woensdag 19 december 2012

Blooming Bollnäs

19 december 20012 waren we in Bollnäs waar deze tentoonstelling werd gehouden. Dit jaars thema was Helsingland, alledaags, feest, handwerk en traditie.
Amaryllis tentoonstelling in Bollnäs


Dit was de weefhoek
Dit was zo schitterend gedaan, een tapijt geweven in bloemen
Dit is wat je veel in Zweden ziet, allemaal repen stof, geknoopt aan een frame
Dit was een hoek, speciaals voor de Hambo dans, hier zien jullie de verschillende klederdrachten die ze dragen als ze dansen.


Järsvö klederdracht
Dit was een muziekhoekje met de noten van de muziek die ze tijdens het dans festijn spelen.
Borduurwerk uit Järsvö
Bruidskleding
Linnen
Een hele wand met schitterende harten.
Deze kast was schitterend, Helsingland handwerk
Dit was schitterend opgemaakt.
Deze olijf boom is 150 jaar oud, en komt uit Toscane Italië
Een hoekje in gericht voor Bror Eric website en bekende schilder in Helsingland


Hans, Margit en Angus





Schitterende orchideeën


 Het was een hele gezellige dag en we hebben zo samen, met Margit en Hans alvast een beetje kerst gevierd, en we hadden een heerlijk maaltijd bij hen

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe, liefs Joke

Ps. dames ik kom gauw weer bij jullie langs, maar eerst even mijn sites in orde maken.

















15 opmerkingen:

Tineke Bolleboom zei

Geweldig, meegenieten van een prachtige tentoonstelling, inspiratie,
Vooral dat geweven kleed van bloemen, prachtig
Geniet maar lekker, rustig aan hé
Tineke

Hannie de Beer zei

Werkelijk schitterend de bloemen composities! En ook het rood borduursel is prachtig. Wat zullen jullie hebben genoten!

Willy zei

Joke doe maar rustig aan, ik vermaak me hier wel bij dit prachtige verslag. Een uitje waar Angus ook van genoten zal hebben.

Corina zei

Prachtig allemaal - ik heb er echt van zitten genieten!

Rian, zei

Wauw!!! wat een schitterende tentoonstelling Joke. Zó mooi. Bloemen, handwerk, folklore... wat wil je nog meer.
Ik geniet helemaal mee.
Dagdag

GRANNY'S HOUSE zei

Wat schitterend Joke, dat had ik ook graag willen zien.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Wat een mooie tentoonstelling. Vooral het borduurwerk vind ik mooi. Fijne dag.

feltfree på Åsly zei

Mooie bloemstukken zeg. Er was wel erg veel moois te zien zeg.
Groeten Frederika

Marjan zei

Fantastisch! Wat een prachtfoto's!

Mia zei

Ik vind de kleuren echt heel mooi , en alles zo mooi gemaakt een schitterende beurs Joke, geniet er maar van .
Lieve groetjes Mia

Mon jardin en ik zei

Wat een mooie tentoonstelling! Echt schitterend. Bloemenkleed en Järvsöborduurwerk... zo mooi.
Heb ooit op volksdansen gezeten in Zweden maar de hambo heb ik niet in de voeten gekregen.
Fijne dag nog
Kram
Anje

miekenoor zei

Ooooooooooooooooooooh, wat een mooie tentoonstelling zeg, vooral dat geweven bloemenkleed, geweldig!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Via Hannie's blog kwam ik weer eens bij jou. Leuk al dat Zweedse groen en rood voor de Kerst.
Fijne Feestdagen en Hootenanny gelukkig Nieuwjaar voor jou en Angus en allen die je dierbaar zijn.

marga zei

Fijn dat je zo genoeten hebt. Kan mij dat ook wel voorstellen bij al dat mooi's.
Groeten
Marga

Monica zei

Wat een super gezellige fotoreportage laat jij hier zien.