zondag 4 november 2012

Save the Children 2010

 http://www.savethechildren.nl/

Breien

Je zult maar geboren worden in een arm land als Tajikistan of Kirgizië. Veel kinderen hebben er geen toekomst, simpelweg omdat ze officieel niet bestaan. De ouders doen geen aangifte van de geboorte van hun baby, waardoor ze geen toegang hebben tot medische zorg, onderwijs en bescherming. Voor baby’s is toegang tot medische zorg juist essentieel om de eerste jaren te overleven.

Save the Children zorgt ervoor dat ouders hun pasgeborene wel registreren. Zo geven we de kinderen een paspoort voor hun toekomst.

U kunt deze kinderen een warm welkom geven door een mutsje te breien en één euro te doneren. Het mutsje helpt een pasgeboren baby warm te houden. Met de euro geeft u een kind een toekomst.







 Fijne dag allemaal groetjes Joke

20 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Een prima idde. ben zelf niet zo'n breier, maar ik zal kijken.
Fijne breidag Frederika

Jeanneke zei

Voor India heb ik er een stel gebreid en ik wil kijken, of ik de breipennen nog kan hanteren, want dan wil ik er een paar voor deze kleintjes breien. Heb het patroon meteen aangevraagd en ben benieuwd of het gaat lukken. Zou ik fijn vinden!
Plezier en succes met de pennen, Joke!
We laten ze tikken en roken :>)
Groetjes,

Jeanneke.

Hannie zei

Een prima idee. Succes!

Annelies zei

Veel succes.

Renee Posthuma zei

mooie kleurtjes wol en wat kun je snel breien.

vrolijke groetjes Renee

AnitaS zei

Goed van je. Wat doe je het snel.

Ineke B zei

Succes en een hele fijne zondag!

Liefs, Ineke

Mia zei

Je blijft een bezig bijtje joke heel veel succes en jij ook een fijne zondag
Lieve groetjes Mia

Anoniem zei

Succes Joke en hoe lang doe je over 1 muts?
warme zondag!
groetjes,Truus uit Drenthe

GRANNY'S HOUSE zei

Jeminee, hoe krijg je het voor elkaar, zo snel zoveel mutsjes, ik krijg niet eens een poppetruitje af in een dag :-))
Heb het patroon ook gedownload, maar zoveel als jij zal ik er niet maken, geeft ook niet, elk mutsje telt;-)

Groetjes en een fijne zondag
Ines

Tony zei

Hallo Joke, ik vind het knap van je dat je zoveel voor die kinderen doet. Ik ben niet zo'n breister. Ik geef voor unicef iedere maand een bedrag. Ik heb nu 2 beren van hun gekocht voor kado tjes. Groetjes Tony

Mon jardin en ik zei

Heel fijn idee. Heb meteen het patroon besteld en zodra ik weer in Nederland ben duik ik in de woldoos.
hier is het ook somber en grijs.
Kram
Anje

Anoniem zei

Helaas breien kan ik niet, maar wel doneren, dus dat doe ik. Ga zo hun site eens goed lezen en dan komt het helemaal goed.
Jij heel veel succes met het breien. Heerlijk dat je zo bezig kunt zijn.
Groetjes vanuit een nat Eindhoven.
Lenny

Hennie zei

Geweldig Joke, ik neem het patroon mee naar mijn moeder die breid ook graag en ik kan er zelf ook wel wat breien genoeg wol op voorraad.

Fijne zondag Hennie.

Chris zei

Helemaal en echt iets voor jou!! Ik zie je nog bezig vorig jaar en nu is het al weer zo ver. Ik vind die foto ook zo aandoenlijk.

Marie-José zei

Wat schattig zo'n rijtje gebreide petjes. Haha jij bent ook van alle markten thuis.

petronella zei

Knap hoor en zo snel al zo veel af!
Succes!

Willy zei

Joke wat geweldig dat je dit weer doet. Succes met breien.
Groetjes,

Marjan zei

Wat een mooie actie, Joke!

Shirley zei

Mooi initiatief, ik zal eens in de pennen klimmen