vrijdag 6 juli 2012

Mijn dagje uit, opzoek naar kunst.........

en natuur. Eerst naar Östanjö, ik volg dan een klein weggetje, waar je geen auto ziet, en dan zie je dit soort huizen, overal opduiken, grote schitterende oude boerderijen.
Op het moment is er een invasie van ganzen, die daar broeden wat een schitterend gezicht, alleen mijn camera kan dat niet zo goed vastleggen, maar ik heb een half uurtje daar heerlijk gezeten en zitten genieten-
 Op het moment, breken overal de kunst routes uit, dus ik heb de afgelopen weken heel wat verzameld uit de krant,om opstap te gaan, en alles te gaan bekijken wat op mijn weg komt die richting uit, en ja natuurlijk opzoek naar veel loppisen , die er dus te kust en te keur zijn: maar met zoals veel dingen, denk ik dat de Zweden erg lui zijn om te werken,tijdens de zomer, want heel veel is gesloten, de tentoonstelling zijn vaak alleen maar open op sommige dagen! en dan klagen ze na het seizoen, dat er zo weinig mensen zijn geweest,ze denken zeker, dan we 3 dagen voor de deur blijven liggen, totdat ze eens open gaan.

Maar goed hier gaan we dan, gaan jullie mee!. We gaan eerst naar Sandarne, waar  Yvonne ,(een kennis van me werkt) en anderen dames, met Quilt kunst en ander handwerken, tentoonstellen. Het is dan jammer dat alles zo boven op elkaar hangt,  (ook verkopen zij hun spulletjes)
Ook was er in dat lokaal een tentoonstelling van verschillende schilders.


 en ja er is daar natuurlijk een loppis.
Het is niet te geloven een 2 persoons- sprei gehaakt als dit, kost nog geen €10
en wat denken jullie van deze oude spinnen wielen, voor nog geen €25
en kijk eens voor nog geen €8 heb ik gordijn stof gevonden, voor bij mijn quilt. Het zijn dezelfde kleuren, nu even wachten op slecht weer, dan ga ik ze maken.

Toen op weg naar Stenö camping die aan zee ligt, jullie zien het was schitterend weer, strand lag redelijk vol, de camping was al aardig vol, ja Zweden begint te leven.
Hier is kunst te zien van Kent Wahlbeck, in de karnt stond! grote tentoonstelling, dit was het dus



en tevens een hele ophef over deze tentoonstelling:
van 2 dames Anette Palm en Linda Sandgren!! nu kom maar kijken! KUNST!!!!!





De foto boven en deze er onder waren verbonden met elkaar, daar kwam ik later pas achter!!!
Nu het was een grote heuvel, dus ik denk nu er moet toch meer zijn!! nee dit was het, ben er om heen gelopen! maar kwam niets meer tegen, ik denk dat ik de heuvel met al de stenen mooier vond dat deze kunst!
Nu toen begon mijn maagje je knorren! ik had gehoord dat hier , je heerlijk kon eten, nu betaalde, dat doe je hier in Zweden, een maaltijd buffet kost ongeveer €7,50 met drinken, maar helaas vertelde ze er niet bij, dat alles bijna op was, dus zeer teleurstellend de maaltijd, maar ik kwam in een paradijs terecht aan kunst.

Maar daar schrijf ik mee over morgen, dus tot morgen allemaal. Groetjes Joke




17 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Dit moet een dag geweest zijn met een gouden randje, wat was ik graag in het echie met je mee gesnord, maar een mens kan niet alles hebben, dus op deze manier heb ik ook genoten.

Groetjes
Ines die weer niet in slaap kan komen.

Gerda Hartman zei

Joke, wat een schat aan foto's heb je voor ons gemaakt. Zo leuk om zo mee te kunnen kijken. Fijn weekend.

Ineke B zei

Wat is Zweden mooi! Bedankt weer voor je mooie verslag, zo mooi om over je schouder mee te kijken.
Lieve groet, Ineke

Guusje, zei

Wat een prachtige route en war is er toch veel moois te zien. Dat zal echt genieten zijn geweest.

