vrijdag 25 januari 2013

Gudrun Sjödén is de Zweedse mode-ontwerper



geboren op 5 juni 1941, die  haar eigen bedrijf nog lijdt,op de leeftijd van 70 jaar. Ze verwerpt de gedachte van pensioen door te zeggen: dat ze liever werkt, dan 30 jaar, te besteden met het voeden van de vogels.

Ze groeide op in Finntorp, Västmanland en studeerde aan textiel Konstfack's en mode lijn.

 Elke maandag en dinsdags, schildert Gudrun, om originele patronen te creëren voor elk seizoen.

De eerste winkel geopend Gudrun 1976 op Regeringsgatan in Stockholm. Ze heeft ook een postorderbedrijf, dat die van haar designer kleding, accessoires en huishoudtextiel verkoopt. Sjödén heeft verschillende winkels in Zweden, in Stockholm.

 Op het moment verkoopt Gudrun haar kleding en textiel in meer dan 40 landen 

 Het ontwerp en de kracht achter het merk is, dat ze dit doet met een eco-geweten, dus al haar kleding en  huishoud textiel is organic.

Houdt je van kleuren! Nu dan zit je goed bij Gudrun , wat een kleurenpracht als je de winkel binnen komt, helaas kon ik geen foto´s nemen , want het was me een partij druk, want alles was 50%, dus jullie snappen het al!! Jookje heeft wat dingen aangeschaft.
 
Je krijgt schitterend tassen mee . En als je wat koopt, meld je dan meteen aan voor een klantenkaart, ik  kreeg een tasje met een sjaal en een cadeau bon van 100kr, voor de volgende aankoop, plus dat je op de hoogte word gehouden met alles wat niet is in de winkel

Op het moment is ook op de internet site alles 50%, dus ga eens kijken, het is de moeite waard. 

Fijn weekeinden allemaal groetjes Joke en tot volgende week, maar wou jullie dit even laten zien. 

 

16 opmerkingen:

Tineke Bolleboom zei

Ben je met tassen vol thuis gekomen?
leuk hoor.
Tineke

Anoniem zei

Ze zijn prachtig en ik zie mijn vest er al tussen :)
Goede aankopen gedaan.
Groetjes Marjan

Anoniem zei

De vesten zijn meer dan geweldig, schitterend gewoon. Wat ben je toch een bofkont. Groeten en een prettig weekend, Hanny.

tiny zei

Dat ziet er prachtig uit. Ga even kijken op internet. Fijn dat je het mooi gehad hebt, al was het koud. Nu maar weer kalm aan en bijkomen. Fijn weekend Tiny

Anoniem zei

Hoi Joke,

Mooie vesten hoor, vooral die van de 2e foto. Helemaal mijn kleuren.
Hier gaat het zondag dooien, maar ook ijzelen en dat is minder prettig. Dat wordt dus een lekkere quiltdag.
Groetjes,
Lenny

Tilly zei

wat een mooie aankopen Joke, de eerste vind ik prachtig van kleur. veel plzier met alles. groetjes

Antje uit Urk zei

Wat een prachtige kleuren!

Chris zei

De volgende keer ga ik met je mee hoor. Ik houd van kleuren!!!! Wat een pracht vesten. Zit met mijn neus op het scherm! Ben helemaal niet jaloers hoor, haha.
Tjonge, wat zal je daar genoten hebben, ondanks de kou. Dagdag met een hele brede warme lach!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb je geweldige mooie kleding gescoord, ik ga even neuzen bij haar, ben benieuwt of ik er uitkom in het zweuds ;-)

Groetjes
Ines

Lida zei

Gave buit en wat een prachtige kleuren! Knuffel
Lida

Hannie de Beer zei

Leuke kleurige kleding zeg! Mooie aankopen heb je gescoord!

inekeo zei

Hej wat heb je mooie kleding gekocht van die kleuren word je super vrolijk
groetjes ineke

Marion zei

Heerlijk geshopt en weer veilig thuis. Je hebt mooie dingen gezien en heel erg bedankt voor het verslag.

Lieve groetjes van Marion

Irene zei

Ik heb me opgegeven voor de reis HZG en verheug me nu al op de winkel van Gúdrun. Die vesten vind ik prachtig! Ze blijven ook zo mooi.. Wat leuk om nu al van alles over Stockholm bij jou te lezen. Ben je nu weer goed opgeknapt?

Anoniem zei

super mooie aankopen!

gr ellen

Anoniem zei

ik ben er helemaal weg van van die Gudrun , dus even wat gegoogeld en toen vond ik een stuk in het nederlands over haar.
www.upstream-magazine.be de moeite waard om te lezen . haar webshop is wat lastiger, krijg moeilijk verbinding , later nog maar eens proberen,
gr ellen