zaterdag 12 mei 2012

Gisteren stond in de krant......

dat er een tentoonstelling was: Med unga ögen, in Kvarnen (De Molen)in Söderhamn.
5 Jonge kunstenaars, dus toen ik dat las, dacht ik interessant. Dus toen Angus vanmorgen zei; dat hij naar Söderhamn moest, zei ik: zet me daar dan even af. Nu stond binnen 20 minuten weer buiten, want er was eigenlijk niet veel te zien,maar heb wat foto´s voor jullie gemaakt, zodat jullie een idee krijgen van de kunst, in Zweden door jongen kunstenaars.
De tentoonstelling is in dit gebouw, het is een oude molen, het water stroomde er lustig op los, onder het gebouw, wat een hels kabaal was.
David Larsson is een van de kunstenaars, die 25 % van de verkoop aan het goed doel schenkt.
The City is killing me, 10.000Kr
What clones really do. 12.000Kr
He-goat. 8000Kr
Den nihilstikske gynekologen från Baden-Baden. 5000Kr
Emmili Rollenberg. Keramikhjärten . 400Kr per stuk
 En deze kunstwerken zijn gemaakt door Helena Bratt.
Tuskaft ram 1000Kr
Trasrya
Schabloneninspiration, handtryck på linnen 3700Kr.  Kuddar 450Kr.
in deze zitten 566 lapjes.
Deze frame is gemaakt van allemaal rietjes, helaas is de foto niet goed gelukt.
 Fijn weekeinden allemaal groetjes Joke








13 opmerkingen:

katrien zei

Super.Vind de blauwe cirkel wel leuk.

Chris zei

Tja, je moet er van houden. Die lapjescirkel vind ik wel leuk.
Maar de molen zelf vind ik het mooiste! Waar in Söderhamn is dat??

Ineke Hulzebos zei

Ik vond de blauwe cirkel echt heel erg mooi!Fijn weekend

Miriam zei

Ik hoop dat je de rest van de tijd nog e.e.a. te doen had! Het ligt voor de hand dat ik de textiel gerelateerde kunstwerken het mooist vind.

petronella zei

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, zou een saaie boel worden, de molen is inderdaad erg mooi!! Fijn weekend!

Anny zei

Tja, het is wek heel divers werk! Niet allemaal ieders smaak. Maar die molen... die is mooi.

Mon jardin en ik zei

Het blijft moeilijk met moderne kunst vind ik. De textile werken vind ik wel mooi vooral die blauwe cirkel en het handbedrukte linnen.je hebt maar een druk leventje. Fijn weekend.
Kram
Anje

GRANNY'S HOUSE zei

Ik zal er wel te oud voor worden, alhoewel....ik heb nooit zoveel gehad met dit soort kunst, ik begrijp het ook niet, alleen de ring met blauwe lapjes heeft wel wat.
De omgeving vind ik prachtig, maar dat is ook niet zo vreemd.

Fijn weekend lekker ding en hou je rustig ;-))

Knuf Ines

Lida zei

Ik ben het met Chris eens, de molen is het mooiste. Vind de creaties helaas niet erg inspirerend, maar je was er lekker even tussenuit! Knuffel
Lida

Liesbeth Wessels zei

De textiele werken kan ik wel bewonderen. De schilderijen zijn mijn smaak niet. De rietjes zijn wel kleurrijk.In ieder geval heb je het gezien en je hebt er een mening over. Zo verglijdt de tijd.... groeten en goed weekend. Liesbeth

Guusje, zei

Wat is dit mooi en bijzonder. Leuk om deze kunst te zien.

Hannie zei

Een practige locatie om een expositie te houden! En ja smaken verschillen. Mijn voorkeur gaat ook uit naat het textiel, al kan ik de andere werken ook wel waarderen.

Christina zei

dit moet dus echt je smaak zijn. Ik zou ook vrij snel buiten hebben gestaan