donderdag 12 juli 2012

Hoe zo!!!! verslaafd aan LOPPIS!!!!!!

Als je hier een dagje gaat stappen, kom je overal loppisen tegen, heel veel Zweden, openen  hun huizen tijdens de zomer maanden, en verkopen hun spulletjes, (of van anderen), en daar maak je dan een dagtocht van.( op het moment hebben ze zelfs info uit gebracht, welke route je kan rijden, waar alle loppisen zijn). en ja dan stop je.

Voor mij is dit ook vaak, een soort museum  tocht ,  want wat je allemaal tegen komt in de loppisen, brengt je terug in verleden en in het heden van Zweden, en vaak in oude huizen en schuren, en alleen dat is al de moeite waard van het fotograferen.

Ik wou dat ik een groot herenhuis had, met overal schitterende servieskasten, ja dan zou ik het wel weten!dat zou mijn privé museum worden (grinnik) ach een mens kan dromen, nietwaar!

En nee we hebben gisteren niet alleen loppisen gedaan, ook naar 2 tentoonstellingen, die tegen vielen, maar daar van de week een logje over

We vertrokken met mooi weer, beetje bewolkt, maar gelukkig droog!!!! ahum!!!
 Gaan jullie mee!  we hebben nog genoeg plaats in de auto,(en anders huren we toch  gewoon een bus), gisteren waren we met zijn 3en.
Gaan jullie mee maar binnen , dit is loppis 1 van vandaag.
Er waren allemaal verschillende kamertjes, van speelgoed, tot huiswaren, van linnen , tot !!!!!
dit, dit is typisch Zweeds weef werk, nee heb het laten hangen, want!
Dit hing er naast en borduurwerk uit 1958, voor nog geen €10, kon het niet weerstaan, het hangt dus nu in mijn kamer, het is schitterend.
en dit quilt lag er, een king size, voor nog geen €15, nee dames heb het laten liggen, want ik weet echt niet meer waar ik alles moet laten, dus nu kan iemand anders er blij mee zijn.
 Zo na daar een uurtje door te hebben gebracht, op naar de volgende. Er is een   Erikshjälpen (web-site) geopend in Edsbyn , die op het moment, meer dan 50 winkels  hebben, over heel Zweden, dus dames komen jullie deze kant op, ga daar dan beslist naar binnen.

Eriks developments partners vision is to change the world by making children’s dreams come true. It can be the dream about being able to go to school, the dream that mom will find work or the dream that dad will stop being so sick.

Dus jullie snappen wel dat ik daar graag winkel, want dit geld gaat naar een goed doel, en de winkels dames!! Zo groot!!je kan daar uren door brengen.
Alles word gewassen, gestreken, (waar vele winkels een voorbeeld aan kunnen nemen) en alles is netjes neergelegd, en de prijzen! waar je soms niet een nieuw linnen goed voor kan kopen.
Dit is een kaart, die erin geschoven is.
Nu dit kon ik dus niet laten liggen, is het niet schitterend, helemaal op de de hand gemaakt,
Ook dit heb ik gekocht,2 schitterend handgeweven tafelkleden, de kleuren zijn schitterend, en 2 paardjes, niet normaal wat de prijzen zijn, de grote €6 , normaal kosten deze ongeveer €50 en de kleine voor €2 die nieuw je €20 kan kosten, en ja natuurlijk een boter-tonnetje, kon het niet weerstaan
 En ja wat heb ik dan NIET gekocht! maar wat ik me tranen in mijn ogen achter moest laten!!!.


Wat was dit schitterend, en wat een werk, heb er met mijn neus boven op gelegen, elke detail in mij opgenomen, wat een kunstwerk! heb het dus weerstaan, om het niet te kopen, maar met pijn in mijn hart.
En dit! €8, wat was dit schitterend

Kasten vol met linnengoed, het een nog mooier dan het ander.
Margit heeft een paar van deze lakens gekocht, ze zijn helemaal op de hand weefgetouw gemaakt
Nu je hoeft nooit meer te haken hier voor een sprei! deze banen waren kant en klaar, voor nog geen €1 en ze waren 2.50 lang
en deze , oud en schitterend,
 Toen was het tijd voor koffie, ook hier is alles te koop, dus je hoopt dat net niet iemand de stoelen of de tafel wil want dan moet je verhuizen, grinnik.
Ook deze deuren waren te koop
En ja toen we koffie zaten te drinken, zagen we dit dus, we zijn toen nog maar even verder gaan winkelen, nu je kunt echt daar een paar uurtjes door brengen, maar we moesten verder.
Inmiddels was het dit weer geworden, nu en daar kwam een regen uit!!!
  Op weg naar de laatste loppis, waar ik :
 schitterend handdoek overtrek vond, helemaal op de hand geborduurd, hij hangt nu in onze badkamer.
Detail handdoek van boven
en dit zilveren pillen doosje, en ik denk met een tafereel van Rembrandt!!! voor nog geen €3
 Hoop dat jullie net zo mee hebben genoten, als ik gisteren.

Fijne dag allemaal neem even een paar rust dagen, want ben heel moe. doe teveel op het moment, en het weer!! ja dat doet me ook geen goed, maar je wilt er even uit, want de zomer (welke zomer) is maar zo kort, en eind augustus is het over!en dan kan ik nergens meer naar toe, dus heb ik het er wel voor over.

