zaterdag 7 juli 2012

Stenö Wärdhus , een oud landhuis,

Nu dit is dus vergane glorie, als je zo de foto ziet denk je! wat zier het er mooi uit, maar helaas van buiten heel slecht onderhouden.
En kijk mijn pakezeltje,staat er ook op!! (kreeg gisteren van iemand een mail! heb ik wat gemist, heb je op een ezel gezeten!!! grinnik, nee mijn scooter is van paard, naar pakezel gegaan)
Gaan jullie mee naar binnen!!!! want binnen is het een museum, en dan nog wel een werkend museum, want je kan er nog steeds overnachten , bruiloften en partijen etc. Ze hebben nog 7 overnachting-kamers, wat zou ik daar graag gekeken hebben, want vraag me af , of die ook nog in die stijl waren
Dit is de hal waar je binnen komt.

Dit is de entree , de in cheque bali, en een zitje, links staat een piano
Deze staat in een van de huiskamers.
Deze staat in de eetkamer,  kom je daar voor een diner of lunch, dan word dit geserveerd in een van deze kamers
een van de eetkamers
terug naar 1930!!! en kijk eens wat een behang
een gezellig zitje
en een schitterend meubels
Kijk eens wat een schitterend muurschildering in de eetkamer van hier boven!
De kachels waren ook schitterend,
 Je keek je ogen uit , de kunst en het antiek wat daar allemaal stond.
Buiten op het terrein hebben ze nog 5 van deze huisjes staan waarin je kan overnachten.
En dan staat erop dat terrein nog een heel oud huis! met opschrift Stof!!!! en ja hoor, ze vertellen er dan in de krant niet bij! dat het maar beperkt open is, vrijdag en zaterdag, dus moet er nog maar eens terug!
En ik hoor het jullie zeggen!! was er geen loppis, ja natuurlijk een hele grote , zag er dingen staan, maar ze waren te groot, dus kon me inhouden!!

Maar er was echt van alles te koop, van:
een slee, waar je een paard voor kon spannen, nee dames niet mijn paard, grinnik
en oude motoren
en een trommeltje met schitterend handwerk.
en of ik nog wat gekocht heb! ahum, nu alleen maar dit!
een pakket van een tomte van Tilda, €4 dat kon ik niet weerstaan.
Zo dat was het voor vandaag, morgen verder, want mijn dag was nog lang niet om.

Fijne dag allemaal groetjes joke









25 opmerkingen:

  1. O gelukkig,.. je hebt nog meer om te laten zien?? Je moet inmiddels wel weten dat ik hier erg van hou Joke!!! prachtig museum en de Loppis.. mmmmmm fijn dat ik mee kon kijken. groetjes van Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Joke, al was het eten iets minder goed, het ziet er wel gezellig uit en er is een boel te zien.
    Fijne zondag, kram

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Antiek vind ik geweldig. Er staat hier in de kamer ook het een en ander, uit onze families.
    De tomte is super leuk. Ik wist niet dat er ook Tilda paketten te koop waren. Deze is zo schattig, die zou ik ook zeker meegenomen hebben. Jammer dat er hier geen Loppissen zijn met tilda spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooooooh wat mooi allemaal, vooral dat prachtige blauwe glas op de schoorsteen, zou het zo meegenomen hebben ;-)
    Die lopissen bij jullie zijn onze kringloopwinkels, soms kan je daar ook van die mooie schatten vinden.

    Groetjes en fijne zondag.
    Ines die voor de verandering redelijk geslapen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zoals alles aan de binnenkant uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend landhuis. Oh, hier kun je je hart ophalen aan al het moois......mmmm, zou me ook moeilijk kunnen inhouden en m'n beurs gesloten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie plaatjes laat je ons zien. En gelukkig hadden ze nog iets leuks voor je dat je mee kon nemen.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukpakketje hebje kunnen scoren! Het was genieten van de reis door het museum, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooh wat een leuke reportage heb je weer laten zien. Echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's, de interieurs zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi oud landhuis! Lijkt eind 1800?
    Leuk om daar rond te neuzen.Wat de loppis betreft: Je hebt toch zeker die doos niet laten staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja joke we leven in de verkeerde tijd wat een pracht allemaal,je woont in een prachtig land hoor.
    Lieve groetjes van mia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hè om in het leven van zo lang geleden te kunnen stappen. Het is mij veel te donker, ik word daar depri van, maar zit me wel te verlekkeren aan het prachtige behand en het haardscherm.
    ik ben heel erg blij met het licht dat in oonze huizen kaan binnenstromen. Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Joke, het zijn hele mooie plaatjes.Gelukkig dat de spullen te groot waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Joke, ik zie het helemaal zitten: wij samen in die slee, een pittig paardje er voor, lunch mee en bij thuiskomst in een van die huisjes overnachten na een superdiner in een van die geweldige eetkamers. Of heb je liever een overnachting in het grote huis???? Wanneer gaan we boeken?? Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's! Heb alweer genoten van je verslag. Dat behang, de snuisterijtjes en de meubels prachtig. Jammer dat het niet bewaard blijft en zo verwaarloosd wordt.
    Lieve groet, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig en wat jammer dat ze het niet goed onderhouden. Zou er graag eens willen snuffelen.

    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zo'n dag er op uit. Bijzonder landhuis is dat, sfeervol van binnen. Haha je bent wel echt verslaafd aan loppis...leuk hè dat snuffelen in oude spullen en zien of er weer wat leuks bij zit? Als ik die hutjes zo zie zou ik zo weer op vakantie naar Zweden willen....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig allemaal. Zomaar een utje op een regenachtige zondagmorgen. Leuk die kabouter. Ga je hem maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat hotel....wat een plaatje....! Dat was genieten....en zeker bij de Loppis....hihi !
    groetjes, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterende plaatjes laat je weer zien, ben helemaal lyrisch over de kast, bank, kroonluchter en nog zoveel meer, prachtig.
    Dank je wel! Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dat er mooi uit, en wat zonde dat de buitenkant zo slecht onderhouden wordt. Ik geniet van je foto's en die loppissen wat zou ik daar ook graag even strunen zoals ze bij ons zeggen. Fijne zondag en ik kan wacht met spanning op je volgende blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. In de boeken van Margit Söderholm en Elsie Rydsjö's 'Kvinnorna på Stensvik' stel ik me dit soort huizen en interieurs voor.Wat een mooie kakelugn met dat blauw.Die slee had je toch best achter je pakezel kunnen hangen? Bedenk eens hoeveel je dan mee kunt nemen.
    ben erg benieuwd naar het vervolg.
    kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Viviane Francart9 juli 2012 om 00:14

    Ja Joke, deze zijn wel de moeite waard, twee dagen Zweedse kunst, ik vind alles prachtig bij jullie, denk dat ik naar Zweden emigreer, maar ja, ieder land zal wel zijn pracht en praal hebben, maar een natuur zoals in Zweden dat moet je hier niet zoeken. Bedankt voor al dat moois te mogen zien, dikke knuffel Viviane

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita