vrijdag 18 mei 2012

Loppis.loppis, loppis

Afgelopen zaterdag stond er in mijn horoscoop, dat het een goede dag was ,om naar kunst te kijken, (nu die tentoonstelling hebben jullie inmiddels gezien,) en ook, dat ik opzoek moest gaan naar antiek en prulletjes. Toen ik dit dan ook zei tegen Angus, riep hij meteen: Nee ik breng je niet naar de loppis, want dan kom  je,met armen vol,, met romel naar buiten, en het huis word al te klein.

Nu hij,heeft het dus toch wel even gedaan, en toen ik dan ook naar buiten kwam, met mijn armen vol, knikte hij ook weer mee waardig , en zei: zie je wel! ik kan je daar niet alleen achter laten! ik had weer gelijk!

Maar ja een ander zijn rommel, is voor mij een extra iets ,voor bij mijn verzameling van naaidozen.

Deze is uit 1957, in de deksel staat: Gekregen van mamma op 21 July, voor mijn14de verjaardag. Is hij niet schitterend, nu hij is al in gebruik genomen.




Tevens kwam ik weer 2 leuke klossen houders tegen.
en nog wat hangers en borduurstof. Nu ik was dus weer een blije dame die dag, Angus dus minder grinnik. Mannen ze begrijpen onze verzamel woede niet.


28 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zijn prachtige dingen die ik ook zou hebben meegenomen.
En ach als het te vol bij je wordt dan breng je ze toch gewoon hier.
Ruimte genoeg:)
Fijne dag.
Groetjes Marjan

marga zei

Wat een leuke klossenhouders. Die had ik ook niet laten liggen.
Mooi om te lezen dat Agnus precies weet waar je voor valt en je toch afzet bij de loppis.
Groeten
Marga

Inge zei

Gave aankopen, Joke. Ik zou ze zó willen hebben. Zulke "rommel" kan je toch niet laten liggen.
Fijne dag!

Inge

quiltlodge gerda zei

Wauw leuke spulletjes heb je gekocht. Ik was gister ook op een rommelmarkt (om te helpen) maar echt, dit soort spulletjes waren daar niet te vinden.
En wat die verzamelingen betreft: mijn lekkertje vraagt zich ook wel eens af of er ooit een einde komt aan mijn lapjesverzamelingswoede. Ik kijk hem dan alleen maar even aan en zeg dan heeel lief: "Die lapjes worden ooit allemaal een prachtige warme quilt waar iemand heel veel plezier van gaat hebben, maar vertel eens wat gaat er eigenlijk van al die postzegels worden?" Inmiddels vraagt hij niet meer naar de lapjes...

Hannie zei

Schitterend, vooral ook de naaidoos! Ik had het ook niet laten liggen? Dit soort dingen zie je hier niet hoor.
gr. Hannie

Bietje zei

Op Hemelvaartsdag is er bij ons altijd een rommelmarkt. Als DH en ik er heen gaan komen we BEIDEN terug met flink wat dingen.
Dus dit jaar besloten we om niet te gaan. Tot nou toe geen spijt gehad. Tot ik jouw blog las. Wat een leuke dingen heb je meegenomen. En wat lief van Angus dat hij je toch even bracht (en haalde natuurlijk).

Mon jardin en ik zei

Wat een mooie dingen heb je gevonden. Die had ik ook niet laten liggen.Hier staat er voor morgen en overmorgen een brocante op de agenda. Hoop ook iets leuks te vinden.
Fijne dag.
Kram
Anje

Kiekplaotiesenzo zei

O prachtig die naaidoos Joke!! Loppis is zeker bij ons een kringloop? lekker snaaien is dat.

Cybele's patch zei

Het zijn toch echte schatten, die je niet kon laten liggen. Geniet ervan!

mieke zei

Dit is geen rommel, dit zijn gebruiksartikelen. En hele leuke.

Tony zei

Hai Joke de naaidoos is prachtig en het is geen rommel,Tony

Anny zei

Prachtig, die naaidoos. Dat kun je toch niet laten liggen! Mannen begrijpen daar toch niks van... gewoon je gang gaan! Gezellig weekend! Anny.

Chris zei

Ik ben helemaal weg van die naaidoos, door de vorm en door de kleur. Eerst dacht ik dat hij van metaal is, maar hij is toch van hout?! En dan zo lief met dat opschrift. Dat maakt hem nog waardevoller. Die Angus! Ik denk toch niet dat hij dit rommel vindt, toch?
Dagdag.

Jasmijn zei

Neeee dit is het geen rommel hoor! Dit is gewoon hartstikke mooi!
Veel plezier ermee!
Veel liefs van ons allemaal

Ati. zei

OOOhh, Joke weet je zeker dat erin staat : voor mijn 14e verjaardag ??? Ik werd namelijk op die dag 15 !!
Hartstikke mooi! Wie doet dat nou weg ?

Ineke Hulzebos zei

Wat een beauty's, alles!!!!!!

feltfree på Åsly zei

Leuke aankopen zeg. Die vragen er toch gewoon om om meegenomen te worden.

Antje uit Urk zei

Het verhaal erachter maakt het nog mooier! Wat een prachtige spulletjes heb je gescoord!
groetjes,

Guusje, zei

Wat een mooie spullen heb je gekocht en wat bijzonder allemaal.

GRANNY'S HOUSE zei

Rommel......rommel.....hij is niet wijs....het zijn schatten, alleen weet hij het niet te waarderen, kom maar hier wonen Jook....o nee...... Dick vindt het ook rommel.
Nou ja, dan doen we het er maar mee, inruilen heeft dan geen zin ;-))

KInuf Ines

yvon zei

Heerlijk om je zo lekker te kunnen laten gaan. Leuke dingen heb je gekocht. En mannen? Alsof zij niet van alles "sparen"

petronella zei

Ik begrijp het wel hoor! Geniet ervan! En je hebt een leuke "buit" gescoord!

Anita zei

O wat een mooie dingen heb je gevonden. Wat een prachtige kleuren. Geniet maar van je mooie aankopen.

Jessie zei

Wat een aparte naaidoos die had ik ook niet laten staan, en de andere aankopen zijn toch zeker ook heel bruikbaar.Veel plezier ermee!

Marianne zei

Oh wat heb jij goed gescoord zeg! Vooral die kleuren van de naaidoos vind ik erg mooi! Geniet ervan!

Hermie zei

ooh wat een leuke dingen heb je gscoord. Ik zou bij jullie ook graag eens rondsnuffelen tussen de oude rommeldingen.

Willeke zei

Je bent SUPER GESLAAGD!!!!

Tanja zei

Die van mij snapt het ook niet, dat ik me in Zweden van Loppis naar Loppis laat rijden en dat ze vantevoren het idee hebben dat twee wel genoeg is, maar als de loppissen dan bij oude mannetjes is die eigenlijk de spullen in de prullebak hadden moeten doen, is dat voor mij nog niet voldoende natuurlijk, ik ga ook altijd voor de borduurstoffen, daar kan ik beter voor slagen in Zweden als in Nederland, leuke aanwinsten!!