Groetjes Joke







28 opmerkingen:

  1. Geweldig, wat een mooie dingen heb je gezien en gekocht, dat doosje is inderdaad een schuttersstuk maar dat kan van verschillende meesters zijn, en dat handdoek overtrek is echt gaaf, wat zou ik graag tussen al dat linnen neuzen!! Rust maar lekker uit en geniet maar van deze zomer (al is die hier ook niet veel soeps!) Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We moeten echt een keer jouw kant uit komen Joke. wijl, kwijl, kwijl...... wat een leuke bijzondere dingen laat je ons weer zien.... Zucht.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Joke! wat een top-dag voor jou en voor mij was het weer genieten!!!! je hebt leuke dingen gekocht. Ik pak morgen de fiets en kom die kant op.... ik ga de Quilt en de cafédeuren kopen!! zo mooi..... dank je dat ik ook mocht binnenkijken, groetjes, Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joke, wat een prachtige dingen laat je weer zien.
    Die quilt daar had ik wel een huisje voor geweten.
    Lijkt me heerlijk om overal tussen de snuffelen en dan heel veel te moeten laten liggen maar jij hebt weer mooie aankopen gedaan.
    Rust nu maar even uit maar niet te lang want je weet rust roest.
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar mag je met recht aan verslaafd zijn hoor. Mammamia, wat een pracht dingen. Zie je, ik moet toch maar een lege koffer mee nemen....haha.
    Dagdag, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig! Ik zie dingen staan die interessant zijn. Leuk hoor. Ik kan me voorstellen dat je er van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor het prachtige verslag! Groot gelijk dat je er op uit gaat nu het nog , winter duurt bij jou ook wel lang. Mooie 'buit' heb je vezameld.
    Lieve groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zalig dat je daar zo kunt rondkijken en al die mooi dingen kopen,ik moet mischien toch eens
    in zweden op vacantie gaan.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zalig dat je daar zo kunt rondkijken en al die mooi dingen kopen,ik moet mischien toch eens
    in zweden op vacantie gaan.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Joke, wat een mooie dingen. Een mens zou er met een vrachtwagentje naar toe moeten gaan ;-). Geniet van je aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh maak mij gek!!!
    Schuif eens op in die auto,.. IK WIL MEE!!!
    Wat een prachtige spulletjes voor zo weinig,...

    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat linnengoed... en 't is wel wat anders dan onze plaatselijke kringloop... die ik overigens ook niet voorbij kan lopen want het aanbod wisselt sterk. Leuke aankopen trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zonde dat je grote king size quilt hebt laten liggen, prachtig is die.
    Leuke foto's weer Joke, ik geniet om bij je op bezoek te komen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat had je weer een vreselijk leuke dag. Ik zit hier echt te watertanden bij alles wat je laat zien.Je hebt groot gelijk dat je er nu van geniet. De winter is weer lang genoeg.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Joke wil je de prijzen a.u.b. niet vermelden. haha. Dan hoef ik geen spijt te hebben dat ik in nederland woon en je hier in de loppis niet zo veel mooi's zie voor die prijzen.
    Maar jij hebt in elk geval een heerlijke dag gehad.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat heerlijk winkelen is dat. knap dat jij je kon inhouden. Ik ben meest niet zo streng voor mezelf als ik iets zie waar ik helemaal weg van ben. Ik ga graag nog een keer met je mee, achterop de scooter vind ik prima, alleen kunnen wij dan niet zoveel kopen(lol).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kan me voorstellen dat je moe bent, maar dat zou ik er ook voor over hebben. Schitterende aankopen heb je gedaan,hier vind je zoiets niet hoor. En de prijzen te gek, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig!!! heb je link opgeslagen voor volgend jaar. Je aankopen zijn helemaal toppie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooooooohhh, wat een gezelligheid en wat een nostalgie, mijn man zou zeggen als ik weer veel mee bracht, wanneer hou je zelf een verkoop, hahahaha. Nou ik geniet met je mee hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat geweldig allemaal, wat er te koop is! Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar het witte geborduurde linnengoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Joke, ik ben blij dat ik niet jouw buurvrouw ben, dan werd ik straatarm.Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Genoten????????????????????
    Ik heb met mijn neus tegen het scherm aan gezeten, mocht willen dat bij ons de kringloopwinkels zoveel keus zouden hebben.

    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige tocht heb je gehad en veel leuks gezien en ingeslagen. Ik heb lekker meegenoten, groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow wat leuk om zo'n uitstapje te naken.
    Groetjes, BZ

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit soort berichtjes maakt het steeds moeilijker om niet meteen het vliegtuig naar Zweden te nemen. De auto is natuurlijk beter, want daar kan meer ingeladen worden.
    DH is nu erg blij dat Zweden zo ver weg is, hij ziet onze portomonee anders aardig leeg worden.
    Ik ben overigens heel trots op je, want je hebt je keurig ingehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook ik was verbijsterd over zo veel moois , ben gisteren nog met Dochter en Schoondochter naar de kringloop geweest mooie kristalen schaal gekocht voor maar 1 eurie maar ik kan niet tippen aan zo veel mooi bij jou loppies.
    Liefs Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. viviane francart13 juli 2012 om 20:34

    Joke, wat prachtig, je moet het daar kopen en hier in dat dure tuincentrum verkopen, je zou er schatrijk mee worden hoor, denk maar aan die gehaakte lappen waar ik je over mailde, zulke dingen goedkoop vindt je hier zelfs niet op de rommelmarkten, groetjes Viviane

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat een hoop prachtige dingen...en voor zo weinig geld.
    Ik zou er bijna jaloers op worden! BIJNA he?
    ik gun het je van harte, want...die lange winters zouden niks voor mij zijn dus.......
    Geniet er lekker van meis!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita