zondag 23 december 2012

Inga Palmgren

Met deze serie borduurwerken ( die ik in 2011 heb gemaakt) wil ik jullie allemaal, een paar fijne kerstdagen toewensen, met veel lekker dingen, met veel liefde, en warmte rondom de kerstboom, met familie vrienden en kennissen.
Wij zijn met zijn 3tje, en de 1ste kerstdag krijgen we vrienden.

Hier word alleen kerstavond gevierd, in familie kringen, en de dagen daarna bestaat eigenlijk niet voor de Zweden.

Inga Palmgren was een beeldende kunstenaar, ambachtsman, geboren in 1914 in Stockholm. Ze studeerde in Parijs, Kopenhagen en Stockholm, ze geschilderde figuratieve composities, aquarellen, krabbel, ornamenten en werkte ook op textiel.

Van 1957 tot het jaar 2000 ontwierp ze deze patronen.
Förste julbilden
Hansestad
Tre vise män
Maria med barnet
Julotta
Jesusbarnet
Himladrottningen
Staffan stalledräng
Herdarna på marken
Juldagsmorgon
Ljusdrottningen
Barnet i krubban
Förväntan
Bjällerklang
Dans kring granen
Bebådelsen
Nyårsringning
Julbak
Julänglar
Julaftonskväll
Betlehem
Advent
Julgransförsäljning
Madonnan
Maria och Josef
Ljusstöpning
Julkärve
Julkonsert
Grisar
Jul i vårt hus
Snögubbar
Helgfrid
Julfärd in fjällen
Julmarknad
Julbocken
Julnatt i skogen
Småstad
Sjuarmad ljusstake
Julgransplundring
Adventsljus
Hale bop
Åsnan
Det är en ros utsprungen
År tjugohundra
 En dit waren ze alle 44, en nee heb er nog niets mee gedaan, maar dat komt wel, als ik weet wat ik er mee wil doen.

Groetjes Joke












































34 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Het is zo genieten om deze God Juls nog een keer in volle pracht voorbij te zien komen. Ze zijn echt helemaal geweldig.
Ik krijg zin om die van mij ook weer op te pakken en nieuwe te maken. Maar waar heb ik die map met patronen ook al weer gelaten, en de affe God Juls???
Ik wens jullie daar in de sneeuw heel fijne en warme feestdagen (niet alleen 1e Kerstdag, maar ook 2e Kerstdag). Maak er iets gezelligs van.

Petra zei

Joke, nogmaals een hele fijne kersttijd. Dank je wel dat je deze borduurwerken nog eens liet zien. Ik vind ze zo prachtig, en wat een tijd heb je er in gestopt. Liefs,
Petra

Paula zei

wat een prachtige verzameling. en een fijne kerstavond

feltfree på Åsly zei

Het zijn prachtige Kesrtborduurwekjes. Een mooie verzameling.
Hier in Noorwegen gaat het met deze dagen net zo.
Julaften dat is de avond .
Groetjes Frederika

Corina zei

Prachtig zeg, en zoveel - super om ze nu allemaal bij elkaar te zien. Fijne Kerst! Liefs, Corina

Hans Hegeman zei

Hej Johanna,

Jullie ook nog goede kerstdagen.

Groeten,
Hans

GRANNY'S HOUSE zei

Wat zijn ze mooi Joke, wie weet dat ik ooit................

Ik wens jullie een warme, liefdevolle kerst en een pijnloos en geweldig 2013 en we verheugen ons nu al dat je weer hier naar toe komt.

Knuf en poes Ines en Dick

Erica zei

Wat een mooie borduurtjes zijn dat toch! Joke, ook ik wens je fijne feestdagen en een goed en vooral gezond 2013 daar in het verre Zweden,
natuurlijk ook voor Angus!

AnitaS zei

Wat een prachtige borduurwerke zijn dit toch. Ik wens je hele fijne kerstdagen, geniet ervan.

Simonne Valenberghs zei

Dat zijn mooie borduur werken,IK wens jullie fijne feestdagen en een nieuwjaar vol fijne dingen.
Groetjes van Simonne

Anoniem zei

Wat mooi Joke.Zijn deze patronen nog steeds te koop???
Zijn hiervan ook postzegels geweest-ze komen me erg bekend voor.
Jullie ook gezellige Kerstdagen en een gelukkig,gezond en creatief jaar gewenst.
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Tineke Bolleboom zei

Wow daar zitten heel wat uurtjes in, heel mooi,
fijne dag
Tineke

Tilly zei

Wat een mooie verzameling heb je opgebouwd. Wens je hele fijne feestdagen, geniet er van en een goed 2013. groetjes

marga zei

Joke wat zijn ze mooi zeker als je ze zo achter elkaar ziet.
Heel wat uren werk maar het is het waard geweest.
Fijne dagen
Marga

quiltvitrine zei

Wat zijn ze mooi Joke en wat een werk. Schitterend hoor.

Ik wensen jullie hele fijne kerstdagen toe, en een heel gelukkig en gezond 2013 toe. Dat het een goed jaar mag worden op welk gebied dan ook.
Groetjes, Renske

Anje zei

Oh ik droom soms van jouw werkstuk, ik vind dit zo mooi..........
De sfeer is door Inga zo goed getroffen, prachtig!
En jij hebt het schitterend geborduurd, het is één en al genieten Joke..... en zo wordt het Kerstavond....
Voor jullie fijne Midwinterdagen en een Mooi en een zo Gezond mogelijk, Creatief 2013 gewenst....
Kerstliefs van huis tot huis,
Anje.

Dekenstikster zei

Joke, voor jou en al je dierbaren een heel goede kerst gewenst en alle goeds voor 2013!
Wat een parchtige borduurwerken, heb jij die allemaal gemaakt???? Zijn daar ook patronen van te koop?
Lieve groeten, Wilma

Hannie de Beer zei

Een schitterende collectie. Daar heb je heel wat uurtjes werk in zitten! Zo al fraai en wie weet op wat voor goed idee je komt, om ze te verwerken of te gebruiken? Ik zie al een hele wand volhangen?
Fijne Kerst, en een goed begin van het nieuwe jaar!

Cybele's patch zei

Mooi borduurwerk,
Fijne Kerstdagen en een goed 2013!

Berna zei

Mooie borduurwerken!
Hele fijne feestdagen!

Daniëlle zei

Allemensen wat een plaatjes zitten ertussen! Jij ook mooie Kerstdagen en een gezond 2013! Liefs, Daniëlle

Chris zei

Zo verschrikkelijk mooi!!

Mon jardin en ik zei

Bij ons is nog altijd Julafton het belangrijkste. Maak allang niet meer een julbord maar sommige dingen staan wel op tafel.
Wens jullie een heel fijne kerst. Hij is in ieder geval wit en dat is het hier zeer beslist niet.
Stor Julkram
Anje

Miriam zei

Zo schitterend! Ik heb genoten van jouw IP-werk Joke, en hoop dat je in ieder geval met plezier naar de foto's kijkt. Hele fijne dagen!

Lida zei

Heel gezellige Kerstavond en met zijn drietjes dus een heel fijne Kerst! Knuffel
Lida

mieke zei

Ze zijn heel mooi, Joke.

Een fijne Kerstavond voor jullie. groetjes Mieke

zenuwpees zei

Wow prachtig,waar heb je die patronen op de kop kunnen tikken.Prachtig die zou ik ook willen maken.Vrolijk Kerstfeest,gelukkig nieuwjaar en een goede gezondheid voor het nieuwe jaar

Marianne zei

Prachtige borduurwerkjes ! En zo te zien is ze er tot op hoge leeftijd mee door gegaan kanp hoor.
Fijne Feestdagen en een warme groet, Marianne

Guusje, zei

Wat zijn ze toch mooi en wat mooi om ze allemaal voorbij te zien komen. Ook voor jullie hele fijne Kerstdagen gewenst met veel gezelligheid.

Heleen Kok zei

Joke, hele fijne kerstdagen voor jullie beiden.

Annelis hantverk zei

Så otroligt vackra broderier!
Helt underbara!
God Jul!

Marjan zei

Wat is dit toch prachtig, Joke! Heerlijk om naar te kijken... Voor jou en Angus heel fijne feestdagen en een goed 2013 gewenst!

Carin zei

Oh wat zijn deze toch prachtig. Maar liefst 44 juweeltjes, stuk voor stuk even mooi. Ben heel benieuwd wat je ermee gaat doen.

A. Koning zei

Hallo Johanna,
Ik heb genoten van jouw overzicht van al deze patroontjes van Inga Palmgren. Wat een werk en wat zien ze er mooi uit.
Ik ben al een tijdje op zoek naar deze patroontjes, weet je toevallig ook waar ik ze zou kunnen krijgen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Hartelijke groeten,
Annemiek