woensdag 30 mei 2012

Nu dames het is zover Jookje is aan het band weven ....

geslagen, Margit belde me op, dat ze een handweef kam voor me had gekocht, in:Ja een loppis, en dacht toen ze het zag meteen aan mij, en ze vroeg of ze vandaag even langs konden komen, want ze waren in  de buurt.
 Nu dat is altijd goed, en gezellig, de koffie staat altijd klaar, lekker gebak erbij, en toen dat op was, zijn de mannen op vogel en vlinder jacht gegaan,

Dit zat nog in de kam, dit is Ljung (Struikhei), wist nooit dat je dat ze daar draden van maakte, zo leer je elke dag.
Nu toen kon de pret beginnen, Margit had al een klein begin voor me gemaakt, dacht eerst nu dat is niets voor mij, maar toen ik eenmaal doorhad hoe het moest kreeg ik er gein in, en hier is Jookje dus in actie,
En dit is het resultaat tot nu.
Je ziet heb 2 verschillende geprobeerd, een los, en een wat strakker , nu dit is iets dat je in je tas kan doen, en overal mee kan nemen, nu hier komt zeer beslist een vervolg op, en ik denk dat ik eens opzoek ga naar een tafel weefgetouw, een kleintje maar hoor, om kleine dingen te kunnen maken!

O zou ik er toch nog een hobby bij gaan krijgen

Dames allemaal een fijne dag, loop even achter met logjes, omdat ik dus nu help bij de Hembygdsgården, en even geniet van de mooie dagen, hoewel vol op zon, maar het is weer erg koud, in het weekeinden word zelfs weer natte sneeuw verwacht, en grrrrrrrrr ik ga zaterdag met een busreis mee!

Fijne dag allemaal groetjes Joke

20 opmerkingen:

  1. Jaaaa, heerlijk een nieuwe hobby, daar moet je je gewoon aan overgeven!! Ik wil ook zooo graag weven, ik zit ook te wachten tot het op mijn pad komt!
    Geniet van je busreis Joke!
    lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow ik loop achter met blogjes lezen, niet normaal! Komt allemaal van de GDO, en de tuin. Zag dat je jarig was geweest, dikke zoen, van harte meid, en aan je rode neus te zien op de weeffoto, neem je het er nog lekker van ;-) Enge hobby er bij, weven, heb ik ook gedaan, maar dan met een tafelmodel, leuk en verslavend! Je tuin staat er prachtig bij, en oh geen donkere nachten, apart lijkt me dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks like it was a lot of fun. Your flowers are gorgeous. It looks to be a pretty season for you. Thank you for your kind words to me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het Komplete Handwerken bezorgde mij ooit (zomaar veertig jaar geleden...) ook spullen om met weven kennis te maken. Heel erg leuk, mooie hobby, waarvan je lang kunt genieten, ook als de vlerkjes niet willen.
    Geniet van je busreis, zaterdag!

    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een leuke hobby erbij, ziet er mooi uit Joke. Wens je een leuke busreis.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nieuwe dingen zijn altijd leuk om te ontdekken en te doen.
    Veel plezier zaterdag en ik hoop dat het met de sneeuw mee zal vallen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er leuk uit.
    Nu nog de kunst om het regelmatig ' aan te trekken ' niet te los en niet te vast. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gaat zo te zien goed, Joke.
    en soms moet je gewoon toegeven aan een nieuwe hobby ;)
    veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel goed, alweer een hobby erbij. Het ziet er leuk uit!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhhhhh Joke, waar begin je weer aan...? hihi Weer een hobby erbij.....Meid je komt nog eens tijd te kort...! Maar het ziet er weer prachtig uit hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mens is nooit te oud om bij te leren hé! Leuk dat je zo een nieuwe hobby hebt!
    Fijne uitstap zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij de kringloop vond ik ook eens zeer eenvoudig materiaal om te bandweven, gewoon een stukje karton met gaatjes. Na heel wat gepuzzel, was het zeker leuk om te doen. Alleen heb ik nog niet zo'n emplooi gevonden voor het resultaat ....

    Heel leuk dat je het aan het uitproberen bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! Lief dat ze aan jou dacht en wat kun je toch veel doen met planten! Zie er prachtig uit! Jouw eerste probeersel is ook leuk om te zien en ben heel benieuwd wat voor mooie bandje je er allemaal mee gaat maken! Veel plezier ermee, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het resultaat ziet er goed uit. Misschien de start van een heeel nieuwe hobby. Het lijkt me leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Net als Jeanneke kreeg ik er een bij Complete Handwerken! Met dochter wel eens geprobeerd, maar later niet meer. Dus een goed idee om het weer op te pakken? De boeken en andere dingen staan hier nog,dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, dát ziet er indrukwekkend uit! Dat gezicht van jou, terwijl je bezig bent..... je ziet gewoon hoe je je best doet!
    Wel ja meid, kan jou het schelen, doe er gewoon nog een hobby bij. Je hebt er echt niet genoeg hoor LOL

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat ze aan jou dacht.Het is een heel leuk werkje en er zijn zoveel mogelijkheden zeker als je een weefgetouwtje kunt vinden.Ach en een hobby erbij...waarom niet. Soms laat je er ook een vallen omdat het je niet meer boeit.Weef maar lekker verder en dan zien we vast het resultaat wel een keer.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk toch zo'n nieuwe hobby erbij. Ziet er leuk uit. En handig dat je het overal mee naar toe kan nemen.
    Groetjes
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk , ineens heb je weer een hobby erbij.Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief klein weefgetouw is dit, ik wist niet dat ze er zo klein waren. Ziet er mooi uit, veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita