zaterdag 9 februari 2013

Verhuisd.........en waar dan wel naar toe!

Nu naar de keuken, en waarom!!!

Ik heb een fijne werkkamer boven, maar die is donker, en koud, heb de kachel wel aan, maar ik mis dag licht , dus heb alles naar beneden gehaald, en onderhand dat  Ome Jan bezig is,zit ik verder te borduren aan mijn merklap.
Dit is mijn naai hoekje, ´avonds als ik Tv kijk, jullie zien, dat ik al mijn naaidozen in gebruik heb, en Simba volgt alles vanaf zijn stoel.
Nu waar is Ome Jan dan mee bezig!!
Nu met Delftsblauwen tegeltjes,waar ik een puur Hollands quilt van ga maken, had daar opeens zin in.

En waarom zit ik ook beneden, nu om af en toe even de tuin in te kunnen kijken, en dan dit te zien:
 Dat mis ik allemaal boven,  de vogeltjes, meneer eekhoorn, en de sneeuw, die de hele dag naar beneden komt, ik vind en blijf het een mooi gezicht vinden

Alleen heb ik geen computer beneden, want mijn laptop gebruik ik alleen voor mijn naaimachine en programma´s

Dus als jullie me missen, weten jullie nu waar ik zit, de koffie staat klaar, dus ben je in de buurt!! klop even aan, want de bel doet het niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijn weekeinden allemaal groetjes Joke



36 opmerkingen:

Chris zei

Gelukkig was het een binnelandse verhuizing. Je moet nu niet door al die sneeuw verhuizen. Je zit daar goed en gezellig hoor Joke en je hebt de ruimte voor alles en een schitterend uitzicht! Blijft Simba nu ook binnen?
Wat enig, die tegeltjes! Die ome Jan, die hoeft zich ook niet te vervelen.
Dagdag, heel fijn weekend!

petronella zei

Oh Joke, die tegeltjes zijn prachtig, jij en Chris kunnen genieten van de sneeuw (als je tenminste niet op pad moet)maar hier regent het maar door. Ik ben er net weer, samen met Engelse vriendin en haar zoon naar de open dag geweest en gezellig samen geluncht! Ik ga nu maar weer blokken maken (van een geheim project, wordt later onthuld, haha)

Gonny zei

Dat er beneden gehandwerkt wordt klinkt heel bekend in de oren. Hier is het boven wel licht maar er wordt niet gestookt. Met de winter dus van alles naar beneden maar dat is zo gebleven met de zomer. Beneden is het uitzicht ook veel gezelliger. Niet zo mooi als bij jou met een eekhoorn....

bianca zei

Wat ziet het er gezellig uit bij je met de poes op de stoel lekker knus.
En het is natuurlijk heerlijk weer om te handwerken.

Elly zei

Heerlijk hoor, ziet er erg gezellig uit allemaal. Het is toch ook wel weer leuk om lekker beneden te zitten? Fijn weekend en geniet maaqr lekker van het mooie uitzicht.

Elly (creatieveling Elly) zei

Groot gelijk dat je naar beneden bent gegaan.
Kon je niet eerder zeggen dat de bel het niet deed, ik maar aanbellen, toen er niet open werd gedaan, ben ik maar naar huis gegaan lol.
Geniet lekker van de eekhoorntjes.

Hermie zei

Klop,klop,klop, volgens mij ben je net even boven,want je doet niet open,hahahaha. Wat is Ome Jan lekker bezig, dat gaat een superquilt worden. Groot gelijk dat je lekker beneden gaat zitten, ik heb wel licht en warmte boven en haal nog vaak alles naar beneden, vind ik toch wel gezelliger. Fijn weekend hoor.

Willy zei

Oh, daar zit je!;) Leuke tegeltjes maakt ome Jan. Achter je, op de vensterbank zie ik ook mooie schaaltjes met bolletjes. Fijn weekend,

annemieke zei

Wat een prachtige naaidoos en een gezellig hoekje om je ding te doen, mooi.....

Rian, zei

Hè, wat zit je daar gezellig en licht, Joke. Zou zo aan willen schuiven :) Beetje ver, hè?
Je borduurhoek ziet er ook lekker huiselijk uit! En geniet maar van de eekhoorn in zijn winterjasje. (mijn vader noemde ze altijd "boomlurpers" toen wij klein waren :)) Het lijkt op de laatste foto net of hij wanten aan heeft, die dikke pootjes. Zo leuk.

Liefs van mij.
(hier alleen zo nu en dan natte sneeuw. blèh!

Hans Hegeman zei

Meneer Eekhoorn ziet er grappig uit. Het is inderdaad jammer als je die niet ziet.

quiltlodge gerda zei

Ach Joke, wat zou ik graag even bij je aankloppen en mee genieten van dat prachtige uitzicht, ome Jan die tegeltjes maakt voor wat straks een prachtige quilt gaat worden en samen met jou in dat gezellige hoekje zitten borduren.
Maar helaas ..... Gelukkig geniet ik vanaf hier ook een beetje met je mee.

tiny zei

Wat een mooie tegeltjes maakt jou Ome Jan, en je hebt gelijk dat je nu beneden zit. Gezelliger en meneer eekhoorn wil je toch niet missen. Succes met alles.

Ineke Hulzebos zei

Wat gezellig om je zo te zien zitten in de keuken, heb je ook lekker de koffie zo bij de hand. En wat een lieve foto's van de eekhoorn, prachtig!!! En wat een prachtige stoeltjes zie ik daar staan op een van de foto's!!!
Gezellig weekend!

GRANNY'S HOUSE zei

\je zit lekker warm en ik zou ook niet boven gaan zitten.
Wat een schitterende naaidoos heb je daar staan, om te kwijlen, maar dat zijn je tegeltjes ook, wat zal dat een mooie quilt worden.
Dat eekhoorntje heeft een echte wintervacht, wat een lekker dik ding.

Dag meis tot schrijfs.

Mon jardin en ik zei

Wat een plaatje die eekhoorn in de sneeuw. Kan me voorstellen dat je dat wilt zien. Het is ook gezelliger om beneden te zitten. Merk hier dat dat toch wel leuk is met een appartement. Mijn werkkamer grenst aan de woonkamer met open keuken. Geeft een gezellig gevoel.
Je tegels worden erg mooi.
Kram
Anje

quilting Jeannet zei

Heerlijke foto Joke! zo saampjes met ome Jan, en hier is het inmiddels ook weer heel erg wit.......

feltfree på Åsly zei

Wauw wat kun jij veel met die Ome Jan zeg. Geweldig zo leuk als de tegeltjes worden.
Heerlijk genieten van de mooie dingen die de natuur je laten zien geweldig zeg.
Fijne avond Frederika

Tony zei

Hoi Joke, Het is erg gezellig Ik heb 5 wijntjes op, heel erg leuk. Tony

Hannie de Beer zei

Oerhollands borduurwerk, en een geweldig uitzicht, wat wil je nog meer? Je hebt het jezelf super gezellig gemaakt. Je zou zelfs nog kunnen sneeuwverven!

Hilda zei

Ik had vroeger mijn kamertje ook beneden, veel gezelliger. je hebt prachtig uitzicht. Wij mogen nu ook niet klagen er ligt ongeveer 10 cm sneeuw. Het heeft nu iets magisch over zich nu het donker is. En Ome Jan maakt mooi werk. De tegeltjes zijn prachtig. Ik neem aan dat Simba nu ook binnen blijft.Een paar weken geleden kwam ik de poes van de buren half bevroren tegen in de schuur. Ik heb haar door wrijven en tegen me aanhoudend weer warm gekregen. Daarna wilde haar toedekken met een deken. Als dank begon ze tegen me te blazen. Ik heb tegen haar gezegd dat ik haar zeer ondank vond.De volgende dag wist ze niet hoe ze moest paaien bij mij. Ach, sommige mensen en dieren hebben meer tijd nodig om te begrijpen dat je het goed bedoeld.

Beertje Zonn zei

Wat een leuk uitzicht heb je!
Is dat je buurtje?

Sonnja

Bears with a HEART zei

Prachtige foto's van de eekhoorn.

En de naaidoos naast je (rode)stoel is een beauty.

Las de titel van je blog en dacht ;
ws binnenshuis verhuisd met dit weer.
Ziet er ook erg gezellig uit.

Lida zei

Prachtig! Wat een gave patronen en wat mooi deze kleur blauw! Heerlijk genieten van jullie geweldige uitzicht! Knuffel
Lida

Lenie zei

Mooie tegeltjes Joke en wat een prachtig uitzicht vanuit je keuken. Leuk hoor die eekhoorntjes.
Geniet ervan.

Groetjes en fijne zondag.
Lenie

Noa zei

Geniet maar lekker daar in de keuken lekker warm
fijne zondag

AnitaS zei

Je zit er daar lekker warm en licht bij. Ome Jan is weer lekker bezig, mooie tegels. En wat heb je beneden een mooi uitzicht. Hier is ook alles weer wit. Fijne zondag.

Corina zei

Wat een heerlijke handwerkplekjes heb je zo, leuk dat er nog van alles te zien is in de sneeuw. Ook hier is alles weer wit - ik blijf het mooi vinden.

Guusje, zei

Wat een mooie borduurwerken heb je gemaakt met Ome Jan prachtig. En wat heb je mooie naaimanden en een heerlijk hoekje om te zitten en bezig te zijn.

Marianne zei

Zo'n beeld met een eekhoorn in de sneeuw daarvoor wil je al je spullen zeker wel verhuizen naar beneden. Wat mooie foto's zijn dat. Ka daglicht kun je wel gebruiken met handwerken.
Wat ligt Simba er gezellig bij!

Marianne zei

Er is een stuk weggevallen boven in mijn berichtje:

Wat een mooie foto's zijn dat geworden met de eekhoorn in de sneeuw.

Pauline zei

Jouw Oom Jan kan mooie dingen maken, veel plezier met het samen werken aan een prachtige Hollandse quilt.
Ik kan me voorstellen dat je geniet van al het moois dat zich buiten afspeelt en dat je nu ook kan zien.
Prettige zondag.

carina zei

Zo wat een mooi werk met je ome jan! Snap dat je naar beneden bent gegaan. Ligt de sneeuw tot boven het raam kozijn? Mooi hoor groetjes carina

Atelier Ullizee zei

Leuk die foto's van de eekhoorn...

Willeke zei

Wat een moppie van een eekhoorntje!
Prachtige foto's!
gezellig daar in jouw keuken!

hartelijke groetjes vanuit een guur Sneek,

Birgitte aka Bietje zei

Zelf zit ik ook het liefste beneden, heerlijk met zicht op de tuin. Koffie binnen handbereik en DH ook, gezellig, dus.
Ik ben superbenieuwd naar je delftsblauwe quilt. Zoiets heb ik ook in mijn hoofd. Groetjes vanuit een matig besneeuwd Limburg.