vrijdag 6 januari 2012



het was liefde op het eerste gezicht , toen ik een naald en draad zag. Ook was het tevens voor mijn fysiotherapie, want van jongs af aan heb ik operaties gehad aan mijn handen.


Heb begon al op de lagere school, we moesten allemaal per jaar een lapje maken met verschillende steken, nu niemand wou dat, dus nam ze altijd mee van iedereen en dan aan het einden van het jaar moest dat ingeleverd worden, dus daar op school moeten veel wandkleden zijn, gemaakt door Jookje.

Ik was in de ban van gobelins op latere leeftijd, dit door patronen die door Burda toen uitgegeven werden , en Jookje ging aan de slag. Dit zijn de resultaten.

(Wil er nog even bij vermelden dat dit dus tel patronen waren, en geen voorgedrukte panelen, want dan zou ik gek zijn geworden, van verveling)
, De dame met de Unicorn,Hier heb ik 5 jaar over gedaan
Hier heb ik 3 jaar over gedaan
Deze hangt bij mijzelf thuis
Deze heb ik gemaakt voor mijn vriendin Thea, helaas toen ze kwam te overlijden heeft haar dochter het weg gegooid.
Deze hangt bij mijn moeder.
Deze hangt bij een vriendin in Schotland.

Dit is een 3 luik, deze heb ik geschonken aan Söderalla kerk


Deze 2 heb ik zelf nog
 Dit zijn schitterende naslag werken om te hebben.









 Fijne dag allemaal groetjes Joke











42 opmerkingen:

  1. Dat is heeeeeeeeeel leuk om naar te kijken. Petje af hoor.
    En zo'n droom huisje, wie wil dat nu niet ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my, these are beautiful. They are amazing. You should be very proud of your achievements.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joke,
    Leuk om je borduurwerken te zien en wat een mooie boeken.
    Beren groetjes,
    Beertje Zonn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat mooi Joke, prachtige borduurwerken, applaus
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige borduurwerken.Leuk om ze even te bekijken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een prachtige borduurwerken en dat er mensen zijn die zoiets zomaar weg kunnen gooien.
    Je kunt het altijd weer teruggeven.
    Zo heb ik iets hangen voor een kind gemaakt door een oma en het stond op een rommelmarkt dus mee naar huis genomen en nu hangt het hier mooi te wezen.
    Fijne dag.
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, hier heb ik met open mond naar zitten te kijken.....WAT heb jij al veel gemaakt....je hebt gouden handjes....!!
    Goed weekend Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joke je moet een engelen geduld gehad hebben omdat allemaal te borduren. En zo netjes!
    En die dochter van je overleden vriendin krijgt een pak slaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Joke, om dit allemaal te zien. Dan ga ik zelf ook zitten denken wat bij mij het eerste borduurwerk was. Ik begon meestal entousiast maar maakte het meestal nooit af. Mijn moeder kon er niet tegen als ik het een poosje aan de kant legde, en zodoende maakte zij het dan af. Mijn eerste affo's zijn van toen ik getrouwd was. Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Joke. Van die eerste heb ik een foto, die ik destijds bij jou heb gemaakt. Werkelijk geweldig!
    Het huisje is ook schattig, daar zou ik ook wel willen wonen. Ik heb nog een mooi Engelse cottage voor een logje liggen, dus binnen kort plaats ik die.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. IJverig ben je dus altijd al geweest!! Dit is wel een heel indrukwekkende verzameling, prachtig!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje Jookje, wat een werk, ik vind het prachtig om te zien, maar zou mezelf er niet aan wagen, ben nooit een echte borduurster geweest, ik deed maar wat.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joke wat heb jij al veel gemaakt, aan je handen geopereerd en toch nog tot zo iets moois in staat! Toen ik pas getrouwd was ben ik ook met wol gaan borduren,Peter was toen voor zijn werk alleen de weekends thuis en zo kreeg ik mijn tijd om.Ze staan nu netjes opgeborgen in de garage, de merklappen hebben nu mijn voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Joke, je houdt van draadjes..... Wat een pracht werken heb je gemaakt, echt schitterend. Kom vast heel vaak langs om hiervan te genieten. Wat fijn dat je dit moois laat zien.
    Bewonderingsgroetjes, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En of ik het mooi vind Joke !!! Zo'n klein meisje dat al zo'n grote werken maakte. Ze zijn schitterend. Handwerken zit in je handen, ook al kostte het soms veel moeite. Bravo hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige werken. Ik zou er de moed niet voor hebben om er aan te beginnen. Maar bewonderen kan ik ze wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een uurtjes heb je in deze werken gestoken. Nou, het resultaat mag er wezen hoor. Petje af.
    Jammer dat de dochter van je vriendin het niet kon waarderen.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je al veel mooie werken gemakt. Heel bijzonder om ze langs te zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemensen: wat een werk... wat een productie... En.. . je kaart kwam net binnen met de post... dank je wel. Inmiddels hangt de kaaart hier boven mijn hoofd in m'n atelier te pronken. En... het borduurpatroon van de deense merklap komt eraan. (zegt de buurvrouw)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, ongelooflijk wat heb jij veel, mooi en bijzonder geborduurd, Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Onvoorstelbaar wat er allemaal uit jouw handen rolt! Ze zijn prachtig.
    Vooral de eenhoorn. Ik geloof niet dat ik zoiets af zou krijgen
    Dat zou bij mij een ufo worden.
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Niet normaal...hier heb ik geenwoorden voor. Wat een ijver!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Er staat een boek bij je collectie: Art Masters in Needlepoint dat gaat zeker over jou? Geweldig wat je allemaal hebt geborduurd!Je werken hangen overal begrijp ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Even LEUK gevonden?????????????? Ik ben helemaal overweldigd!!!!!! Dat is toch niet meer normaal!!!! En dan vind je telpatronen nog fijner dan voorgedrukt. Joke, ik doe je het in 800 jaar niet na! Ik kan nog wel even doorgaan met uitroeptekens te plaatsen: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit lukt mij nooit. Moet dan wel meer dan 100 jaar worden. Jammer dat niet iedereen ziet hoeveel werk en liefde erin gestopt wordt. En die cottage staat bij mij ook op verlanglijstje.Helaas past DH er niet in dus blijft het een helaas een droom.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kan alleen maar zeggen SUPER.....MOOI.... alles is al gezegd zie hier boven

    BeantwoordenVerwijderen
  27. erg leuk, jouw needlepoint, ik heb ervan genoten al zou ik zelf niet gauw zulke grote werkstukken maken in deze techniek. Een kleintje staat nog wel op het wensenlijstje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje, Joke! wat heb jij al een steekjes gezet in je leven... Ontzettend leuk om te zien. groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ziet er prachtige uit Joke, nog bedankt voor je mooie kaart kreeg hem vandaag binnen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeetje wat een werk! Zonde dat er een weg is gegooid, maar ja sommige waarderen handwerk nu eenmaal niet! Ze zijn stuk voor stuk prachtig! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dit is heel erg leuk om naar te kijken. Wat een kunstwerken allemaal en wat een geduld ook. Knap hoor.
    Zonde trouwens dat de dochter van je vriendin dat zomaar weg gooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk, terug in de tijd, wat mooi allemaal, zo met het verhaal er achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Superleuk heb ik het gevonden om dit te bekijken.
    Tjong, wat heb jij een hoop gemaakt. Die bovenste, daar ben ik helemaal weg van. Schitterend hoor!

    groetjes, en nog bedankt voor je erg leuke kaart op mijn verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een werk zeg! Schitterend gedaan. Ik heb net een paar van dit soort (kleinere) borduurwerken gekregen om er een tas van te maken. Dus recycelen maar! Zal je binnenkort wel wat over op m'n blog zien staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ongelooflijk, wat mooi... Wat veel en wat schitterend! Ben er helemaal van onder de indruk, Joke! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig!!!!! wat een mooie borduurwerken, mijn complimenten helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige werken zijn dit werkelijk geweldig. Erg leuk om hiervan mee te mogen genieten want dat is het zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat was jij een mooie dame en eigenlijk geen spat veranderd. Zag meteen dat het een jeugdfoto van jou was. Mooie borduurtjes ook. En zo veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Joke, ik heb genoten van je schilderijen,. En bladeren in zulke mooie boeken is ook een plezier.
    Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk? Fantastisch, wat een tractatie! Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik zit met open mond vol verbazing te kijken! Wat heb jij veel gedaan. En wat een werk!! ongelofelijk. Van de week kwam jouw borduurtje bij mij in de bus vallen. Dat vind ik al helemaal super. Nog bedankt daarvoor. Maar als ik dit zie begrijp ik dat dit lieve zweedse paardje maar een klein werkje voor je was. Maar ik ben er blij mee en al die anderen die je eentje hebt gestuurd ook vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Echt fantastisch!
    ik ben diep onder de indruk, wat zal dat je veel tijd hebben gekost. Ik heb er bewondering voor hoor!

    groetjes, Pytsje

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita