zaterdag 26 november 2011

Blackwork.....

Blackwork Borduren
 is een vorm borduurwerk met zwarte draad. Soms , geteld borduurwerk,  die meestal word geborduurd op niet geweven  stof. Elke zwarte draad kan worden gebruikt, maar stevig gevlochten draden geven een betere kijk dan borduurgaren. Traditioneel blackwork werd geborduurd in zijden  draad, op wit of gebroken wit linnen ,of katoenen stof. Soms metalen draden of gekleurde draden worden gebruikt voor accenten.

Hier is wat ik in de afgelopen jaren heb gemaakt.
Deze hangt bij mij thuis

Dit is een Aa die ik heb gemaakt voor Adriane
Deze heb ik voor mijzelf gemaakt
Dit is een Aa die ik heb gemaakt voor Chris
Dit is een Aa die ik heb gemaakt voor Debbie
Dit is het midden gedeelte van mijn merklap
Dit zijn kleine probeersels, die ik ergens ga in verwerken
Een eigen gemaakte doos

Een andere techniek van Blackwork
En dit zijn goede naslag werken voor Blacwork


 Groetjes Joke









26 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,
    Wat heb jij al veel gemaakt in je leven, en dan ook nog zo verschillend. Chapeau !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is een prachtige techniek en je hebt er ook al weer veel mooie borduurwerken van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent niet alleen een supernijvere bij maar ook nog een echte duizendpoot. Hoeveel uren zitten er eigenlijk bij jou in een dag? Véél meer dan bij mij in ieder geval.
    Mooi werk heb je gemaakt. Blackwork is leuk om te doen maar ook ,zoals je zegt, verslavend.
    Hier probeert de zon door te komen.Geniet van die bij jou.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi is het blackwork. Ik zou willen dat er meer tijd in een dag zat of dat ik gezond 150 jaar wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Joke en misschien ga ik er ooit eens aan beginnen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige techniek, leuk dat je het deelt met ons,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch een mooie en ik vind verdraaid lastige techniek, ik probeer het steeds weer en iedere keer mislukt het hopeloos, ik blijf maar bij de kruisjes en geniet wel van jouw prachtige steekjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit vind ik nou ook zo prachtig. Ik heb hier nog een paar prachtige patronen liggen waar ik stramien voor moet halen.
    Die schaduw-blackworkjes van jouw die zijn geweldig. Waar heb je die patronen vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Machtig mooi en die jurk, prachtig.
    Fijn Weekend, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke achtergrond informatie Joke! bedankt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er prachtig uit maar nee niet nog een verslaving erbij.
    Ik heb er al eentje van je overgenomen :).
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Joke
    Ondanks dat je weinig foto's hebt gemaakt kun je toch heel wat van jou werk laten zien.
    Ik sta versteld van al het mooie borduurwerk wat jij maakt.
    Fijn voor jou dat de zon zich bij jullie laat zien geniet ervan hier is het vandaag ook lekker helder weer dus kunnen wij met een gerust hart naar buiten.
    Fijn weekend.
    Lieve groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi, dat blackwork! Mijn borduurvingers gaan er van kriebelen. Leuk je weer tegen te komen op blogspot. Het was een heel gezoek om iedereen van weblog weer te vinden maar ook jij staat weer in mijn nieuwe quiltkwebbels. groeten Klazien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou ja Joke, wat moet ik nou zeggen??? Die boeken lijken me geweldig! In de boekenkast!! Nee hoor, zonder gekheid, ik vind het een prachtige manier van borduren/versieren en ik heb jouw werkjes ook allemaal vastgehouden en bewonderd. Echt schitterend. Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat dit me nu meer zou liggen dan kruissteekjes. Volgens mij kan je het patroon beter onthouden. Je snapt me wel. Wel toevallig hoor dat we er allebei in ons logje vandaag over hebben.
    Geniet nog maar van het RESTANT van die zalige taart en denk dan ook eventjes aan ons....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Joke, wat mooi weer allemaal. En jij vraagt mij om energie (lol). Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi. Ik wist niet dat dìt blackwork heet.
    Mijn moeder heeft dit vroeger ook gemaakt, kan ik me wel herinneren.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige projecten laat je zien.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er rachtig uit, heel mooi borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig borduurwerk dat blackwork, en wat heb jij weer mooie dingen gemaakt. Fijn om mee te genieten van dit alles, groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Besmet zijn met zo'n virus is alleen maar prettig! Mooi werk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend! Niet veel meer zeg je? Nou wat een productie! Ik heb veel geborduurd een aantal jaren geleden.Maar ik denk niet dat ik aan dit werk nog aan toe kom? Dat virus gaat maar aan mij voorbij! Maar ik ben vol bewondering voor jou producten in Blackwork!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja dat kan ik me helemaal voorstellen, leuke techniek om te doen.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi dat blackwork Joke....het lijkt ook een beetje op de zentagles die ik met de pen maak....je sampler wordt prachtig....en de boeken zijn zeker geweldig.....heerlijk toch als de hobby`s onze tijd wel zullen duren??...en als we van alles wat doen af en toe wordt het nooit saai....fijn weekend...groetjes Francien...(niet die van de PB dag ☺ )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijke boeken laat je zien en mooie werkjes!
    Wat hebben we toch een fijne hobbies,zo kan je oud worden...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo wat leer ik veel op jouw blog, nu weer dit. Wist ik niet, van die kleren van de queen, prachtig zeg! Ik heb veel redwork gedaan, later noemde men het stitcheries :-), en ook op gaas (soort vitrage zo dun), van dat borduurwerk wat je voor de ramen kon hangen, met engeltjes en zulks, heb jij ook vast gedaan vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita