woensdag 31 oktober 2012

Schaduw borduren

Van de week kreeg ik de vraag, of mijn Zweedse handwerk schaduw borduren was! Nee dat is het niet, want waarom mijn werk er zo uitzag aan de achterkant, kwam; omdat in de vroegere tijden zuinig met het garen gedaan moest worden, en ze daarom zo borduurden.

Maar hier heb je een stukje schaduwwerk van mij, waar ik ooit aan ben begonnen toen ik in de Uk woonden, ik was totaal vergeten dat ik daar mee bezig was, totdat me deze vraag gesteld werd, dus even Pandora´s box ingedoken, en Ja daar lag het.

Wat je gebruikt is heel dunnen stof.
Dit is de achterkant waar je borduurt
Dit is de voorkant, zoals je ziet is er een schaduw ontstaan van je borduurwerk, en dan werk je de details af aan deze kant.
Nu het gaat meteen terug op mijn stapeltje doen, want dit moet toch eens af niet waar.

Groetjes Joke


16 opmerkingen:

Shirley zei

dat is wel heel bijzonder, en stop je zoiets in een lijstje wat transparant is aan de achterkant, of maak je dit aan de onderkant van je bloes/rok/nachthemd?

Hannie zei

Dank je joke,voor het opzoeken,van deze techniek. Nu ben ik weer op de hoogte!

Corina zei

Mooi! Ik heb het ook eens gedaan voor een kerstkleed. En inderdaad, dit moet niet terug in de kast, maar op de doe-stapel!

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi Joke en wat werk jij toch prachtig, mijn achterkanten zien er niet uit, ik ben dan ook geen echte borduurster en met dat ene oog doe ik het bijna nooit meer.

Groetjes
Ines

Tony zei

Hallo Joke, ik kende het wel het is heel erg apart.Groetjes Tony

Renee Posthuma zei

Wat heb je dat mooi geborduurd, zo fijntjes. Kan me voorstellen dat je het af wil maken.

Vrolijke groetjes Renee

AnitaS zei

Wat heb je toch al vel borduurtechnieken uitgeprobeerd.

Lida zei

Inderdaad dat moet af, is zo leuk om te zien! Knuffel
lida

Lenie zei

Dit is prachtig Joke. Moet zeker een keer afgemaakt worden.

Groetjes Lenie

Willy zei

Joke je bent van alle borduurtechnieken op de hoogte. Mooi dat schaduwwerk. Groetjes,

Anita zei

Wat mooi dat het aan 2 kaanten prachtig is. Mijn borduurwerk is aan de achterkant altijd een rommeltje, lol.

Jessie zei

Ligt bij mij ook nog in de kast voor aan de pronkrol!

Chris zei

Die Pandora's box, daar zitten heel wat schatten in! Schrijf je nog.

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk werkje. Jammer dat dat in de doos van Pandora ligt.
Fijne avond Frederika

Guusje, zei

Wat is dit mooi. Doet me erg denken aan een borduurwerk wat ik hier og eb liggen van mijn opleiding.

Liesbeth Wessels zei

Prachtig werkje zo teer. Zou het prachtig op kleding doen. Te mooi om zo maar te laten liggen. Wist niet dat het zo gemaakt werd. groeten van liesbeth