dinsdag 22 mei 2012

Sy-festival in Borlange

Dit is alweer een paar jaartjes geleden dat ik op een handwerk beurs in Borlange was, maar wou jullie even laten zien wat er zoal hier afspeelt. (hier is de web-site dat je kan zien, waar ze zoal zijn).

Nu moeten jullie je daar niet veel bij voorstellen, maar ben je in de buurt dat is het leuk om er even binnen te wandelen.

Dit kan je er zoal verwachten.

Er zaten dames te kantklossen, schitterend werk.Wat wel leuk is op die kleine handwerk beurzen dat ze veel demonstraties geven



En wat vinden jullie van dit! Breien met haar, het is een oude techniek. Het word nog heel veel gedaan hier in Zweden. Er worden zelfs sieraden van gemaakt.

Ook kwam ik veel stalletjes tegen met kantjes en ........................................



Deze dame had oude kisten bij zich, om van te smullen, maar die waren niet te koop , snik

En deze winkel verkocht de mooiste kussen,
Ook zie je af en toe even wat quilten tevoorschijn komen, maar vrij weinig. Maar hier zat een jonge man , deze techniek voor te doen, en dat is dan wel weer leuk, dat de jeugd daar toch weer mee bezig is.

Dit was het enigste quilt dat er hing.
Fijne dag allemaal groetjes Joke

23 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Die oude blikjes en blikken zijn geweldig. Het is altijd leuk om handwerktentoonstellingen in een ander land te gaan bekijken. groeten van liesbeth

Tilly zei

Bedankt voor de foto's, wat leuk om zo een kijkje te nemen op een handwerkbeurs in een ander land.
groetjes

Mon jardin en ik zei

Wat is het in Zweden anders dan in Nederland met een handwerkbeurs.Ik had een kennis in Stockholm die breide met het haar van haar collie's.Leuk uitje met je weer naar Borlänge.
Kram
Anje

petronella zei

Al wordt er niet zo veel gequilt, er wordt dus veel gehandwerkt!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb je mij weer laten genieten en wat is het toch leuk om te zien hoe het er in Zweden toegaat, toch weer andere soort handwerken dan hier, want breien met haar had ik nog nooit van gehoord, moet er ook niet aan denken.

Groetjes
Ines

marga zei

Toch leuk om te zien wat en waarmee ze in andere landen handwerken.
Groeten
Marga

Jessie zei

Dat ziet er wel heel goed uit, kon je ook wat kopen?

feltfree på Åsly zei

Ziet er heel gezellig uit. Leuke dingen die er gemaakt zijn.

marcella zei

heerlijk al die mooie foto's. Die jongen bijna onderaan doet een techniek die - als ik me niet vergis- 'Meshwork' heet. Een soort vlechtwerk met bandjes die je zelf als bias maakt met een apparaatje.

Lida zei

Wat een heerlijke dozen met kantjes en kleedjes, ik rommel daar zo graag in! Maar vooral dat prachtig kantkloswerk vind ik adembenemend, leuk die knul met het vlechtwerk! Fijne dag, knuffel
Lida

quiltlodge gerda zei

Jammer van de quilts, maar gelukkig genoeg andere hele mooie en leuke dingen te zien.

Hilde zei

Wat wordt er toch veel gehandwerkt in de wereld! Fijn dat we kunnen meegenieten. Het moet wel moeilijk zijn om de geldbeugel dicht te houden op zo'n beurs...
Groetjes

Gerda Hartman zei

Wat leuk zeg, maar breien met haar. Brrr, lijkt mij niks. Fijne dag verder.

mieke zei

Er komt weer wat leuks voorbij.

Hannie zei

Quilts of niet, het was volgens mij een Eldorado van mooie spulletjes! Je hebt toch zeker wel wat gekocht?

Anny zei

Oh, het is maar goed dat dit een virtueel bezoekje was... ik had zo allerlei dingen willen kopen...

HenricaMaria zei

Ha leuk! Ik heb me maar gelijk geabonneerd op de nieuwsbrief dan weet ik tenminste wanneer ze weer zijn. In Borås zag ik zo snel. Wel handig hoor al die tips van jou, zo kom ik er ook een beetje in. Hej då

Chris zei

Joke, wat betekent Sy precies? en met wat voor haar doen ze dat breien?? Als je zo die foto's ziet, is het wel een klein El dorado!

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige kantklos-kantjes en prachtige quilts!!! Dank je wel dat je ze laat zien

Guusje, zei

Die kanten kleedjes en het kantklossen wat geweldig mooi is dit.

Rian, zei

Joke wat léuk! Wat zou ik daar graag rondgesnuffeld hebben. Dat vlechtwerk van die jongeman. Ik heb er enige tijd geleden een cursus van gevolgd, en het moest thuis afgemaakt worden. Dat moest ik eindelijk maar eens gaan doen. Ik vond het nog best moeilijk. Nu ik deze leuke toepassingen zie, die tas bijvoorbeeld, heb ik er weer zin in om het af te maken.
Groetjes,
Rian

Corina zei

Wat een leuke foto's, ik had daar graag eens rondgeneusd!

dulcinella zei

Als ik al je foto's zo zie moet ik heel dringend eens naar Zweden. Zo'n mooie dingen.