke buurvrouw terug krijgt.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita