woensdag 21 november 2012

Mijn Zweedse haakwerk



en zo maak je ze:
Zet 8 losse op , haaknaald 6
haak een losse door de 2de steek, maar laat die op de haaknaald staan
nu nog een losse door de 3de steek, en dan
haal je ze alle 3 door als een losse,maar trek dit niet te strak aan, want anders worden je wanten te strak
nu haak je zo verder tot einden, laatste steek op je haaknaald, een losse en dan 3 steken haken,
Kom je bij het einden dan maak je in 1 steek, 3 van deze steken, want dat is je ronding
(dus je haakt rond) 
met meerdere ga je verder, meestal maar 2 naalden, kijk dan , of je vingers er in passen
en dat moet het er zo uit komen te zien.
kijk waar je duim zit, maak 8 lossen steken, en die pak je weer op, als je terug gaat, en dat word het gat van je duim
die je later dan oppakt en dan een duim van maakt. tegen het einden minderingen maken.
en zo zien ze er dan uit
  Veel haakplezier groetjes Joke


Deze heb ik gemaakt oktober 2013











13 opmerkingen:

  1. Heb je ze daar al nodig? Hier komt vandaag storm en regen dus geen handschoenen maar wel stevige stappers en een waterdichte jas!
    Ze zijn gaaf! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me lekker warm, mooi gedaan.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk even wat afwisseling dus.
    Fijne dag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed bezig hoor!! Wat een produktie! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zien er heerlijk warm uit!
    Fijne breidag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zitten voor mij te warm, maar ik draag dan ook nooit handschoenen, maar als ik jou buurvrouw was, dsn wist ik het wel ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te zien ben jij klaar voor de winter. ben vanmorgen ook op de fiets geweest en ook al vriest het hier nog niet ik heb wel mijn wanten aan gehad.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, die kan je wel gebruiken daar bij jullie. Hier trouwens ook hoor, maar dan af en toe. Fijne dag Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi warm, maar dat heb je daar ook wel nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In beslag genomen door mijn dochter , zitten ook zo lekker
    Lieve groetjes Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inmiddels mag je weer foto's plaatsen dus...wat een toestand, ik had niet betaald en mooi de boel de boel gelaten....wel lekker warme handschoenen dus......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me leuk om uit te proberen, wat voor soort garen gebruik je hiervoor?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita