donderdag 28 juni 2012

Eindelijk was het dan zover, dat ik na 9 jaar

dat ik deze winkel binnen kon lopen. Waarom zullen jullie je wel afvragen! waarom heeft dat zolang geduurd! Angus en ik komen vaak in Järsvö, maar het was of gesloten! en ja als ik met Angus ben! die snapt dus niet, dat ik daar even een uurtje door wil brengen!!!, maar van de week met Margit was dat geen probleem, een vrouw die zelf ook veel van handwerken houdt , was dat voor ons geen straf, om daar  heerlijk rond te snuffelen, en natuurlijk wat spulletjes in te slaan.



Ik had het gevoel dat ik even terug ging in de tijd, niets moderns, alles stond boven op elkaar, en er was een kleine ruimte, (zie bovenste foto), waar dames zaten te handwerken en te breien. Toen we binnen kwamen, zeiden de dames meteen: ga zitten , koffie, koekje, en vertelde ons, dat vele dames uit de omtrek, elke dinsdag kwamen, (zomer en winter door) om samen gezellig de dag al breiend, of gewoon gezellig te klessebessen door te brengen, en wilde je wat leren, nu dan hielpen ze je wel! (Nu is het helaas jammer voor mij, dat als ik die kant op wil, ik dus 3 uur met het openbaar vervoer onderweg ben,) maar Margit en ik hebben ons voorgenomen, om af en toe eens van de winter te gaan. Of als Angus gaat skiën in Harsa, dan kan hij me daar af zetten.

Toen kwam ik in de achterkamer, en daar lag deze schitterend katoen, waar ze op het moment in Nederland allemaal mee breien, (Is het niet van Rowan) €8 , en wat een kleuren, heb het even zitten aaien, en ga er over nadenken,wat ik er van kan gaan breien! in de winter!!!
Natuurlijk hing er hier en daar wat quiltwerk,

En dit is Järvsö handwerk, waar ik eerdaags, meer over ga schrijven.
Ik heb een paar meter borduurstof gekocht, en er hing een stuk van 50 bij 50 cm aan , ze zegt dat krijgt U van mij erbij, en ik had 2 meter bias-band, ach zegt ze, hoeft U ook niet af te rekenen! nu mijn mond viel open van verbazing, je bent daar voor het eerst, en dan overkomt je dit! nu daar ga je dan ook beslist terug, wat een enige en vriendelijke mensen.

Zo dit was mijn ervaring in de handwerkwinkel van Järsvö, waar ik dus een paar uurtjes genoten heb, met enthousiaste mensen die nog van hun werk en hobby houden,

Fijne dag allemaal groetjes Joke

25 opmerkingen:

quiltvitrine zei

Wat leuk dat het gelukt is om het winkeltje eens van binnen te bekijken en aaien. Je geduld is beloond. :-D Het Järvsö handwerk ziet er prachtig uit, maar wat een werk lijkt dat.

Mary zei

What an interesting shop. It looks like fun to visit.

Lida zei

Wat een leuke winkel en wat is dat handwerk mooi! Prachtige katoen, je zou bijna gaan breien of haken! Ik dus even niet! Fijne dag, knuffel
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijk zo'n dag en dan ook nog voor sommige dingen niet te hoeven afrekenen, dat zie je hier niet zo snel gebeuren.

Groetjes
Ines

Jessie zei

Wat zal je genoten hebben en daar moet je 3 uur reizen voor over hebben. Ben benieuwd naar het handwerk waar je over gaat schrijven,groetjes Jessie

Ans zei

Geweldig toch, om zo'n winkel van binnen te zien. En dan ook nog zulke aardige mensen. Daar zou ik mezelf wel een dag kunnen vermaken.

Tilly zei

Wat leuk om zo'n winkel te bezoeken.
groetjes

Hannie zei

Een waar Eldorado!
Ik hoor je spinnen van genoegen!
Dat zullen zeker prachtige breisels worden.Hier zou ik me ook prima vermaken!

Mon jardin en ik zei

Wat hadden jullie een leuke tijd daar in dat winkeltje.Zulke winkeltjes zijn er niet veel meer.Jammer genoeg.Ben benieuwd of je zelf ook gaat beginnen aan landskapssömnad. De dames in dat winkeltje kunnen je zeker op weg helpen want het luistert wel nauw hoe je het doet.Als ik dat zie krijg ik zin om dat weer te gaan doen hoewel mijn favoriet Blekingesöm is.
Veel plezier met je nieuw aankopen.
Kram
Anje

Noor zei

wat een leuk winkeltje ben je binnengelopen. Leuk om ideetjes op te doen om de lange winter door te komen.
De sleutelhanger van het Dalepaardje
gister binnengekomen. Op mijn weblog staat beschreven hoe;-))dank je wel! Fijne dag, Noor

Mia zei

Prachtige dingen weer joke , voor al de kleuren , geniet maar een beetje voor ons ook .
Lieve groetjes Mia

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk het paradijs!!!

Chris zei

Wat heerlijk zo'n gezellige ouderwetse winkel. Leuk als je zo warm verwelkomd wordt. Dan ga je zeker nog een keertje terug. Dagdag.

mieke zei

Fijn, zo'n ontvangst. Dat nodigt zéker uit om terug te gaan.
Dat Angus maar vaak mag gaan skiën !
Leuke winkel.

qm zei

wat heerlijk zo'n winkeltje. en wat een vriendelijke mensen. daar kom je graag terug.
fijn weekend.
lieve groet

Hilde zei

Toch een bijzonder winkeltje... hartelijk en gul, daar kunnen velen van leren.

Janny de Roo zei

Dat kom je inderdaad niet veel meer tegen en daarom moet je het koesteren....

petronella zei

Leuke winkel, hoop dat jullie daar inderdaad zo nu en dan eens naar toe kunnen gaan.

Hilda zei

Hier heb je dus duidelijk van genoten. En dan ook nog spulletjes gratis meekrijgen wat wil je nog meer.

tiny zei

Wat een heerlijke winkel!!! een bezoekje zeker waard.

Quibi zei

Lekker genieten!!

Ik heb je een sunshine award gegeven, omdat jij mij ook regelmatig een beetje (virtuele) zonneschijn geeft!

Guusje, zei

Dit lijkt me een geweldig winkel. Leuk dat je er eindelijk terecht kon en het er ook nog eens zo leuk was en je zo verwend werd.

Lenie zei

Wat een gezellige winkel Joke. Kan begrijpen dat je genoten heb.

Groetjes Lenie

Berkeboom zei

Wat een leuke winkel, en ik herken het dat je daar niet met Angus gaat winkelen en alles bewonderen.
Groetjes Gré

Antje uit Urk zei

Wat een heerlijke winkel Joke, en ik zou willen dat ze in de handwerkwinkel hier in de buurt ook zo vriendelijk waren! Je heb nu weer een lekker voorraadje als ik het zo lees, heerlijk!