zondag 14 oktober 2012

In de komende maanden ga ik me eens toeleggen

op Zweeds handwerk,want ieder district heeft zijn eigen motief, zo ook in Järsvö.


Toen ik in Järsvö was, (om  Zweeds haken te leren) , zat deze dame deze techniek te borduren ,dus vroeg ik haar; of ze me even een snelcursus kon geven, en dat deed ze met liefde.

Dus een lapje gekocht, en wat garen, (alleen daar ben ik niet blij mee, want het ligt niet mooi plat, dus eerdaags even opzoek naar het goede garen)en ging aan de slag,
Het is een leuke techniek om te doen, en je krijgt er mooi resultaat mee.



Toen ik van de week bij Margit was, heb ik een hele stapel met boekjes geleend, nu ik kom te winter wel door, want die is nier ver weg, overal om ons heen valt er al sneeuw, dus zal het me niet verwonderen als het deze kant op komt.



 Fijne zondag allemaal, liefs Joke en ga vandaag heerlijk borduren


21 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Het ziet er naar uit dat je inderdaad even vooruit kunt.
Hier ligt de sneeuw ook al op de toppen. Mooi gezicht.

Fijne steekjes. Frederika

Anny zei

Sneeuw. Lijkt leuk, vooral nu het hier zo vreselijk regent. Maar ik zie wel hoe lang de winter dan wordt. Gelukkig ben je stevig werkjees aan het hamsteren! Fijne zondag.

AnitaS zei

Mooie borduurtechniek. Fijn dat iemand het uitlegt.

Ineke B zei

Wat een leuke techniek! Lijkt me heerlijk om te doen. Nu al winter lijkt me minder maar je zult het er mee moeten doen. Veel handwerken verzacht het.
Liefs, Ineke

Chris zei

Zie je, er is altijd weer iets nieuws om te leren, een nieuwe uitdaging. Dit is echt weer iets voor jou!! Ik denk dat de winter te kort zal zijn, haha. Prachtig Joke.

Quibi zei

Wat leuk dat je ons dat allemaal laat zien! Een genot om naar te kijken en ook voor jou/jullie een fijne zondag!!

Marjan zei

Wat een prachtige techniek is dat! Geniet ervan, fijne zondag!

Hannie zei

Een erg mooie borduurtechniek,en ons Joke heeft natuurlijk in no-time weer een prachtbordursel af! Zeker als het nu al winter gaat worden!

Annelies zei

Ziet er mooi uit. Dat wordt vast genieten de komende tijd.

Mon jardin en ik zei

Je bent echt goed voorbereid op de winter maar dat die nu al komt.... Brrrr!
Hier regent het aan één stuk door. Ook niet leuk.Echt handwerkweer. Leuk dat je aan de "landskapssömmar" bent begonnen.Kun je nog een hele tijd mee vooruit.Ga dadelijk toch weer even bladeren in mijn boekjes. Is lang geleden maar het kriebelt nu wel.Heb nog garen liggen voor Järvsö.Wie weet.
heel fijne borduurdagen
Kram
Anje

Willy zei

Joke ik kom een keer een workshop bij je volgen, want dit vind ik prachtig borduurwerk ;)
Kram,

marcella zei

Leuk, Joke dat je ons wat meer over Zweeds handwerk gaat vertellen. Ik heb een aantal mooie handwerkboeken uit Zweden maar ben er nog niet aan toe gekomen om er ook iets uit te maken. Ondertussen vind ik het wel erg leuk dat jij er wel mee bezig bent.

inekeo zei

Je laat weer mooi werk zien,lijkt mij wel wat een leuke cursus van jou ,trouwens waarom het zo stil was is ook prachtig.
groetjes uit Bergen

yvon zei

Met de komende lange donkere dagen in ieder geval een uitdaging om nar uit te kijken. Ziet er allemaal heel mooi uit. Succes

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuke techniek en als je in de winter niet ver komt is het toch fijn om bezig te blijven.
Fijne zondag, groetjes,
Ineke

foekie's fashion zei

Dat ziet er al mooi uit, leuk dat je dit ook gaat uitproberen. Groetjes van JOke

jolie zei

Laat maar eens zien.... ben er nieuwsgierig naar.

Anoniem zei

Dit is erg mooi om te zien Joke.
Ben nieuwsgierig wat voor steek je hiervoor gebruikt-platsteek?
Had jij ook een quilt ingestuurd naar Amerika om op te stemmen?
veel borduurplezier.
groetjes,Truus

Corina zei

Leuke plannen en ik ben benieuwd naar die borduurtechniek (en nee, ik heb me nog geen tijd gegund om die wanten te proberen)... Is het nu ook al vroeg donker bij jou? (Wij roepen nog zeker wekelijks naar elkaar: zullen we teruggaan naar de stuga...)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een leuke techniel Jookje en wat maken ze er mooie dingen mee.

Groetjes
Ines

Janny de Roo zei

Een goede voorbereiding op de winter is het halve werk toch...? Leuke borduurwerkjes zag ik daar !