donderdag 14 juni 2012

Ooooo, de zomer is heel gevaarlijk voor mij.....

vooral nu mijn paard weer van stal is!! nu ik kan hem beter pakezel gaan noemen, grinnik.

Angus dacht het is niet meer zo gevaarlijk, als Jookje op haar scooter weg gaat, want dan kan ze niet zoveel kopen, nu heeft hij het mis of niet! en dat gebeurde dus gisteren.

Jullie weten dat ik al een klein beetje aangestoken ben , door Margit ,om te gaan weven , maar dat kam weefgetouw, daar kan ik niet lekker bij zitten, dus ik had een paar weken geleden in een van de loppisen een tafel weefgetouw gezien , en toen ik de nieuwe Handwerken zonder Grenzen van de week binnen kreeg, en deze leuk tas in zag staan, dacht ik: dat weefgetouw ga ik  ophalen.

 Maar niet nadenken , hoe groot het eigenlijk was (grinnik). Mijn scooter zat al vol met anderen spulletjes, maar dit! nee dat kon ik echt niet kwijt, zelfs niet tussen mijn benen. Maar moest toch naar de kapper, en zeg tegen AnnMarie; mag ik dit hier neer zetten, en dan kan Angus het  komen ophalen! want  ik ben met de scooter. Nu alle dames lagen temet op de grond, te gieren van de lach!!

Ja Jookje is een gekkie, want wat ze wil hebben, hoe ik het ook thuis krijg!! het komt thuis. Dus vanmorgen was Angus al vroeg opstap,om het op te halen, en ik ben de trotse eigenaresse van een tafel weef getouw. Angus zei tegen de dames; denk dat ik de scooter maar aan de ketting moet gaan leggen nu alle loppisen open zijn (grinnik)
En ja wat kwam er dan nog meer uit die scooter!!!

Ik ben helemaal gek van zeepkistjes, ze hangen overal rond in mijn kamer, je kan er heel wat kleine spulletjes in opbergen, nu moet je er wel opschrijven wat erin zit, anders zoek je, je het apennootjes, wat me dus nog wel eens gebeurt.
en waar ik helemaal weg van ben, zijn deze cracker-brood dozen, waar ik er ook al een paar van heb.Niet om het cracker-brood in te doen , maar als opberg doos.
Toen zag ik ook nog deze 2 kistjes staan, nu die kon ik toch niet in de winkel laten staan!
En dan ben ik helemaal verliefd op deze naalden/garen houders, alleen de linker die gaat naar Chris, want had haar beloofd de volgende die ik kocht, was voor haar, dus die gaat in mijn koffer.
En ja dan is de loppis dus ook goed voor patronen, 8 stuks voor nog geen €7, nu dat kan je toch niet laten liggen.
En wat je veel ziet, is linnen, voor een habbekrats, en Zweedse borduur lappen, garen, te gek om op te noemen! Nu dames jullie snappen al wat ik vandaag moet gaan doen! plaats vinden voor al deze spulletjes.
Nu wat er dus tijdens de zomer maanden gaat gebeuren op mijn site, ik ga af en toe wat weg geven! want ik moet 600 jaar worden zou ik alles willen maken! komt er van als je teveel hobby's hebt , maar beter zo dan dat ik me zou vervelen.
Nu is het zo, elke keer als ik schrijf! ik geef wat weg, en jullie reageren, zoals gisteren, gaan jullie in de pot, en dan word er een lootje getrokken, en die dames krijgen dan wat. Maar deze lootjes blijven hier in! de volgende keer, als ik weer wat weg geef, komt er een nieuwe pot, en als er dan getrokken is, gaan ze bij deze, en dan een keer in de zoveel tijd, trek ik daar weet wat uit, en dan krijg iemand iets speciaals, een theedoek of zo! Dus hoe meer je op de berichtje van die dag reageert, hoe meer kans je maakt.

Iedereen die vandaag ook reageert, doe automatisch mee met de loterij.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe, Liefs Joke


41 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijkheden allemaal... En dat tafelweefgetouw: spannend! Veel plezier met al je nieuwe aanwinsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Joke wat veel mooie spullen en een gaaf weefgetouw. Kun je niet ergens een klein aanhangertje voor een scooter op de kop tikken ;)
    Wel voorzichtig met de greppels langs de weg, ik heb in Zweden nog wel weer aan je gedacht als ik een fietser of bromfietser zo kort aan de rand zag, brrrr.
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha kijk maar uit dat Angus je bandjes niet leeg laat lopen...... Maar wel weer hele leuke hebbedingetjes. De klosjeshouders zijn erg leuk en handig.
    Veel plezier want ik zou me ook niet kunnen bedwingen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet natuurlijk wel dubbel kopen, de wintermaanden kun je natuurlijk niet weg. Mooie spulletjes heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joke, dit is zo herkenbaar. Ik heb geen scooter, maar een fiets met grote zijtassen, en je wil niet weten wat ik daarin al mee naar huis gesjouwd heb. Ik was een keer zo zwaar beladen, dat de fiets helemaal ging trillen als ik ging fietsen, maar ik heb het toch thuisgekregen, na 10 km fietsen. Dan huppel ik naar binnen van blijheid, dat het gelukt is.En breng dan gauw de spullen naar boven, want als DH het door heft dat ik de fiets zo zwaar belaad, krijgt hij spontaan een hartverzakking. Leuke spullen heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zomer is juist goed voor jou.
    Leuk wat je allemaal op de kop hebt getikt.
    Vind je hier niet op de rommelmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha,ha die Joke. Je kunt zelf wel een Loppis of een winkeltje beginnen. Al die quiltsters/quilters hier in Nederland zien zoveel leuke dingen langskomen. Ja hoor, ik zie het al helemaal voor mij. Winkel Joke: achteraan aansluiten aub. Wordt dat geen leuk bord. En oh ja, je kunt er ook ingelijste vergrote foto's van Angus kopen. Succes verzekerd.

    Groetjes Marjolein uit Zoetrmeer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. veelsucces met het weven.
    Wat een leuke dingen heb je gevonden.groeten Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me voorstellen dat je valt voor al die heerlijke en mooie dingen. Ik heb ook (jaren geleden) een paar jaar geweven. Was super leuk. Heb toen ook een cursus gedaan maar na de verhuizing is het weefgetouw naar de rommelmarkt verdwenen. Nu ik dit zie: Misschien jammer dat ik het heb gedaan. Maar eerlijk gezegd, ook ik moet 600 jaar worden om alles te doen wat ik no wil doen. Nijn lijfspreuk is daarom nu: de beste bestrijding van verleiding is vermijding..... en daar probeer ik me de laatste tijd aan te houden. Er is domweg geen plek meer waar ik alle leuke dingen die ik zie kan neerzetten.. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en of ik ga reageren, zeker weten, ik ben helemaal hotel de botel van je leuke standaardjes voor de klosjes en de speldjes. Schitterend, als het niet zo ver was, kwam ik bij jullie in de loppies kijken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. joke super die markten, maar goed dat ze ze hier niet hebben.............
    en o prachtige quilt patronen gr uit noorwegen van janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhhhhhh wat heb je leuke spullen weten te bemachtigen, en de klossenhouders te gek. Ben benieuwd hoe het lukt met weven, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou heb ik dus een beeld van jou op mijn netvlies. Een pittig dametje op een brommer, die afgeladen vol is met allerlei zakjes, pakjes en dingetjes. Je ziet haarzelf bijna niet meer tussen al dat fraais. Dat beeld alleen al, geeft een big smile op mijn gezicht. Die houd ik de hele dag er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Joke
    Wat een pracht spullen hadden wij die ook maar hier , vooral die blauwe brood doos...... is prachtig Maar kijk je wel uit met je scooter te zwaar beladen is nooit goed ,maar ik begrijp dat je alles veilig wil stellen .
    je kan binnen kort een antiek winkeltje beginnen hahahaha
    Liefs Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Joke, ik zie je in gedachten al op je scooter langs rijden (al ken k de wegen daar niet en als ik het zo lees mag je wel goed voorzichtig zijn)
    maar wat een leuke dingen heb je kunnen scoren. je handige klosjeshouders zijn snoepies en je kistjes ook al zo mooi. Dan je leuke weefraam, ja dat kon je niet laten staan natuurlijk. plaats op geen plaats ( oef, wat herkenbaar ;))
    maar daar heb je dan ook weer enorm veel plezier van als je weer een poosje aan huis gekluisterd bent door het weer. Dan nog een paar leuke patronen tja dan zou mijn dag ook niet meer stuk kunnen. geniet van je leuke aankopen.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOOOO Joke, wat een leuke spulletjes, ik wou dat dit hier ook was zulke markten! Hoewel het voor mijn portemonnee beter is van niet. Geweldig al die leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moest nog wat blogjes bijlezen. Vooral dat oude kinderspeelgoed...oh, wat gaaf! Leuk zo'n getouw. In de jaren 80 huurde ik weleens een getouw via de vrije academie in Vlaardingen. Missschien kan dat in jouw omgeving ook wel... Dat huren was heel gemakkelijk...en ik zorgde ervoor dat het werk op tijd afkwam... want zo rijk was ik toen niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed voor jou, dat het zomer is, zo kan je jezelf verwennen. Heerlijk toch...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooooooooooooooooh Jookje dat schitterende blauwe doosje om flieft op te worden en die naalden/garenstandaardjes, ik moet hier toch ook eens gaan neuzen, of zouden ze dat hier niet kennen, heb het eigenlijk nog nooit gezien.
    Je moet niet teveel laten zien, want dat is heel slecht voor mijn hebbe hebbe modus ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moest zo verschrikkelijk lachen om jou verhaal, je hebt het mooi voor elkaar met je "pakezel" !!! Je moet er zo'n soort aanhangertje erachter laten maken, hihihi, kun je nog meer vervoeren. Ik zie het al helemaal voor me ;-))) Ik vond de zeepkistjes zo mooi!!! En die naalden/garen houders, schattig!!! En die patronen, je hebt weer genoeg te doen!
    Fijne avond en groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je mooie spullen gekocht, en wat leuk dat je aan het weven bent, dat is ook zo leuk om te doen ik denk wel eens had een dag maar 48 uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jookje heeft haar slag weer geslagen,leuke aankopen zeg!Gelukkig heb je Angus om alles op te halen. Veel plezier ermee!
    gr. Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Joke Joke !!! ik zie het helemaal voor me.... geweldig leuke dingen heb je opgedaan. Je zeepkistjes vind ik prachtig, ik heb ze ook zien staan en wist niet waar die voor gebruikt werden, nu dus wel.
    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke dingen heb je "gescoord".

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jemig Joke, wat ben jij lekker "los" gegaan. Ik vind al die bakjes, bakken, dozen en het linnengoed echt hartstikke leuk en mooi. Maar weet je, ik koop dat soort dingen gewoon niet, hoe leuk ik het ook vind. Mijn huis moet een beetje leeg (zo erg leeg is het niet, hoor LOL) blijven. Ik kijk af en toe rond in de kamer en dan denk ik "te vol", wat ga ik er eens uitgooien en dan begin ik lekker op te ruimen.
    Dit was dus een hele lange zin om aan te geven dat je mijn naam NIET IN EEN POTJE moet stoppen. Ik wil echt niks hebben, zelfs niet zo'n gave theedoek, theedoeken heb ik nl. ook veel te veel, allemaal nieuw in de kast. Overigens vind ik het een superleuke manier om ook eens wat spullen je huis uit te werken! Succes met deze actie!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik denk dat ik me helemaal te pletter zou kopen, wat een leuke dingen, sommige ervan had ik nog nooit eerder gezien......! Jij bent weer trotse bezitter en of je dat nu op de scooter of met de auto op gaat halen...helemaal gelukkig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou jij hoeft je niet te vervelen!!
    Veel plezier bij het weven!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje wat een vondsten doe je. Elke rommelmarkt hier kijk ik uit naar handwerkspullen maar die zijn er gewoon niet.Wat heerlijk dat je weer met je scooter op stap kunt.ben benieuwd wat je deze zomer nog meer gaat vinden.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Joke, wat is een loppis,je hebt leuke dingen gekocht. Dat hebben we gemeen. Mijn werkkamer, waar ik niet kan zitten, is net een uitdragerij. Ik ben benieuwd naar het weven.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Joke,

    Ik zie de weefgetouw perikelen voor me,ha,ha.

    En wat een superleuke garen/naalden houdertjes. Nooit eerder gezien! Geweldig! Wat een idee!

    En ik kan me je verzamelwoede wat betreft de zeepkistjes en crackerbrood dozen heelmaal voorstellen :-)

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Joke wat een leuk verhaal weer en wat een ontzettend leuke spullen heb je allemaal gekocht.
    Veel plezier er mee.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O, Joke ik ben net thuis van mijn werk en wat zie op tafel liggen.......Een prachtige theedoek met een Zweeds paard erop. Hartelijk dank ervoor. O, die tweedehandswinkels zijn zo gevaarlijk. Er staat altijd wel iets wat je kunt gebruiken. Jij hebt prachtige dingen gekocht. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je hebt heeeeeeeeeeeeele leuke zeepkistjes gekocht.
    En dat weefding, veel plezier er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweldig, ik dacht dus eerst echt dat je te paard was gegaan, maar het is dus je scooter, weet je dat er van die postbodefietstassen te koop zijn, waar nog meer spul in kan? Enige spullen heb je gescoord, arme DH, die mag er een loods bij aanbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wouw wat is dat weven leuk!! En wat een leuke loterij organiseer je.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik zit met een brede lach om mijn mond je log te lezen! wat een capriolen zul je uit hebben moeten halen om het allemaal mee te krijgen, ik zie het helemaal voor me. Wat een mooie spulletjes heb je gekocht! Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuke dingen heb je gevonden! Je zult echt nog aan een pakezeltje moeten... alhoewel, die wordt voor ie het weet zo vol gestapeld... arm beesie!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooie spullen. Ik kan me niet voorstellen dat je die hier op een rommelmarkt tegenkomt , maar misschien heb ik ook wel nooit goed gezocht. groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Nu moest ik wel even lachen hoor :))
    Je kunt het gewoon niet laten hé? Prachtig wat je allemaal op de kop tikt daar, soms ben ik een beetje jaloers maar van de andere kant maar goed dat zoiets bij mij niet in de buurt is !! haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik moest wel lachen hoor toen ik dit las. Ik zie ook mooie spulletjes staan. Mooie dozen en een mooi weefgetouw. Lukt dat wel met je handen? Succes met het weven. Dat kan heel ontspannend zijn om te doen. Eigenlijk zou je een aanhangwagentje aan je scooter moeten hangen, zodat je volop kan winkelen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. De zomer is niet gevaarlijk voor jou, alleen maar voor je portemonnee LOL

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita