zondag 8 juli 2012

En zo kwam langzamerhand een einde aan de dag van 5 July.......

nog even langs bij een van mijn lievelings- loppisen , in Stugsund.

Dit zijn een paar oude huizen bij elkaar, wat je daar allemaal ziet, te gek om op te noemen, je raakt daar verdwaalt, je denkt vaak dat je in een museum bent, want je komt de gekste dingen tegen, een paradijs, gewoon om te kijken, of naar iets opzoek bent!

Gaan jullie mee naar binnen!

Di zag ik ergens bovenin, in een kast staan, moest dus weten wat erin zat! nu kijk eens, een doos van een opticien!
en deze geld tas !
een schitterende poppenwagen
dit antieke paardje en die stoelen, die waren ook zo mooi.
nu hoor ik jullie denken wie is dit! Nu dat weet ik dus niet, maar deze meneer was daar met zijn vrouw en opeens hoor ik! kijk eens dat heeft mijn moeder gemaakt, dat was in 1926! en dat vond hij in de loppis hier!
en dit soort poppen, ze hebben er kamers vol van
hier zijn de Zweden gek op, oude medicijnen flesjes, en die zijn duur
heel veel oude naaimachines, zoals deze, je kan ze al voor €10 kopen, ze geven ze gewoon weg.
speelgoed, oud en vergaan, OOOOO ik zou het wel weten als ik een groot huis had, en dan ik ze kon restaureren.
Linnengoed bakken vol, voor nog geen €2
de dozen die ik spaar, nee ik heb deze keer niets gekocht
en wat denken jullie van deze schommel wieg
schuren vol met keuken spulletjes.
een dames-zadel
en ook af en toe wat nieuwe spulletjes er tussen
 Nu toen op weg naar huis, het voordeel met mijn scooter is, omdat hij maar 25km rijdt, mag ik op het fietspad, en dan kom je dingen tegen, waarvan ik dus het bestaan niet wist, en dan opeens stuit je op dit!.

Midden in een woonwijk, hebben ze een strand aangelegd en daar een zwembad gemaakt.

Ik was blij dat ik op mijn scooter was, want het was heet, heet en nog eens heet, heb die dag 70km gereden, en wat heb ik genoten.

Fijne dag allemaal groetjes Joke

(Zitten al 2 dagen steeds zonder internet, noodweer hier, maar als we 100% terug zijn, kom ik gezellig bij iedereen langs.















26 opmerkingen:

  1. Wat was ik er graag bij geweest.
    Dan had ik poppen kunnen kopen of zo'n hobbelpaard.
    Prachtig allemaal.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave dag had jij! Je weet het hè, aan mij zijn al die spullen niet besteed, maar nu val ik toch ergens voor en als ik erbij was, had ik het gekocht. Wat dan? De poppenwagen, helemaal geweldig!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om je verslagen te lezen.
    Het spat eraf dat je het naar je zin hebt.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was het weer genieten bij jou en ik val net als Inge op de poppenwagen, want ik heb zoiets gehad toen ik klein was.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Joke, Wat fijn dat je zo ver kunt rijden. Het is ook allemaal even mooi in die loppis, groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Joke,

    Ik heb weer genoten van het dagje uit. Het is net of ik achterop zat op de scooter en alles ook gezien heb. Herlijk. De mooie natuur, al het oude wat bewaard is gebleven in het museum en dan de loppis. Ik dacht eerst dat de rode stickers er door jou op waren geplakt. Van die zijn voor mij, breng ze later maar bij me thuis.
    Bedankt voor je toer in je mooie land.
    Groetjes,
    Nellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie dingen zijn er te koop. Echt genieten van dit alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een leuke spulletjes. Ik zou dagen zoet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heerlijk dat je ons weer laat meegenieten,ik zal ook eens een keer foto's maken van onze kringloopwinkel, die is echter niet zo groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk verslag Joke, bedankt voor alle foto's. Je hoeft je daar absoluut niet te vervelen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zou ik graag eens in de loppis willen rondneuzen, want er ligt zoveel wat ik mooi vind!Hoe gaat het met je pijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig om al die oude dingen te bekijken! En niets gekocht? Hoe kan dat, als je zoveel moois ziet?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gave Loppis was dit! Jammer dat we daar niet zijn geweest vooral dat oude linnengoed! MMM! Heerlijk dat buurtzwembad en wat heerlijk dat je mooi weer hebt! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was een mooi tochtje en dan met
    een brommer,dan kun je niet veel kopen he'
    ik zou zo op verlof willen komen
    als ik je verhalen lees.en veel te veel kopen.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waar ik nou zo benieuwd naar ben is, of die meneer het kleed, wat zijn moeder gemaakt had, weer gekocht heeft.....dat verteld het verhaal niet...haha.....
    Jij maakt prachtige tochtjes Joke en ik ben blij dat je er van geniet (er zijn andere tijden geweest.....)In het verleden ging men naar Frankrijk voor de curiosa, Ik zou de auto richting Zweden keren......!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het zo leuk om door jou foto toestel mee te kijken naar alle wonderen die jij ziet , en o, dat oude linnengoed daar kan je zo hebberig van worden LOL.
    Fijne dag nog en ik hoop dat je internet gauw terug is.
    Lieve groetjes Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een waar luilekkerland....is dit wat ze bedoelen met de 7e hemel? Maar goed dat ik er niet bij was. Ik had een aanhanger moeten huren vrees is:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De volgende keer dat ik kom (je weet wel, met die slee, haha) dan neem ik een extra lege koffer mee!!!
    Dat was apart zeg, dat die man een werkstuk van zijn moeder vond! Ik denk dat ik achter de geschiedenis aan zou gaan, hoe zoiets in die loppis komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke dag heb je gehad!! Genieten weer van je tocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oei dit was wel een super loppis Joke! Ik had me niet kunnen beheersen en had vast van alles meegenomen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O die poppenwagen en dat houten paardje. Het is maar goed dat ik niet in de buurt woon want anders zou dit huis te klein worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan me voorstellen dat dit je favoriete loppis is. Wat staat er veel. Het verbaast me wel dat de zweden ,die toch best behoudend zijn ,zoveel van hun oude spullen weg doen. Maar ja een mens kan niet alles bewaren. Wat byzonder dat die meneer het konstväv- werk van zijn moeder daar terug vond.
    Je had duidelijk een heerlijke dag.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi, mooi, mooi!! Joke, wanneer ga je weer? zo heerlijk om mee te kijken...... groetjes van Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een walhalla aan leuke spullen is daar te vinden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat is toch echt genieten, lekker rustig tuffend op je scooter en dan zo'n leuke winkel vinden. Wat hebben ze daar schitterende dingen te koop. Knap hoor dat je de verleiding hebt weerstaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita