vrijdag 17 februari 2012

Schelpen

Op een dag in.............. kwam mijn vriendin in Schotland met een hele grote zak met schelpen, en waarop ze zei: kan jij hier wat mee, Ik zeg: laat me even nadenken, maar koop maar alvast een spiegel, en op een zaterdag kwam ze daarmee,en een paar tubes met lijm


Nu ben toen aan de slag gegaan en dit was het resultaat,
Nu had ze nog een hele zak open, wij naar Peebles en een oud tafeltje voor haar op de kop kunnen tikken, en daar heb ik dit van gemaakt.
Glas plaat erop, en Christien had een schitterend tafel.



Dit werd zo een succes, dat ik nog vele gemaakt heb, voor anderen vriendinnen, O wat mis ik Schotland, wat deed ik daar toch leuke dingen

Fijne dag groetjes Joke

16 opmerkingen:

saramshobby1987 zei

prachtig, heel mooi

Kruissteekies zei

prachtige creaties

soyee zei

Een mens kan enorm terug verlangen naar een andere plaats. Bij tijd en wijle mis ik Wales enorm.
Gelukkig kan een mens op vele plaatsen leuke dingen doen.
Mooie creaties heb je gemaakt.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat mooi Joke, ik ken dat verlangen gelukkig niet, heb hier alles en iedereen om mij heen.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Je bent zo creatief, je kunt van alles iets maken. Gelukkig kun je dat overal ter wereld doen/

Berkeboom zei

Ziet er heel mooi uit. Groetjes Gré

ps. het lukt me nog niet met robot.

Hannie zei

Soms kun je erg terugverlangen naar een plaats waar je woonde. Maar mijn ervaring is: Dat je nooit meer vind wat je zocht. Zo wilde ik weer in mijn geboortestad gaan wonen. Maar na heel goed overwegen en rondkijken hebben we het niet gedaan. En wat ben ik er nu blij om!
Mooie schelpwerkstukken!

yvon zei

Wat kan een mens verlangen naar een periode waarvan je het gevoel hebt dat je meer in het leven stond. Ik kan me goed voorstellen dat je bij het zien van deze foto's dat heimweergevoel weer krijgt. Zeker als je veel vriendinnen hebt moeten achterlaten. Want hoe goed vriendschappen ook zijn en uit het oog nooit uit het hart zal zijn. Het gemis aan nabijheid gaat op een gegeven moment zwaar wegen.

mieke zei

Ziet er goed uit.
De spiegels zijn niet mijn smaak, maar de salontafel is mooi.
fijn weekend, groetjes.

Francien zei

Ik ben nog helemaal weg van Schotland Joke alhoewel het al zeker 10 jaar geleden is dat we daar gewoond hebben vlakbij Glasgow...ook de mensen zijn daar zo vriendelijk...ik mis het ook....en de spiegel met de schelpen is heel leuk geworden....ik heb ze altijd met mozaiek van glastegeltjes gemaakt....heel leuk om te doen....
groetjes Francien.

Jessie zei

Wat ben je toch een duizendpoot je hebt al heel wat gemaakt!

Marrie-jette zei

Mooie werkstuken heb je gemaakt van schelpen.
Zelf ben ik ook dol op die dingen je kunt er zo van genieten en op het strand kun je gratis oprapen!Potten vol heb ik al en een schelpengordijn.

Lida zei

Ja dat zul je best missen en ook omdat je niet zo mobiel bent in de winter! Zowel de spiegel als het tafeltje zijn zo mooi geworden! Knuffel
Lida

Willy zei

Hej Joke, wat zal dat soms moeilijk voor je zijn. Je hebt wel geluk dat je jezelf zo goed kunt vermaken.
Groetjes

Guusje, zei

Wat heb je geweldig mooi dingen gemaakt met de schelpen, prachtig. Kan me voorstellen dat je dit enorm mist.

Hermie zei

inderdaad heel erg mooi gemaakt van de schelpen, jammer dat je schotland zo mist.