Lida zei

Gave dag uit geweest en wat een koopjes had je daar, je hebt toch wel zo'n gehaakte plaid mee naar huis genomen? Maar ik kijk mijn ogen weer uit naar het landschap, die ganzen zaten met duizenden hier in de polder van de winter dus dat ken ik wel, maar die moderne kunst hoeft voor mij dus ook niet!
Ben wel benieuwd naar het vervolg! Knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Je hebt weer een heerlijk stukje Zweden laten zien.
Fijn weekend.

Hermie zei

ik kijk hier niet meer hoor(grapje) zulke leuke dingen die jij tegen komt. Dat is echt wel genieten.Leuk hoor.

Hannie zei

Leuk hoor, om in één dag dit alles te kunnen bekijken! Je hebt die gehaakte sprei toch wel meegenomen? En die kunst in het bos,tja ik heb ook wel ooit mooier gezien. Maar evengoed een geweldig dagje.Ik kan haast niet wachten tot morgen!

Mia zei

Wat een rijkdom Joke zo mooi allemaal, je hebt ons weer laten genieten dank je wel .
Een zonnige groet voor het weekend Mia

Chris zei

De titel van je logje klopt dus wel: op zoek naar .... Maar je hebt tóch wat gevonden van de kunst. Tja, wat is kunst?! Maar je uitstapje was heerlijk. En je hebt toch heel wat leuke dingen gezien. Wat geweldig dat je stof voor je gordijnen vond! Laat het slechte weer nog maar even zitten hoor Joke, eerst nog een paar van die uitstapjes maken en van de mooie natuur en warmte genieten.
Fijne weekend en een glimlach van mij!

Ineke Hulzebos zei

Hoi Joke, wat heb jij een heerlijke dag gehad, heerlijk. Wat is Zweden toch mooi, mijn man en ik willen nog eens een keer op vakantie naar Zweden.
De eerste foto van de boerderij is prachtig!
Fijn weekend

quilting Jeannet zei

Oh wat heerlijk Joke, en die spinnewielen....ik zal maar niet zeggen wat ik voor de mijne heb betaald....daar kan ik ruim naar Zweden voor op en neer, ze zijn prachtig!

marga zei

O wat prachtig allemaal maar ik ga voor die lieve mandjes met bloemen.
Jij hebt kunnen genieten van al dat mooi's.
Fijn weekend.
Marga

Janny de Roo zei

Je hebt behoorlijk wat gezien en dat moet allemaal opgeslagen worden in dat koppie. Wat leuk dat je nu ook stof voor je gordijnen hebt gevonden.Vervelen is er nu zeker niet bij..haha
goed weekend, Janny

Bietje zei

Al sinds dat ik 4 jaar oud was, wil ik naar Zweden. Waarom, geen idee,maar ik denk dat Astrid Lindgren er heel wat mee te maken heeft. Ooit waren DH en ik één dag in Malmö (overgestoken via de Oresund brug vanuit Kopenhagen), maar dat is natuurlijk niet genoeg. Het staat nog steeds op mijn (inmiddels ons) lijstje om ooit.......

Mon jardin en ik zei

Jeetje Joke wat een heerlijke dag was dat. Om jaloers op te worden. Vooral die roestige beelden vind ik super.Die sprei heb je toch wel gekocht. je hebt echt een goede neus voor dingen. Wil dit weeken graag even bij je komen. "Ostkaka"daar kan ik me helemaal klem aan eten.Met hallonsylt och grädde of nog beter met Hjortronsylt.
Kramar
Anje

tiny zei

Wat laat je ons weer heerlijk meegnieten van dat mooie Zweden, en wat een schatten zie je in de loppissen. In die moderne kunst zie ik niets, maar ieder z'n meug zou mijn moeder zeggen.Fijn weekend Tiny