zondag 3 februari 2013

Hoe bepaal ik mijn kleuren!!!

Toen ik in de Uk woonden, ging ik af en toe op cursus, één daarvan, was een kleurenkaart maken, wat ik tot nu toe , dan ook heel veel gebruik, en erg handig is.

En naar aanleiding daarvan maakte we deze kleuren collage, van kleine stukjes stof, heb bladzijde vol daarvan.
 Toen heb ik deze Rainbow color selector gekocht, wat erg handig is, want als ik wil weten of een bepaalde kleur, bij deze kleur past, neem ik een stukje stof en leg het er onder.
En ja dan heb ik mijn kleuren kaarten voor garen, één van Anchor, en 2 van Dmc, deze zijn de moeite waard, om geld in te investeren, je ziet de garen dikte, en de kleuren.
en om niet mis te grijpen, heb ik dan ook dozen vol met garen, ik koop nu alleen nog maar als ik tekort kom, en als ik naar de loppis ga, daar kan je veel garen vinden.

en ja, dan ga experimenteren! Ik vond eens dit patroon:
zo begin je
Dit is meteen witte draad, de buitenkant 2 gekleurd en een wit, en dan de binnen kant, 2 wit en één gekleurd
Deze is met grijs
en deze met zwart.
en dit is een gedeelte van mijn merklap
 Is onze hobby niet fijn dames, dat we ons leven zo in kunnen kleuren

Fijn weekeinden allemaal groetjes Joke








18 opmerkingen:

  1. *S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D*

    Ook jouw slotzin!

    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig die kleurenkaart. En jouw borduurtjes vind ik schitterend.
    In het voorjaar ga ik een cursus kleurenleer doen. Altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die merklap van jou bewonderde ik al eerder. Ik heb zelfs de foto's opgeslagen als inspiratie.
    Die Rainbow kleurenkaart is nieuw voor mij, waar heb je die vandaan?
    PS: ben stikjaloers op jouw voorraad. Maar ja, als je ingesneeuwd kunt raken, moet je natuurlijk zorgen dat je voor je hobby niet direct door de dikke pakken sneeuw hoeft, nietwaar?
    Groetjes vanuit een herfstachtig Limburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verhaal over kleur. Wat hebben we inderdaad een mooie hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ontzettend leuk, ik heb er nooit over nagedacht. Als het op het oog kleurt doe ik het gewoon dus eigenlijk doe ik maar wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij hoef jij niet vaak naar de Loppes, wat een voorraad, ik heb 1 doosje :-))
    Leuk die kleurenwielen, ik heb er ooit eens een gekocht omdat ik schilderde.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk resultaat met die kleurtjes borduren. Geeft inderdaad een goed overzicvht over de uiteindelijke kleur.
    Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooo al ik een draadje nodig heb, weet ik waar ik moet zijn ! LOL
    Het ziet er heel handig en mooi uit.
    grtjs Mieke ( ik lig schandalig ver achter met lezen )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is die merklap mooi. Maar ik verwacht natuurlijk niet anders van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zover ben ik nog nooit gekomen...als er een probleem met kleurkeuze is, gebruik ik vaak de kleurencirkel van Minno (verf). De jouwe zijn weer geweldig Joke !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat boeiend en leuk Joke.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi h,e die kleuren opbouw, als ik er niet uitkom loop ik ook nog weleens een doe het zelf zaak in, de verfkaarten, maar het is ook een kwestie van lef,
    fijne zondag
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me een interessante cursus met kleur!Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi,en dat je dan ook de stofjes allemaal erbij hebt. Ik heb bij Crafsty een online cursus gedaan van Joan Wolfrom daar moest ik ook een kleurenkaart maken, maar verder dan de kleurtjes geverfd ben ik niet gekomen (lol) naar wel interessant.
    Als ik een kleur garen mis kom ik eerst bij jou,(als je maar iets dichter bij woonde) wat een dozen vol heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De goede kleuren kiezen o dat vind ik echt moeilijk. Maar het is inderdaad een goede investering vooral die waar je een lapje onder kunt leggen.
    En een fijne hobby hebben wij zeker met dit weer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou dat is ook toevallig. Gister en vannacht dacht ik, ik moet weer eens naar de kleurencirkel kijken. Dat komt omdat ik bezig ben uit te zoeken hoe ik de rand voor het quiltje van de Pannenkoek ga maken. Ik heb je afbeeldingen maar opgeslagen!
    Dat borduurwerk is natuurlijk geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. GEWELDIG!!!
    Prachtig al die kleuren!!!! En genieten van de voorraad.
    Mooi die borduurtjes! Handig!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita