maandag 13 februari 2012

Bloemschikken en kunstbloemen




Ik de Uk word veel met bloemen gedaan, vooral met de huisvrouwen verenigingen, en daar was ik dus bij aangesloten, en de dames overtuigde me, dat ik toch eens mee moest doen aan een cursus, nu dames dit was dus mijn eerste bloemstukje, het was een paasstuk, vond het leuk om te doen! maar nee het was toch mijn ding niet, dus liet dat maar verder, aan de dames over.
Wat ik wel leuk vond om met kunstbloemen te werken, zoals ik hier in mijn kamer in Eddelston,deze had ik voor mijn raam hangen.
Ik hielp daar ook veel mee, aan goede doelen, en het was elke keer weer een sport om te bedenken wat ik nu weer voor ze kon maken voor de verkoop. Hier heb ik geurbaaltjes gemaakt met een bloem erin, ze hadden veel aftrek.



Tijdens de kaarten verkoop, voor de goede doelen, zei een dame eens tegen mij: Johanna eigenlijk kan je nooit een kaart sturen naar iemand die slecht ziet, of blind is, en daar ging ik eens over nadenken en kwam op met dit idee! een kaart met een kunstbloem, en in het hart een geurkussentje, zo konden ze ruiken en de bloem betasten.





Wat ik ook leuk vond was met nylon kousen werken , daar maakt ik voor het  rode kruis, deze kerstmandjes voor met bloemen.
 Kon alleen dit nog maar  vinden van mijn bloemenkunst, moet er nu wel om lachen, als ik dit nu allemaal terug zie. 

Dit zijn mijn boeken, 
 Dit was mijn ervaring met bloemen.

Groetjes Joke






 




13 opmerkingen:

Kruissteekies zei

prachtige bloemen creaties, leuk om te zien wat je allemaal hebt gedaan

Marie-José zei

Tsjonge, je bent een creatieve dame zeg. Leuk al die mogelijkheden met kunstbloemen. Normaal ben ik daar zeker geen fan van maar die Kerst-spulletjes vind ik toch echt schattig.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb jij toch veel geknutseld en dat je er ook nog foto's van hebt, mijn meiden zouden je gelijk een hoofdknutselmuts noemen, ik ben de quilt en breimuts ;-))

Groetjes
Ines

AnitaS zei

J hebt echt alles al uitgeprobeerd. Vandaag fijne Valentijnsdag.

Ans zei

Als de handjes maar bezig kunnen zijn, tjonge jonge wat een creativiteit zit er in jou. Geweldig! Groetjes, Ans

Lida zei

Ach meis we kunnen nu eenmaal niet alles! Ik begin er niet eens aan al vind ik het nog zo leuk! Een enkele bloem in een vaasje is soms al mooi genoeg! Fijne Valentijnsdag
Lida

Willy zei

Eigenlijk kun jij alles wel Joke. Het paasstukje ziet er toch mooi uit. Wat een goed idee die voel en geur kaartjes.
De kousenbloemen heb ik ook ooit gemaakt.Leuk om het hier nog eens te zien.
Fijne dag, kram

Hannie zei

Wat leuk om dit te zien. Dergelijke dingen heb ik ooit ook allemaal gedaan, De doos met spullen voor de nijlonbloemen staat hier nog steeds deed ik samen met mijn dochter! Je bent ook een veelzijdig iemand!

Hilda zei

Allereerst een fijne Valentijnsdag gewenst. leuk om je bloemschik projecten te zien. De bloemen van nylon panty's komen me bekend voor. We hebben thuis ook heel wat panty's geverfd. Er liggen in mijn la nog meeldraden uit die tijd. Die nu gebruikt worden bij mijn kaarten. De ruik/voel kaarten zijn een mooi initiatief.

Liesbeth Wessels zei

Jij bent toch wel een alleseter, in de zin van alles uitproberen. Heerlijk wat een ervaringen heb je allemaal wel niet opgedaan. groeten van liesbeth

Ellen zei

Wat een gezellig blog en wat heb je veel gedaan zeg. Ben benieuwd naar de tentoonstelling Blooming Quilts dus ik kom snel terug.
Fijne Valentijsdag,
Ellen

Mon jardin en ik zei

Wat heb je toch veel gedaan. Zo creatief allemaal.Werken met kunst bloemen zou mijn ding niet zijn maar je idee van geurbaaltjes met een bloem spreken me wel aan. Niet voor mezelf maar voor de verkoop op de bazar van de zweedse kerk hier in Rotterdam. Wie weet begin ik er nog eens aan.
Fijne valantijndag
Kram
Anje

mieke zei

Wat ben je toch een knutsel frutsel !
Het verwerken van bloemen met groen, laat ik ook graag aan anderen over.
Dat is ook absoluut niet mijn ding.