zaterdag 6 oktober 2012

Mijn verzameling paardjes en 1 haan

Dit is mijn Dalarna paardje borduurwerk
Deze kreeg Angus toen hij in 1998 de Vasaloppet deed
Dit is mijn verzameling.
En hoe kwam ik aan deze haan!! Nu dat was toen ik in Holland was, en zag hem staan op een vlooienmarkt.

Ik zag  hem als staan, ik dook erop af! sloot hem in mijn armen en riep : Kip ik heb je!

Kwam in gesprek met de verkopers,ze hadden hem gekregen, van een familie lid, die in Zweden woonden, maar vonden het maar niets, dus ik vroeg heel voorzichtig: wat kost hij!!! nu kon mijn oren niet geloven!! €2.

Nu dames de dag kon niet meer stuk! dat snappen jullie wel, hij staat nu vol trots de pronken in ons huisje.

Fijn weekeinden allemaal.Groetjes Joke



24 opmerkingen:

  1. Het is zeker een mooie gekleurde haan. En er is geen haan die er naar kraait (lol). Fijn weekend.

    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige haan! Gelukkig heeft hij nu een baasje dat hem waardeert. :-)
    Wat fijn dat je weer terug bent, mistte je blogjes. Maar vervelend dat ze je niet kunnen helpen, sterkte ermee en beterschap voor Simba.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke aankoop. Tja soms moet je toch voor de koopjes naar Nederland.
    Groetjes Frederik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerd, Joke! Bofkont en dat in ons eigen Nederland, niet te geloven!
    Fijn weekend,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist al dat je een goudhaantje was ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig dat je die in Holland kon kopen. En voor zo'n prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zeker een koopje en voor die 2 euro laat je de haan niet staan. Gelijk heb je. Is het een houten haan of ander materiaal?
    Groetjes,
    Lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat voor een koopje zo'n mooie Zweedse haan in Nederland op de kop tikken. Bofkont !!!
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Jookje!!! Fijn om weer iets van je te lezen, maar niet fijn dat ze je niet konden helpen. Dus dat betekent gewoon doorgaan met het beste ervan te maken, en van ieder positief ding te genieten. Zoals die prachtige haan! en dat in een Nederlandse Loppis :) Hij is helemaal op zijn plaats bij jullie hoor!
    Ik hoop dat Simba weer snel de oude is. Hij is anders aardig weerbaar, maar dit moet een behoorlijke tegenstander geweest zijn.
    Geniet maar weer van je 'thuis'
    Dagdag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie haan,en dat voor twee euro,hier op rommelmarkten
    vragen ze veel meer voor zoiets.
    geniet van je aankoop en een
    gezellig weekend nog.
    Groetjes
    Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zei die haan ook niet: kip ik heb je?! Haha, wat zal die haan blij zijn weer thuis in Zweden te zijn. Net als jij. Geef hem maar een speciaal mooi plekje. Fijn weekend Jookje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha weer een schat rijker en dat helemaal voor 2 euro !
    Hij ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tís wat en dat voor 2 euro. Welkom terug overigens... ik schreef het donderdag al, maar ik kreeg het niet ge-upload... rare dingen die computers...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige haan, grappig dat deze in Nederland op je stond te wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een super koopje! Heb je zo nog meer leuks op de kop kunnen tikken?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. tof je Haan, gezellig die rommelmarkten, wij houden er ook zo van.
    Hoe gaat het met Simba ?

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Joke, wat een leuke haan die is blij dat hij weer in Zweden is. Wat verschrikkelijk van Simba. Ik hoop dat het goed komt. Een kat heeft 9 levens, groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig een Zweedse haan die is terug gekeerd naar Zweden! Hij is prachtig! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Joke, fijn dat je er weer bent.
    Prachtige Haan zeg, het is een echt pronkie, snap je blijheid heel goed.
    Geef die arme Simba een koppie en snuffeltje van onze Quibelle. Gaat het de goede kant uit met de wonden?
    Lieve groetjes van huis tot huis,
    Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje wat leuk dat je die haan hier tegen kwam.....en dan voor die prijs.
    Hoe gaat het met Simba??

    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige haan, geweldig leuk dat jij hier zo maar tegenaan bent gelopen en dan nog al liefst voor dat prijsje... Sterkte met je gezondheid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een gelukkie, geniet er maar lekker van

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi verhaal over die mooie kip! De paardjes van donderdag vind ik ook erg mooi.
    Hopelijk knapt Simba snel op.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita